צילום המחשה, למצולמים אין קשר לידיעה: אמיל סלמן
צילום המחשה, למצולמים אין קשר לידיעה: אמיל סלמן

כתב אישום הוגש נגד דוד גולן בפרשת "עוקץ היהלומים"

גולן מואשם שהתחזה ליהלומן, שכנע עוברי אורח תמימים "לתרום" לו כסף ובדרך זו הצליח להוציא מהם במרמה יותר מ-100 אלף שקל. לאיש עבר פלילי בתחום ההונאה

פורסם בתאריך: 25.11.18 13:26

     

לאחר חקירה ממושכת שנוהלה בימ"ר ירושלים פרקליטות מחוז ירושלים הגישה ביום חמישי כתב אישום נגד דוד גולן, תושב אשדוד בן 46, בגין עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שי עציון, בחודשים שקדמו למעצרו, גולן הציג שורה של מצגי שווא לאנשים שנקרו בדרכו, רובם בני המגזר החרדי, להעביר לידיו סכומי כסף כהלוואה כביכול, לעתים בתמורה ל"פיקדון" בדמות יהלומים מזויפים. לאחר קבלת הכספים הוא היה נעלם או מפסיק להשיב. בדרך זו גלגל לכיסו יותר מ-100 אלף שקל.

מעצר, צילום ארכיון. צילום דובר המשטרה

צילום ארכיון: דובר המשטרה

הפרקליטות ביקשה מבית משפט השלום בירושלים לעצור את גולן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לפי שעה הוא עצור עד להחלטה אחרת.. בבקשה נכתב, ש"למשיב עבר פלילי מכביד ביותר הכולל מספר רב של עבירות מרמה בגינן ריצה מספר תקופות מאסר". ב-16.12.15 גזר עליו בית משפט השלום בתל אביב, בין היתר, 4 חודשי מאסר על תנאי.

גולן נעצר לפני כשלושה שבועות בעקבות תלונות שהגיעו למשטרה מאזור ירושלים ומרכז הארץ. המתלוננים סיפרו שנעקצו על ידי אדם שפנה אליהן ברחוב והציג עצמו כיהלומן. עם סיום החקירה הועבר החומר לפרקליטות והוגש נגדו כתב אישום הכולל 11 אישומים.

מכתב האישום עולה כי את מעשיו ביצע האיש בשיטתיות תוך התחזות לאדם דתי, מסירת פרטים כוזבים באשר לשמו ולעיסוקו, שימוש במספרי טלפון שונים, תוך יצירת מצגי שווא לפיהם הוא עוסק בעסקאות יהלומים ומעוניין לקבל הלוואה לצורך השלמת העסקאות.

הנאשם, כך נטען, פנה אל עוברי אורח בעלי חזות חרדית, ושאל היכן יוכל למצוא רב שיפסוק לו בהלכות ריבית, סיפר להם שהוא מתעסק ביהלומים וכי יש לו הזדמנות לעסקה, אשר את מרבית רווחיה הוא מעוניין לתרום. בנוסף סיפר בכזב כי חסר לו סכום כסף לצורך ביצוע העסקה וכי הוא מחפש רב כדי להתייעץ עמו בהלכות ריבית, שכן מצא אדם המעוניין להלוות לו את הסכום הדרוש בריבית. כל זאת עשה הנאשם כדי לבסס את מצגי השווא ולרכוש את אמונם של המתלוננים בו.

 

 

 

 

סנגורו של גולן, עו"ד מיכאל עירוני, מסר בתגובה: "כתב האישום נגד מרשי הוגש רק ביום חמישי, חומרי החקירה טרם הועברו לעיוננו, ולכן מן הסתם רק אחרי שנלמד את החומר נוכל להגיב לגבי הביסוס הראייתי שעומד מאחורי כתב האישום".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר