אלון חסן ביציאה מאולם ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע לאחר מתן גזר הדין לצד סנגורו עו"ד אשר אוחיון

עונשו של אלון חסן: על-תנאי ושל"צ, ההרשעה נותרה. צפו

דרמה בבית המשפט המחוזי: הרשעתו של חסן במרמה והפרת אמונים נותרה על כנה אך בניגוד לעמדת המדינה שביקשה לגזור עליו מאסר בפועל, השופט הסתפק ב-150 שעות שירות לתועלת הציבור ושלושה חודשי מאסר על תנאי. הפרקליטות: נשקול לערער. אם לא יחול שינוי בעניין ההרשעה, חסן עשוי לאבד את מקום עבודתו בנמל אשדוד

פורסם בתאריך: 14.5.20 17:31

     

דרמה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע: הרשעתו של יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר, אלון חסן, בידי בית המשפט העליון בעבירות מרמה והפרת אמונים, נותרה על כנה. השופט יואל עדן גזר עליו עונש קל מאוד – שלושה חודשי מאסר על תנאי ושירות של 150 שעות לתועלת הציבור.

בפרקליטות ביקשו לשלוח את חסן למאסר בפועל של בין 9 ל-18 חודשים ועשויים להגיש ערעור נוסף לעליון. מנגד עורכי דינו וגם שירות המבחן ביקשו להסתפק בעונש קל ובביטול ההרשעה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"מדובר בהתנהלות בעייתית וחמורה אשר בוצעה כלפי הנאשם", ציין היום השופט עדן בהקראת גזר הדין. אך גם לאחר שנשקלו טענות ההגנה מן הצדק, ולאחר התלבטות, הוסיף, משקל השיקולים להותרת ההרשעה גדול יותר, וזאת בהצטברם: "הגם שקיימת שורת שיקולים התומכים בביטול ההרשעה, מסקנתי היא כי השיקולים המצטברים שמנגד גוברים, ולפיכך נדחית העתירה לביטול ההרשעה".

תגובת פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לגזר הדין

״בית המשפט העליון קבע שחסן ניצל לרעה את כוחו ומעמדו בנמל ופעל תוך ניגוד עניינים חריף, כשהוא מערב אינטרס כלכלי של מקורביו בשווי של כשני מיליון שקל ואינטרסים אישיים. בית המשפט העליון קבע שנסיבות ביצוע העבירות הן ברף חומרה גבוה ועוצמת הפגיעה באינטרסים הציבוריים גבוהה. בהליכים שונים הדגישו בתי המשפט לא אחת את הצורך במאסר מאחורי סורג ובריח בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים.‬

"לאור זאת, סברה הפרקליטות שמתחם העונש הראוי בעניינו של הנאשם הינו בין 9 ל-18 חודשי מאסר בפועל. רק ענישה משמעותית יש בכוחה להעביר את המסר הנורמטיבי הראוי ולהרתיע.  ‬

"בית המשפט המחוזי בגזר דינו קבע שהעבירות שבוצעו הן ברף הנמוך ולכן הטיל עונש של מאסר על תנאי ושל״צ, אך דחה את בקשת ההגנה לבטל את ההרשעה וקבע, כי 'להרשעה היבט הרתעתי ולעבירות מסוג זה יש לתת את הדגש לאינטרס הציבורי לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי, ולצורך להבטיח את אמון הציבור'. הפרקליטות תשקול אם יש מקום להגיש ערעור".

השופט יואל עדן הוא אותו שופט שזיכה את חסן מכל האישומים נגדו במרץ 2018.

חסן היה הנאשם המרכזי בפרשת החשדות לשחיתות בנמל שנחשפה ב-2014. לאחר חקירת משטרה הוא הועמד לדין יחד עם אחרים. יוחסו לו עבירות חמורות כמו שוחד וסחיטה באיומים.

במהלך חשיפת הפרשה חסן חשף את פרשת רונאל פישר, מי שהיה עורך דינו, ובעקבותיה הורשע הקצין שחקר את פרשת הנמל, רפ"ק ערן מלכה, בעבירות של שחיתות ונשלח לשבע שנות מאסר. בהמשך עונשו קוצר.

 

לאחר ניהול משפט ארוך בבית המשפט המחוזי, קבע השופט עדן לפני קצת יותר משנתיים שחסן זכאי לחלוטין. המדינה החליטה לערער, חלקית, ובעקבות הערעור בית המשפט העליון הרשיע את חסן בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

לאחר מכן התיק הוחזר לשופט המחוזי עדן כדי שיגזור את עונשו של חסן. בפרקליטות מחוז דרום ביקשו מבית המשפט להטיל עליו מאסר בפועל.

לעומת זאת, עורכי דינו ביקשו שהענישה תתחשב במכלול הנסיבות ושתמנע מהרשעה. שירות המבחן המליץ אף הוא על כך.

לסוגיית ביטול ההרשעה יכולה להיות משמעות נוספת – חזרה או אי חזרה של חסן לעבודתו בנמל אשדוד.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר