פסיקת בית משפט. אילוסטרציה
פסיקת בית משפט. אילוסטרציה

ערעור בפרשת שוחד בעיריית אשדוד

שמעון גוזלן הואשם במתן שוחד של מאות אלפי שקלים לנבחרי ציבור בעיריית אשדוד. לאחר משפט של שנים, בחודש ינואר האחרון, השופט דחה את טענת הפרקליטות וקבע כי הכסף הועבר על פי חוק מהקבלן ודווח לרשויות המס. כיום הפרקליטות מערערת על הקביעה וטוענת כי מדובר בשוחד

פורסם בתאריך: 7.3.19 09:08

     

שמעון גוזלן הוא קבלן החברה של גוזלן – "ש.י.א. רפאל פרויקטים" – אשר זכתה בשנת 2005 במכרז בנייה ברובע ט"ז באשדוד. גוזלן שהואשם במתן שוחד של מאות אלפי שקלים ליצחק דרי (שהיה חבר מועצת עיריית אשדוד וחבר הועדה המקומית לתכנון ובניה) – זוכה על ידי בית המשפט המחוזי לפני מספר חודשים. בית המשפט המחוזי קבע, כי שכירת שירותיו של יצחק דרי ע"י גוזלן, לשם קידום הפרויקט וזירוז הליכי הוצאת היתר בניה, כשמדובר בפרויקט נדל"ן של גוזלן בעיר אשדוד- אינה מהווה מתן שוחד.

כיום הפרקליטות ערערה על קביעה זו ובמסגרת הערעור טוענת כי מדובר בשוחד, שכן הכסף (385,000 ₪) ניתן לדרי בעד פעולות הקשורות לתפקידיו בעירייה. כמו כן טוענת המדינה בערעור, כי המחוזי שגה כשקבע שקמה לגוזלן הגנה של "טעות במצב המשפטי", לאחר שקיבל טענתו כי הסתמך על אמירתו של דרי שיש לו אישור משפטי לפעילות האמורה. לטענת הפרקליטות, על פי חוק והאופן בו יושם בפסיקה, היה על גוזלן לערוך בדיקה, לקבל חוו"ד משפטית מוסמכת וכד', ולא לאמץ את הצהרתו של דרי בעניין זה .

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לקבל את הערעור, להרשיע את המשיב בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, ולהחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר