נדב בוחניק ז"ל וחברתו צליל אלמליח. צילום פרטי
נדב בוחניק ז"ל וחברתו צליל אלמליח. צילום פרטי

צליל בת הזוג של נדב בוחניק ז"ל: "המשטרה יכלה למנוע את הרצח"

גל של פשיעה אלימה שוטף את אשדוד. השבוע הותר לפרסום שהחשוד ברצח נדב בוחניק הוא תומר אלפסי. מבדיקת “כאן דרום” עולה שהוא כבר נעצר בשנה שעברה בחשד שדקר את המנוח, פצע אותו וברח, אך בסופו של דבר שוחרר והתיק נסגר. האם הרצח הזה יכול היה להימנע? גילויים חדשים

פורסם בתאריך: 21.2.20 15:21

     

תומר אלפסי, בן 21 מאשדוד, הוא החשוד המרכזי בביצוע הרצח של נדב בוחניק, 23, ביום שני שעבר. הוא נעצר שלושה ימים לאחר מכן בדירת חבר בשדרות.

לפי החשד, אלפסי פגע בבוחניק כשזה רכב על אופנועו בשדרות מונטיפיורי באשדוד בסביבות השעה שתיים וחצי בצהריים ולאחר שהפילו, תקף, דקר אותו ונמלט.

אלפסי הובא ביום שישי לבית המשפט ומעצרו הוארך עד יום שני 24 בחודש. השופטת ציינה שהוא “שותק בחקירתו”.

תומר אלפסי. צילום מתוך אינסטגרם

מחומרים ועדויות שהגיעו לידי “כאן דרום” עולה שבין השניים היה סכסוך קשה שהותיר חשבון פתוח. הוא החל כנראה בקטטה בפאב באשדוד שגלשה לדקירות לפני 10 חודשים בעקבות ויכוח מטופש או מסיבה אחרת שעדיין לא התבררה.

על פי החשד, אלפסי תקף כבר אז את בוחניק וגרם לפציעתו שגם חייבה אשפוז בבית חולים. גם אז, על פי החשד, אלפסי לקח את עצמו ונמלט.

אולם לאחר שאלפסי נעצר החקירה הגיעה למבוי סתום והתיק נסגר, אלפסי שוחרר ולא הועמד לדין. הסיבה העיקרית הייתה לפי המשטרה שהקורבן לא רצה לשתף פעולה ולכן לא היו די ראיות מבחינת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. חודשים ארוכים אחרי אותה תקרית, המשטרה עצרה את בוחניק בחשד שהצית את הרכב של אלפסי. הוא שוחרר כעבור יום.

אולם סגירת התיקים לא בהכרח מעידה על “סגירת החשבונות”. אולי להפך. יש עדויות שלפיהן בוחניק קיבל מסרים לפני מותו שאלפסי נמצא בעקבותיו כדי לשים סוף לסיפור. מי שהייתה בת הזוג של בוחניק טוענת במילים מפורשות: “הכתובת הייתה על הקיר”.

"הכתובת הייתה על הקיר"

הכרנו דרך חברה משותפת, היינו ידידים, הוא הפך לחבר הכי טוב שלי, ובשלב מסוים התחלנו לצאת”, אומרת צליל אלמליח, שהייתה בת הזוג של בוחניק במשך שנתיים.

“בפעם האחרונה דיברנו ביום חמישי, כמה ימים לפני מה שקרה", היא מגלה, "אמרתי לו שאני דואגת לו ושישמור על עצמו, והוא אמר לי שהוא נזהר עד כמה שאפשר”.

למה בעצם אמרת לו דבר כזה?

“כי הכתובת הייתה על הקיר. זו לא פעם ראשונה שהוא תוקף אותו. בפעם הראשונה, בליגל, באפריל, נכחתי שם. ישבנו לאכול, תומר זרק לו מילה, נדב אמר לו שיכבד, אבל תומר דקר אותו. נדב פונה לבית חולים והיה מאושפז במשך יומיים. המשטרה חקרה, אני עצמי הייתי בעימות עם תומר, שנעצר, אבל הפרקליטה החליטה לא להגיש כתב אישום כי נדב לא אמר שתומר דקר אותו והוא שוחרר.

נדב בוחניק ז"ל וחברתו צליל אלמליח. צילום פרטי

נדב בוחניק ז"ל וחברתו צליל אלמליח. צילום פרטי

"נדב לא רצה להגיד, ולא היו מוכנים להסתפק בזה שאני העדתי. יש שמועות שנדב ניסה להחזיר לו אחרי איזה זמן, אבל אני לא יודעת. מה שאני כן יודעת זה שאחרי זה תומר הסתובב בעיר והבהיר שבפעם הבאה הוא יגמור את מה שהוא התחיל. ועל מה? על כבוד? על אגו?

“בשבועיים האחרונים לפני הרצח היחסים שלי ושל נדב עלו על שרטון”, אומרת צליל. “אני יכולה להבין, כנראה שמהפחד הוא היה נורא לחוץ ועצבני, והעדפנו להתרחק קצת”.

שד רוטשילד. צילום: לירון מולדובן

שוטרים בזירת הרצח בשד' מונטיפיורי ליד מרכז טופז. צילום: לירון מולדובן

יש לך כעס על נדב שלא הסכים להעיד, ואז אולי הדברים היו נראים אחרת?

“כרגע אני לא חושבת על כעסים, אני חושבת שלמשטרה היה מספיק כדי לסיים את החקירה עם כתב אישום”.

את חושבת שניתן היה למנוע את הרצח?

“ברור, המשטרה יכלה למנוע את הרצח”.

נדב בוחניק ז"ל וחברתו צליל אלמליח. צילום פרטי

נדב בוחניק ז"ל וחברתו צליל אלמליח. צילום פרטי

איך את מתמודדת?

“קשה, זאת הפעם הראשונה שאני חווה אובדן, איבדתי גם את הבן זוג שלי וגם את החבר הכי טוב שלי. עד עכשיו זה לא נתפס לי שהוא לא יחזור. היו לו כל כך הרבה תכניות, הוא רצה לטוס ורצה להתפתח בעבודה עם אבא שלו. כל החיים היו לפניו. כולו היה לב אחד גדול.

“חשוב לי להעביר שבניגוד לכמה פרסומים שקריים שפגעו במשפחה נדב לא היה עבריין. רחוק מזה. ואני אילחם בכל הכוחות שלי שלא יהיה הסדר טיעון ושהרוצח יקבל מאסר עולם”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הפשע משתולל

בחזרה לאירועי השנה החולפת. בחודש אפריל 2019 נעצר תומר אלפסי בחשד שתקף ודקר את בוחניק ב-23 בחודש. הוא הובא לבית המשפט ב-30 באפריל ונציג המשטרה ציין שהוא הסגיר את עצמו ושמר על זכות השתיקה.

המעצר הקודם של תומר אלפסי בחשד שדקר את נדב בוחניק בפאב - מתוך פרוטוקול בית המשפט

המעצר הקודם של תומר אלפסי בחשד שדקר את נדב בוחניק בפאב – מתוך פרוטוקול בית המשפט

מעצרו של אלפסי הוארך שלוש פעמים, ולאחר מכן הוא שוחרר ולא הוגש כתב אישום. התיק נסגר בנימוק של חוסר בראיות. ואילו בחודש נובמבר נעצר בוחניק בחשד שהצית את מכוניתו של אלפסי — ולמחרת הוא שוחרר על ידי בית המשפט המחוזי. ושוב התיק נסגר.

 

נוסף לרצח של נדב בוחניק בשני שעבר, 10 בפברואר, נוצר במהלך כמה ימים רצף של אירועי פשיעה קשה ואלימה שכללו תקיפות, יריות ודקירות. הדם נשפך ברחובות, והתוצאה היא ערעור תחושת הביטחון האישי. על רקע זה מפקד משטרת אשדוד סנ”צ שמעון פורטל נועד עם ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי – שהביע דאגה מהמצב.

מימין לשמאל: ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג, מנהל אגף ביטחון וחירום אריה איטח, סגן ראש העירייה שמעון כצנלסון, ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי ומפקד תחנת המשטרה באשדוד סנ"צ שמעון פורטל. צילום: שמואל דוד, עיריית אשדוד

מימין לשמאל: ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג, מנהל אגף ביטחון וחירום אריה איטח, סגן ראש העירייה שמעון כצנלסון, ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי ומפקד תחנת המשטרה באשדוד סנ"צ שמעון פורטל. צילום: שמואל דוד, עיריית אשדוד

במשטרה פרסמו השבוע נתונים שמצביעים, לטענתם, על ירידה בפשיעה באשדוד ועל עלייה בכמות המעצרים. בעבירות אלימות בשנת 2019, נמסר, חלה עלייה של 21% בכתבי אישום, עלייה של 36% מעצרים ועלייה של 24% במעצרים עד תום ההליכים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי “היא דוחה את הטענות על הסף וכי לא התקבלה כל תלונה מהקורבן אודות חשש לחייו, שכן היא הייתה מטופלת בזמן אמת. עוד נמסר כי לפני מספר חודשים המשטרה חקרה אירוע של תקיפה בין השניים, ובסיומה החומרים הועברו לפרקליטות שם הוחלט על סגירת התיק”.

מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) נמסר: “התיק בגין דקירה נבחן ביסודיות ואף ביצעה בו המשטרה לבקשת הפרקליטות השלמות חקירה רבות. חומר הראיות שנאסף העלה כי האירוע אירע במהלך קטטה בין השניים, כשמסביב עדים רבים, אך אף אחד מהנוכחים במקום ואף לא המנוח עצמו לא הצביעו על החשוד כתוקף. לאור זאת, נאלצה הפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות. ביחס לתיק ההצתה, מאחר ונפגע העבירה לא שיתף פעולה ולא היו ראיות המצביעות על זהות המצית, הוחלט על סגירת התיק”.

עו”ד ראוף נג’אר, שמייצג את תומר אלפסי, מסר בתגובה: “מדובר באירוע מצער וטראגי, אך מרשנו מכחיש כל מעורבות בו”.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר