שדה גת. צילום: אילן אסייג

בגלל גת: בן 17 מאשדוד כלוא בדנמרק

לא רק נעמה יששכר: מ' מאשדוד עצור בדנמרק כבר חודש בחשד למעורבות בהברחת גת. אביו, שפגש אותו בכלא, אומר ל”כאן דרום”: “הוא היה במצב רוח ירוד ואמר שהוא מתגעגע הביתה”

פורסם בתאריך: 13.2.20 18:29

     

מ’, בן 17 מאשדוד, עצור כבר חודש בקופנהגן, דנמרק, בחשד להברחת גת, ובמשפחתו בארץ חוששים לשלומו.

“ממה שידוע לנו, הבן שלי היה בקשר עם שתי צעירות ישראליות, שהיו מופעלות על ידי גורם ישראלי אחר שרצה להבריח גת לאירופה”, סיפר האב ל”כאן דרום” השבוע, “אבל את כל הדברים גילינו רק בדיעבד. בהתחלה הבן אמר שהוא נוסע לטיול בספרד ולא היה שום סימן שמשהו לא בסדר”.

אלא שמ’ מצא את עצמו מסובך בפרשה חוצת גבולות בחשד למעורבות בהברחת עלי גת, צמח שאסור לשימוש בחלק ממדינות העולם, ומתברר שמדובר בתופעה של ישראלים שנכנסים לתחום כבלדרים ואולי גם לא תמיד מודעים להשלכות.

“באירופה”, הוסיף, “אסור להכניס את זה כי הוא נחשב סם, לכן הבחורה הבוגרת יותר הציעה לבן שלי להבריח את הגת מישראל לספרד, וביחד איתו הבחורה השנייה, שהיא גם מבריחה, ובתמורה ישלמו לו סכום מאוד מכובד של כסף. כאשר הם הגיעו לספרד, הם העבירו את מה שהיו צריכים. רק נשארה עוד מזוודה אחת שלא נמכרה ולא ידעו מה לעשות איתה. אחת מהבחורות אמרה לו שיש לקוח בדנמרק שרוצה לקנות, וכשיגיע לשם יקבל את הכסף מהסוכן בארץ בהעברה בנקאית. כאשר הוא הגיע לשם ביחד עם הבחורה, הם עברו את הבדיקה כמו שצריך והשאירו אותה לקונה שחיכה שם, אך המאבטחים, שחשדו במזוודות, הורו להם לפתוח ולעבור בדיקה נוספת. ושם הם נתפסו והועברו למעצר, עד עכשיו חודש ימים”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




פגשת אותו מאז?

“בהחלט. כששמעתי על זה, קודם כול נדהמתי וכעסתי שבזה הבן שלי נגע וטסתי מיד לקופנהגן לראות אותו שהכול בסדר ולא קרה לו משהו. כשהגעתי לכלא, לא נתנו לי להיכנס עם הפלאפון ולהכניס לו דברים. נפגשנו, הוא היה במצב רוח ירוד ואמר שהוא מתגעגע הביתה, ואחר כך חזרתי לארץ”.

אתה מאמין שהוא ישתחרר?

“בעזרת השם כן. אני יודע שהשגרירות בדנמרק עוזרת לו וגם העמידה לו עו”ד מהסנגוריה הציבורית, שמנסה לפתור את זה באמצעות צו גירוש מדנמרק שיחזיר אותו לישראל”.

איך המשפחה קיבלה את הסיפור?

“זה לא נעים בכלל וקשה לחשוב שהילד שלך כל כך רחוק מהבית ואתה לא יודע מה עושים לו. אנחנו מאוד מודאגים”.

 

יש לך מושג מתי ידונו בבקשה לשחררו?

“כן, ביום חמישי הקרוב יהיה לו דיון בבית משפט ביחד עם אותו עו”ד מהסנגוריה הציבורית. אנחנו מקווים ומאמינים שהסוף של הפרשה הכואבת הזו קרוב. אבל קודם אנחנו רוצים לראות שהוא באמת חוזר הביתה בשלום”.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: “המקרה מוכר ומטופל על ידי המשרד. ככלל, משרד החוץ אינו מוסר מידע בדבר עצירים/אסירים ישראלים בחו”ל בשל הקפדה על שמירת צנעת הפרט שלהם. משרד החוץ והמחלקה לישראלים בחו”ל באגף הקונסולרי שבים ומתריעים על התופעה המדאיגה של הברחת הגת ומזהירים צעירים ומשפחותיהם לבל יתפתו להברחת גת שעלולה להסתיים בתקופת מאסר ארוכה במדינה זרה, בהוצאות רבות למשפחה ולקשיים נפשיים לעצור”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר