גלבר. צילום: אורי קריספין
גלבר. צילום: אורי קריספין

מבקשת חסינות: "בן זקן, בצורה אובססיבית, בלש אחרי הנתבעת מתוך כותלי בית הסוהר"

בתגובה לתביעה שהגיש נגדה ג’קי בן זקן בסכום של 26 מיליון שקל בטענה שהסבה לו ולעסקיו נזקים כבדים, הלן גלבר מבקשת מביהמ”ש להכיר בחסינותה כנבחרת ציבור ולמחוק את התביעה נגדה. אם בקשתה תתקבל - עיריית אשדוד תהפוך לנתבעת במקומה

פורסם בתאריך: 24.4.19 19:45

     

חברת מועצת העיר אשדוד הלן גלבר מבקשת מבית המשפט המחוזי בבאר שבע להכיר בחסינותה כנבחרת ציבור וגם לדחות את התביעה שהגיש נגדה ג’קי בן זקן בחודש יוני על 26 מיליון שקל.

כזכור, בן זקן טוען שגלבר גרמה לו ולעסקיו נזקים כלכליים עצומים. גלבר, מנגד, טוענת שכל שעשתה — עשתה מתוקף היותה חברת מועצה המשרתת את האינטרס הציבורי.

ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין

ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין

בתחילה ביקשה גלבר שעיריית אשדוד תודיע לבית המשפט ששמורה לה חסינות, אולם בעירייה סירבו, ובעקבות הבקשה הנוכחית של גלבר למחוק את התביעה נגדה ולשים את העירייה כנתבעת במקומה על שום היותה חברת מועצה — הודיעו לבית המשפט ב-10 באפריל על התנגדותם להכיר בחסינותה.

בבקשה שהועברה לבית המשפט על ידי באי כוחה של גלבר בחודש שעבר נכתב שהתביעה של בן זקן והחברות שלו היא “תביעת השתקה” חסרת יסוד “בצורה קיצונית עד מופקרת” שתכליתה “להרתיע את הנתבעת לקיים את שליחותה הציבורית בעיר אשדוד ולפעול לטובת ציבור התושבים וקיום כללי מינהל תקין”.

לטענתה של גלבר, הרי שבעוד היא לוחמת בשחיתות באופן עקרוני וענייני ואין לה כל עניין אישי כזה או אחר, הרי ש”הגורמים הבכירים בעירייה נוטים להעניק ולאשר הטבות בלתי חוקיות גם לבן זקן ולחברות שבבעלותו” — טענות שכבר נדחו בעבר על ידי העירייה והעומד בראשה.

“האג’נדה הפוליטית של התובעת”, מוסיפים באי כוחה של גלבר, “הובילו אותה לחשיפת שחיתויות והטבות בלתי חוקיות שניתנו על ידי העירייה גם לבן זקן ולתובעים… אין ולא יכול להיות חולק על הקשר בין ראש העיר לבין בן זקן”.

גלבר מציינת באמצעות עורכי דינה ששני פרויקטים נדל”ניים ענקיים עומדים בעיקר ביסוד התביעה: פרויקט סגול (ליד הסטאר סנטר) ופרויקט מע”ר דרום.

עוד נטען: ”בן זקן, בצורה אובססיבית ומטרידה, בלש, באמצעות חוקרים אחרי הנתבעת במשך כשנה וחצי, והכול מתוך כותלי בית הסוהר. אותם חוקרים פרטיים הקליטו שיחות רבות עם הנתבעת לאורך שעות רבות וארוכות”. גלבר טוענת עוד שמטרת התביעה בעיתוי שבו הוגשה הייתה “לפגוע פוליטית בנתבעת ולחבל בקמפיין הבחירות שלה”.

 

“למרבה הצער”, נכתב, “ניסיונותיהם של התובעים ובפרט בן זקן לפגוע בנתבעת ולסכל את סיכויה בהתמודדות בבחירות נשאו פירות, ולמרות שסקרים מוקדמים ניבאו כי בכוחה להיבחר לראשות העיר, בסופו של דבר זכה ראש העיר לסרי, שוב, לכהן כראש העיר. תביעה מופקרת זו זכתה להדים תקשורתיים ופגעה בקמפיין הבחירות של הנתבעת… פעולותיהם הנבזיות של התובעים הסבו אפוא נזק כבד ועמוק לנתבעת”.

הדמיית מתחם סגול: מקסים צ'רני – סיקור על הבנייה החדשה באשדוד

לאחר שגם עיריית אשדוד וגם בן זקן הודיעו על התנגדותם לבקשה להכיר בחסינותה ולבטל את התביעה נגדה, גלבר תעביר בקרוב את עמדתה לבית המשפט, וזה יידרש להחליט בסוגיה ולקבוע אם הוא מכיר בחסינותה כנבחרת ציבור ואם משכך התביעה נגדה תימחק.

היה ובקשתה תתקבל — העירייה תהפוך לנתבעת במקום גלבר.

עוה"ד של בן זקן לא היו מעוניינים להגיב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר