שוטרים בביתו של שגיב גארלה (בחולצה לבנה)

המשטרה פשטה על ביתו של שגיב גרלה, בנו של ראש מועצת בני עי"ש: נחקר ושוחרר

ביחידה המרכזית של משטרת לכיש עדיין מנסים לפענח מי עומד מאחורי שרשרת האירועים הפליליים החמורים שאירעו ביישוב ולמרבה המזל הסתיימו ללא נפגעים. אריה גארלה, ראש המועצה: “שגיב הוא אדם נורמטיבי, אין לו שום קשר לפשע”

פורסם בתאריך: 5.9.19 16:34

     

בני עי"ש, יישוב די שקט בדרך כלל, עובר בחודשים האחרונים טלטלה. כלי נשק, מטעני חבלה, שריפות, ניסיונות חיסול וכוחות משטרה גדולים הפכו למחזה כמעט שכיח. על הכוונת: דמויות שקשורות לעסקים ולפוליטיקה המקומית בעבר ובהווה.

לפני כמה חודשים נתפסו שניים, שלפי החשד תכננו לפגוע באחת מהדמויות הללו. אחר כך באורח פלא נשרפו מכוניות השייכות לעו”ד ביישוב וגרמו נזק גם לביתו. כעבור זמן הונח לפי החשד מטען חבלה רב עוצמה באותו בית ופירק את הקומה הראשונה בזמן שדיירי הבית נמצאים בפנים. הפיצוץ הרעיד את היישוב כולו, גם הפעם לא היו נפגעים למרבה המזל. לפי החשד, גם לשותף של אותו אדם הונח מטען לפי החשד בתוך דלת המכונית.

החקירה הוטלה על ימ”ר לכיש. שניים מהחשודים, שנעצרו בתחילת השתלשלות האירועים בחשד שניסו להסתיר אקדח בדרכם לפגוע במישהו, הועמדו לדין ונשפטו לתקופות מאסר קצרות.

החקירה נמשכה, ולפני כשבועיים הגיעו עשרות שוטרים ופשטו על ביתו של שגיב גארלה, 35, בנו של ראש המועצה המקומית אריה גארלה שנבחר לכהונה שנייה בבחירות האחרונות.

הגיעו אליו בבוקר לא פחות מ-50 שוטרים ועם כלבי גישוש ויחידת חבלה נכנסו אליו עם סולמות לתוך הבית, כשאשתו והילדים בפנים”, מספר אריה גארלה. “הוא טלפן אליי, והגעתי למקום, התלוויתי אליהם במהלך החיפוש שהם עשו שם במשך כמה שעות. רוקנו לו את הבית והמחסנים, זרקו הכול בחוץ, ובלי כוונה כנראה גם שברו לו כמה מסכים. לקחו אותו לחקירה בימ”ר ואמרו לו שהוא קשור למה שקרה ביישוב, ‘שגיב, אנחנו בטוחים שזה אתה’, ככה הם אמרו לו”.

במהלך החיפוש נתפסו משקפות לראיית לילה, כרטיסים אלקטרוניים ומצלמות במעגל סגור. הכלבים שהשתתפו בחיפוש גרמו לשוטרים לחשוד שבשטח הוחזק אמל”ח, אבל לא נמצא כזה. לאחר שהיה מעוכב בימ”ר, שגיב גארלה שוחרר ולא הובא בפני שופט. במהלך החקירה הוטח בפניו שהוא קשור לשורת האירועים הפליליים החמורים שאירעו ביישוב, ובהם הנחת המטענים. הוא, מצדו, העדיף לשמור על זכות השתיקה. אנשי המודיעין אמרו לשגיב שהוא אדם חכם, זהיר מאוד ומסוכן מאוד שרואה עשרה צעדים קדימה.

ראש מועצת בני עי"ש אריה גארלה. צילום: תמר גארלה

ביום רביעי השבוע קיבל שגיב גארלה זימון להגיע לחקירה פעם נוספת. לאביו אין ספק שלבנו אין יד ורגל במעשים החמורים שהישוב עובר בתקופה האחרונה. “במשטרה זרקו לו שהוא בן אדם נקמן ושכנראה בגלל שלכלכו עליי, הוא עשה את הדברים האלה. קודם כול אני מגנה בתוקף את האירועים הפליליים ביישוב, אין לי שום דבר נגד אותם אנשים שניסו לפגוע בהם, הם בסדר גמור, אחד מהם עו”ד שגם עוסק בנדל”ן.

“שגיב הוא אדם נורמטיבי, אין לו שום קשר לפשע”, מוסיף האב. “אני לא יודע מה המשטרה רוצה ממנו, אולי ניסו להפוך אותו ליעד. לפני הרבה שנים הוא נעצר בחשד שהיה מעורב בהנחת מטען חבלה ברכ,ב אבל שוחרר כעבור שבועיים ולא עמד לדין. מאז המקרה האחרון יש המון שמועות, אנשים מדברים, אומרים, ‘מה, הבן שלך נתפס על חם בקשר למטענים ביישוב’, וזה פוגע בכל המשפחה. זה לא פייר כלפינו. ממציאים עליו דברים מפה ועד להודעה חדשה”.

שגיב גארלה סירב להגיב. מהמשטרה נמסר בתגובה: “משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה במסגרת המאבק המתמשך בפשיעה, בכלל זה ביצוע צווי חיפוש כדין לאחר שבית המשפט נתן דעתו במעמד הוצאת הצו. גם במקרה הנדון, חיפוש בביתו של נשוא פנייתך בוצע על פי חוק ובכפוף לצו בית משפט בהתאם. מעבר לכך, אין בכוונתנו להרחיב אודות חקירה ופעילות מניעה אותה עורכת המשטרה במטרה להגן על ציבור התושבים הנורמטיבי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר