השוטרות (מימין לשמאל) רס"ל ויקי יוסיפוב ורס"ל יערית קוגן. צילום: דוברות המשטרה
השוטרות (מימין לשמאל) רס"ל ויקי יוסיפוב ורס"ל יערית קוגן. צילום: דוברות המשטרה

"באותו רגע אתה לא מרגיש פחד, אתה מתרכז במה שצריך לעשות"

שתי שוטרות סיור מתחנת אשדוד היו הראשונות שהגיעו לפורץ שנכנס למשרד אדיריכלים באישון לילה ועצרו אותו על חם למרות ניסיונותיו להימלט

פורסם בתאריך: 11.1.19 12:19

     

שתי שוטרות סיור צעירות אך מנוסות היו אלה שהצליחו להשתלט השבוע על פורץ בן 27 שנכנס למשרד אדריכלים באשדוד וניסה לפי החשד לגנוב משם הרבה מאוד כסף. זה היה מה שנקרא תפיסה קלאסית על חם.

“קיבלנו דיווח במוקד 100 על התרעה מגלאים בבית עסק בקיי טאוארז. השעה הייתה בערך שלוש וחצי לפנות בוקר”, משחזרת אחת מהן, רס”ל ויקי יוסיפוב שנתקלה בפורץ יחד עם שותפתה רס”ל יערית קוגן.

“יצאנו מאוד מאוד מהר למקום”, היא מוסיפה, “עלינו למשרד המדובר. יערית ואני היינו צוות ונכנסנו פנימה מהדלת הראשית. עוד שני שוטרים חסמו את היציאה מהעבר השני. מיד זיהינו את החשוד והבנו שמדובר בפורץ. הוא היה עם כפפות שחורות. הוא נבהל וניסה לסגור עלינו את הדלת”.

רס"ל ויקי יוסיפוב משתלטת על הפורץ. צילום: דוברות המשטרה

רס"ל ויקי יוסיפוב משתלטת על הפורץ. צילום: דוברות המשטרה

שתי השוטרות לא היססו ונכנסו פנימה: “אמרנו לו: ‘עצור, משטרה’, אבל הוא ניסה להימלט וצעק: ‘עזבו אותי, רק באתי לשתות מים’. הוא ניסה להסתגר באחד החדרים הפנימיים. הצלחנו לפתוח את הדלת בכוח, התקרבנו אליו, יערית מצד אחד ואני מצד שני, והשתלטנו עליו. תוך מספר שניות הגיע עוד שוטר, יוני שגב, ועזר לנו. גם כשהוא כבר היה אזוק, הבחור ניסה לברוח ותיקלנו אותו שוב. היו עליו צ’קים בסכומים של כ-200 אלף שקל ודברים נוספים. בינתיים הגיע למקום בעל המשרד. את החשוד הורדנו לניידת ולקחנו לתחנה”.

האירוע התרחש בליל שלישי השבוע. בחיפוש על הפורץ נתפסו המחאות רבות, פלאפונים ורכוש נוסף. החשוד נכלא.

רס”ל ויקי יוסיפוב, בת 28, היא כאמור שוטרת סיור בתחנת אשדוד. היא כבר שנתיים במשטרה, ובעבר שירתה כלוחמת מג”ב במשך שלוש שנים בגזרת סילוואן. אשקלונית במקור, כיום מתגוררת בגן יבנה.

ויקי, את פייטרית רצינית. תמיד היית כזאת?

“משתדלת. עשיתי את המיטב”.

חלק מהשלל שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

חלק מהשלל שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

זה האירוע הכי דרמטי שחווית במשטרה?

“בכל יום אנחנו מתמודדים עם אירועים שונים ומגוונים”.

כשנכנסתן פנימה למשרד פחדת?

“באותו רגע אתה לא מרגיש פחד, אתה מתרכז במה שצריך לעשות, לחתור למגע ולנטרל אותו כמה שיותר מהר”.

 

איך התגובות שאת מקבלת?

“הרבה פרגון, במשפחה גאים בי. אימא שלי גם כשהייתי לוחמת הייתה מאוד גאה בי על הדרך שאני עושה. אנחנו עושים את מה שמצפים מאיתנו לעשות. זה התפקיד שלנו כשוטרים. זו העבודה שלנו, זה מה שבחרנו לעשות, ידענו למה אנחנו מתגייסות. לא בחרנו לנו עבודה משרדית”.

העבודה במשטרה היא קריירה לחיים מבחינתך?

“כן”.

מה היעד, מפקדת תחנה?

“השמיים הם הגבול”.

בתחנה מתייחסים לשוטרות כמו שמתייחסים לשוטרים?

“כן. אני לא מרגישה שיש הבדל בין שוטר לשוטרת. אנחנו מקבלים את אותה הכשרה ועושות הכול כמו שוטרים בנים. גם באירוע הזה היינו שוטרות ושוטרים יחד. עשינו את מה שמצופה מאיתנו כדי לשמור על שלום הציבור, גם במחיר של סיכון עצמי עבור האזרח”.

שוטרת בבית העסק. צילום: דוברות המשטרה

רס"ל יערית קוגן בבית העסק. צילום: דוברות המשטרה

“התגובה המהירה לאירוע עושה את ההבדל והוכיחה את עצמה גם במקרה הזה”, אמרו במשטרה. “בשנה האחרונה יש ירידה בעשרות אחוזים של זמני התגובה לאירועים במרחב לכיש. כל צוות וכל ניידת נמדדים בזמני ההגעה לקריאות כדי לתת מענה לאזרח ולספק ביטחון לציבור”, הוסיפו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר