דורון שוסטר ז"ל. צילום מפייסבוק

התפתחות בחקירת הרצח של איש העסקים האשדודי דורון שוסטר

פורסם בתאריך: 25.5.20 20:58

     

איש העסקים דורון שוסטר מאשדוד נרצח ב-18 במרץ 2016. הוא נורה מטווח קצר מחוץ לבניין מגורים ברחוב הקוקיה בראשון לציון, שבו התגורר בתקופה האחרונה לחייו עם זוגתו, הובהל לבית החולים אסף הרופא כשמצבו אנוש ושם נפטר מפצעיו כעבור זמן קצר.

הרצח של שוסטר שהיה בן 50 במותו הותיר הרבה מאוד סימני שאלה בעיקר מפני שלא פוענח.

אבל אולי כעת זה קרוב מתמיד, מכיוון שבימים האחרונים חלו בחקירת המשטרה התפתחויות משמעותיות. בימ"ר (יחידה מרכזית) של המשטרה במחוז מרכז ביקשו אתמול להוציא צו איסור פרסום בפרשה והשופט גיא אבנון מבית משפט השלום בראשון לציון אישר. לפי הצו לא ניתן לפרסם פרטי חקירה חדשים ופרטים על החשודים עד 22 ביוני.

במהלך ימי השבעה סיפר האח שלמה: "'תזמינו אמבולנס, תזמינו אמבלונס', אלה היו מילותיו האחרונות של דורון לאחר שהוא נורה והתמוטט על הארץ".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"היו קשיים עסקיים כאלה ואחרים", אמר האח הבכור במהלך השבעה, "אך הוא לא שידר מצוקה או סכנה. דורון היה אדם זהיר, אבל הפעם הוא פספס. הוא היה בדחן ושטותניק. יתכן שמישהו פירש אותו לא נכון, הוא קיבל משהו שהוא אמר בצורה שגויה ולא היה מוכן לעבור על זה לסדר היום. אין לנו מושג מי יכול היה לרצות לפגוע בדורון, חשוב לנו שהאמת תצא לאור ושהאחראים ישלמו על מעשיהם".

דורון שוסטר נחשב לאדם מחובר ומקושר לשרים, חברי כנסת ולאישים בכירים. אבל מי שהיה בהלווייתו ביום שלישי יכול היה לחוש את הפער בין התדמית למציאות, ובין העבר להווה. רק עשרות בני אדם, בעיקר בני משפחה, שכנים וחברים, ליווהו בדרכו האחרונה. לפוליטיקאים וידועי שם לא היה זכר. ייתכן שמדובר בסוג של התנערות מצד אנשים שלא היו רוצים להיזכר בהקשר בעייתי של אדם שחוסל בנסיבות מסתוריות ועלומות. כמה מהמשתתפים אף הביעו את פליאתם לנוכח הפער הזה.

יחד עם זאת, עבור ילדיו – עמרי, שרה וגיא – דורון היה אבא. בקול שבור מבכי הם הספידו אותו במלים נרגשות ואמרו שגם כאשר היה לא קל, הוא ידע לשמח, להצחיק ולדאוג להם בצורה הכי טובה.

עם היוודע דבר הירצחו, רבים מחבריו ומכריו הוכו בתדהמה. שוסטר נרצח ביריות מטווח קצר מחוץ לבניין מגורים ברחוב הקוקיה בראשון לציון, שבו התגורר בתקופה האחרונה מאז שהוא ואשתו החליטו להיפרד. הוא עזב את ביתם המשותף ברובע ט”ו באשדוד. אלמוני שהיה רכוב על אופנוע ירה לעברו מספר יריות ונמלט. שוסטר התמוטט ופונה לבית החולים אסף הרופא כשמצבו אנוש, שם נפטר כעבור זמן קצר מאוד. נראה כי מדובר בחיסול מקצועי של מתנקש. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה, ושם מנסים לאתר חשודים פוטנציאליים שהיה להם סכסוך עם שוסטר על רקע כלכלי או אחר, אנשים שהיו איתו בקונפליקט. לפי כמה ממכריו של המנוח, שוסטר נקלע לקשיים כלכליים וכל הנראה גם חובות, וייתכן שזה מה שהוביל לרצח.

אולם לא כולם הופתעו לחלוטין. “לא מזמן דורון אמר לי ‘מאיימים עלי’. הוא סיפר לי שמאיימים עליו אנשים שקשורים לגורמים עבריינים כבדים שכנראה כעסו עליו משום מה. באחרונה אף אמר שבזמן שנסע במכונית שלו, התקרב אליו אופנוען בצורה מאוד חשודה והוא הצליח להתחמק. הוא היה די מפוחד”, אמר לכתב “כאן דרום” חבר של שוסטר.

שוסטר היה בנם של מרדכי, עובד נמל ושרה, שעבדה במתנ"סים, הקטן מבין שישה ילדים. המשפחה, ממוצא רומני, התגוררה ברחוב קיבוץ גלויות ברובע ב’. כבר בצעירותו ניסה את כוחו בעסקים. הוא פתח משרד חקירות, התערבב בפוליטיקה במסגרת הליכוד ונודע כמחובר ומקורב לאישים, כמו משה קצב, צחי הנגבי ומשפחת שרון.

הוא פתח מחצבה גדולה לכריית חולות ובהמשך הפך אותה למטמנת פסולת בשם שריג, ליד המושבים ניר גלים ובני דרום ממזרח לאשדוד. בהקשר הזה הוזכר שמו מספר פעמים בנסיבות לא מחמיאות, ובקרב מכריו נהוג היה לומר ששוסטר יודע להסתדר בעזרת חושיו המחודדים וקשריו הענפים עם אישים בעלי השפעה ומעמד. בסוף אוגוסט 2009 הוא נעצר בחשד לכרייה בלתי חוקית של חול ים בהיקף של מיליוני קוב באתר שריג והטמנה של אסבסט שסיכן את מי התהום. עו”ד בועז בן צור ייצג אותו בפרשת כריית החול והטמנת האסבסט בשריג, ורק לפני חודשים ספורים נסתיים התיק בכתב אישום מינורי ובקנסות. לאחר דין ודברים האתר המשיך לפעול לאחר מכן, אך מזה זמן שאינו פעיל וסגור.

בשנים האחרונות הגיע שוסטר עם שותפיו ואחרים, שעמם היה מעורב בעסקים, לכמה סכסוכים שהגיעו עד לבתי המשפט. בשלוש־ארבע השנים האחרונות הוא אף הוריד פרופיל ופחות הופיע בתקשורת. שמו נקשר גם בפרשת רונאל פישר.

בעבר נודע שהוא נכנס גם לתחום הפקת המחצבים בחו”ל, כמו נפט למשל, וב־2011 רכש את השליטה בחברת כספי ספנות, אך במהרה נקלע לחובות כבדים. אוניית הנוסעים של החברה ריו, שהיתה אמורה לצאת להפלגות, נתקעה בשל תקלות וקשיים כספיים ונותרה כאבן שאין לה הופכין ברציפי נמל אשדוד.

כמו כן, שוסטר ניסה לסייע לאחותו, שוש לאופר, להיבחר לראשות המועצה המקומית גן יבנה בבחירות 2008, כשהתמודדה מול אהרון דרור, אך היא הפסידה.

“לפני כמה שנים הוא דיבר איתי על אפשרות למכור את השטח של המטמנה באמצעות צד שלישי וזה לא יצא לפועל”, אומר איש עסקים, תושב אשדוד. “לדעתי הוא היה בקשיים כלכליים. מצד אחד היית רואה אותו במרצדס הכי יקרה, ומצד שני הוא היה נראה מבואס ובלי ברק בעיניים. הוא היה אדם די בוטה, אבל מפה ועד לשלוח לו מחסל מקצועי, המרחק גדול. הוא החזיק מעצמו כביכול והיה מקושר בעבר לשועים ולמוקדי כוח, שלא פעם התנערו ממנו. בעיני, דורון שוסטר היה ונותר חידה”.

“היה לו לב טוב ומאוד רחב, אהב לעזור לכל אחד, אבל הוא גם לא תמיד שם לעצמו גבולות”, אמר תושב העיר. “אני לא אתפלא אם מה שקרה קשור למשהו שהוא אמר למישהו והתפרש כדבר שלא היה במקום. שוסטר אהב לחיות טוב, נסע במכוניות יוקרה, ידע ליהנות. הוא בהחלט היה דמות צבעונית ביותר בציבוריות האשדודית ומחוצה לה”.

אבי דרעי, איש חברה קדישא, שהוביל את מסע ההלוויה של שוסטר, הכירו מילדות: “שני האבות שלנו עבדו בנמל, אני זוכר אותו היטב”. שוסטר היה דמות צבעונית ומוכרת למדי בהוויה האשדודית. טיפוס מיוחד, שאהב לספר בדיחות ולעשות “קטעים” ו”צחוקים”. “הרבה פעמים לא היית יודע אצלו מה רציני ומה בהומור, מה זה סתם סיפורים ומה באמת”, אומר ידיד. בעבר גם היה מבקר קבוע במועדונים ובפאבים בעיר ובעצמו היה מארגן מסיבות רבות משתתפים עם אוכל טוב ואווירה ססגונית.

“כששמעתי בראשון בערב מה שקרה הייתי בהלם, לא הצלחתי להירדם בלילה. הכרנו הרבה מאוד שנים, הוא היה אחלה בן אדם, חברותי, שמח”, אמר שלמה שרף, תושב העיר, לאחר הרצח. “הוא גם היה לקוח שלנו בחנות. בצעירותו היה לו משרד חקירות. הוא זה שדחף את משה קצב לכנסת ולממשלה, היה מקורב אליו ולמשפחת שרון, לצחי הנגבי, ולאחרים. הוא היה דמות בולטת בליכוד. הוא גם היה פעם שותף במסעדת אווזי בתל אביב, והיתה לו כידוע מטמנת אשפה. לדעתי ההסתבכות שלו התחילה כשהוא נכנס לתחום הספנות וצבר הפסדים.

"לפני כשבועיים נפגשנו במסעדה בעיר והוא סיפר שהוא השאיר את הבית בט”ו לגרושתו ועבר לראשון, כבר לפני משהו כמו שנה אולי. היה לו מצב רוח טוב ולא ראו עליו שום דבר מיוחד. הוא אפילו סיפר שהוא מחליף עכשיו את המרצדס שלו”.
"הוא נתן, נתן ונתן"
דורון שוסטר התגרש מרעייתו השנייה, ז'אנה לפני כשנתיים. יש להם בת משותפת, שרה, שהשבוע מלאו לה 51 וגם בנה מנישואיה הקודמים, גיא בן 12, היה בנו לכל דבר ועניין. הבן הבכור שלו עמרי (62) נולד מנישואיו הראשונים למירב. בתקופה האחרונה שוסטר חי עם זוגתו בראשון לציון, ובווילה ב־ט"ו התגוררו ז'אנה והילדים.
"לדורון תמיד היתה נטייה עסקית בהיבט החיובי. הוא אהב להרוויח, אבל גם נתן המון תרומות בסתר", מוסיף שלמה, "הוא עזר ברוחב לב לאנשים במצבים קשים, אם במימון טיפולים רפואיים ואם בכסף, ברכישת מזון או במימון מסיבת חתונה לבן משפחה. הוא נתן, נתן ונתן. הוא גם תרם לבתי כנסת ועמותות ונטע חורשה לזכר אמא שלנו. אדם מאוד חברותי, אהב לראות אנשים מבסוטים, אהב לשמוח ולשמח, חובב מתיחות וקונצים. זוהי אבידה מאוד גדולה למשפחה, לעובדים שלו, לחברים". 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר