חילוץ האם מהדירה שעולה באשדוד. צילום: לין יצחק

מעצר האם הוארך בפעם השלישית: חשודה שניסתה לרצוח את ילדיה ולהתאבד באמצעות הצתה

בשבת אחר הצהריים פרצה אש בדירה בבניין מגורים ברובע ח’, והדיירת הצעירה הוציאה את שני ילדיה דרך החלון ומסרה אותם לשכן שחיכה למטה ותפס אותם. אבל במשטרה עיכבו אותה לחקירה ובהמשך עצרו אותה בחשד שהציתה את האש בניסיון להמית את ילדיה יחד איתה, אלא שהתחרטה. בדירה נמצא מכתב התאבדות שהשאירה, אך לדבריה מדובר בצירוף מקרים בלבד

פורסם בתאריך: 23.2.18 13:48

     

שבת אחר הצהריים. אש ועשן עולים מתוך דירה בקומה השנייה של בניין מגורים ברובע ח’ באשדוד. שכנים מנסים להיכנס לדירה, אך דלת הכניסה נעולה. בפנים לכודים אישה צעירה ושני ילדיה הקטנים.

השכנים מתקבצים במהירות בחצר מתחת לחלון וקוראים לה למסור להם את הילדים. האם משתכנעת, לוקחת את הילד האחד וזורקת לדייר שממתין בהיכון למטה. הוא תופס אותו בשלום ואחר כך קולט בהצלחה את הילד השני. בינתיים כוח של לוחמי אש שמגיע למקום מניח סולם ומחלץ את האישה.

לוחם אש מחלץ את האם לאחר שילדיה חולצו מהדירה אפופת האש והעשן. צילום: שכן

השלושה סבלו משאיפת עשן, טופלו על ידי מד”א ופונו לבית החולים אסותא. שני הילדים, בני ארבע וחמש, הוגדרו במצב בינוני. במהלך השבוע מצבם השתפר.

אך בכך לא תם האירוע. מכתב אובדני שהותירה האם ונמצא בדירה יחד עם ממצאים שאספו חוקרי שריפות של מכבי האש בזירה העלו את חשד המשטרה שהשריפה פרצה בשל הצתה יזומה של האם. ואכן, לאחר שחקרו את האם החליטו במשטרה לעצור אותה בחשד שלא רק ניסתה להתאבד אלא רצתה להמית את ילדיה יחד איתה.

“הייתי בבית ושמעתי צעקות”, שחזר שכן בבניין. “הסתכלתי מהחלון וראיתי אנשים בחצר, הבנתי שמשהו קורה. יצאתי לחדר המדרגות, והוא היה אפוף עשן. ירדתי למטה, וראיתי את הדיירת בקומה שנייה מוציאה את הגוף מהחלון ומחזיקה את הילד שלה. היא פחדה לזרוק אותו לאנשים שעמדו שם. אבל בסוף מסרה את הילד לבן אדם שעמד מתחת לחלון ותפס אותו ואחר כך גם את הילד השני. היא פחדה לקפוץ, צעקה דברים לא ברורים. אני ואדם נוסף עלינו למעלה, ניסינו לפתוח את דלת הכניסה לדירה שלה, אבל היא הייתה נעולה ולא הצלחנו. מבפנים יצא עשן רב. ניסינו להיעזר במוט וגם לא הצלחנו. ירדנו חזרה למטה. היא ישבה על אדן החלון והפצירו בה לא לקפוץ כי מכבי האש בדרך. באמת הגיעה ניידת כיבוי אש, והכבאים הורידו אותה בסולם למטה”.

הדייר הוסיף שהאישה ושני ילדיה חדשים בבניין וגרים במקום בערך שלושה חודשים. “מדי פעם שמתי לב להתנהגות קצת מוזרה, למשל שהיא עלתה לבד לדירה, נעלה אחריה, והילדים נותרו בחוץ”, אמר האיש.

בניגוד לחשד המשטרה, לדברי האם, בת 29, היא לא הציתה את השריפה, והגורם הוא קצר חשמלי. לטענתה, גם לא ניסתה לפגוע בילדיה ומדובר בצירוף מקרים. היא אינה מכחישה שכתבה מכתב התאבדות, אך טוענת שלא ניסתה לשים קץ לחייה. אם הייתה רוצה לרצוח ילדיה, אמרה, לא הייתה מוציאה אותם מהחלון וזועקת “הצילו” לעזרת השכנים.

 

כאמור, במשטרה סבורים אחרת. לדעתם, מאוד מתקבל על הדעת שהיא המציתה ושהיא למעשה נעלה את הבית כדי ליצור מלכודת לעצמה ולילדים, אך בשלב מסוים התחרטה. מעצרה של האם הוארך פעמיים. בפעם השנייה המעצר הוארך עד יום חמישי השבוע. אתמול (ה') הוארך מעצרה בפעם השלישית, עד יום שני.

 

סנגורה של האישה עו”ד שי רודה מסר ביום רביעי: “מרשתי מכחישה את החשדות נגדה וטוענת שהשריפה פרצה בעקבות קצר חשמלי ושלא הייתה לה כל כוונה לרצוח את ילדיה חלילה שהם כל עולמה, ולו רצתה בכך, לא הייתה מצילה אותם מהאש”.

עו"ד שי רודה

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר