אלון חסן בכניסה לאולם בית המשפט. צילום: אליהו הרשקוביץ
אלון חסן בכניסה לאולם בית המשפט המחוזי ב"ש, מרץ 2018, רגע לפני הזיכוי. צילום: אליהו הרשקוביץ

הפרקליטות מבקשת לגזור על אלון חסן בין 9 ל-18 חודשי מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 12.12.19 12:49

     

הבוקר נפתח שלב הטיעונים לעונש במשפטו של יו"ר הוועד בנמל אשדוד לשעבר, אלון חסן. זאת, לאחר שבית המשפט העליון קיבל, חלקית, את ערעור המדינה על זיכויו המוחלט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הפך את הקערה על פיה והרשיע אותו במרמה והפרת אמונים. פרקליטיו של חסן אמרו שיבקשו דיון חוזר בעליון בפני הרכב מורחב של שופטים.

בינתיים התיק הוחזר לאותו שופט שזיכה אותו במחוזי ב-29.3.18: יואל עדן. בדיון שנערך היום בפניו נציגי פרקליטות מחוז דרום ביקשו לגזור על חסן בין 9 ל-18 חודשי מאסר בפועל.

מתוך הטיעון לעונש של עו״ד עפרה לוי מהפרקליטות: "מקביעותיו של בית המשפט העליון עולה שנסיבות ביצוע העבירות על ידי הנאשם הן ברף חומרה גבוה. עוצמת הפגיעה באינטרסים הציבוריים גבוהה, ניגוד עניינים חריף, השיקולים הזרים מערבים אינטרס כלכלי של מקורבים בשווי של כשני מיליון ש״ח ואינטרס אישי להלחם בהחלטת הנמל להוציא את חברת דנה. תפקידו של הנאשם בנמל, הניצול לרעה של כוחו ומעמדו מצדיקים מתן משקל מוגבר לחומרה בקביעת מתחם העונש ההולם בעניינו. לפיכך, עמדת הפרקליטות הינה שהמתחם הראוי בעניינו של הנאשם בין 9 ל-18 חודשי מאסר בפועל. כמו כן מבקשת הפרקליטות להטיל על הנאשם מאסר על תנאי וקנס משמעותי. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לשקם את אמון הציבור על ידי ענישה משמעותית שתעביר את המסר הנורמטיבי הראוי".

מאז שחסן נעצר ובהמשך גם הועמד לדין הוא הושעה מעבודתו בנמל אשדוד ומקבל משכורת חלקית ביותר. אם בנמל יוחלט לפטר אותו בעקבות ההרשעה הוא צפוי להידרש להחזיר את הככסף שהשתכר לאורך כל התקופה.

נמשיך לעדכן בהתאם להתפתחויות.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר