הגיבורים שלנו. מקבלי התעודה, היום. שני משמאל: השוטר דביר אלון עם התעודה. צילום: דוברות המשטרה

אומרים תודה: תעודת הוקרה לשוטרים שניטרלו את חוטף הנשק

כבוד: ארבעת השוטרים שחתרו למגע והביאו לנטרולו של חוטף הנשק ממאבטח בית החולים אסותא בחודש שעבר קיבלו היום הוקרה על אומץ ליבם ותושייתם שהובילה לסיום האירוע

פורסם בתאריך: 26.12.17 20:21

     

היום (ג') ניתנו תעודות הוקרה והערכה לרס"ר דניאל סבג, רס"ר דביר אלון, רס"ר מארק פרדריק, ורס"ר אריק (ממחלקת מודיעין) – ארבעת השוטרים שהביאו לסיום תקרית האבטחה החמורה בחודש שעבר במהלכה גבר שפונה לבית החולים החדש באשדוד התפרע, תקף צוות מד"א, פצע חובשת וחטף נשק ממאבטח. לאחר מכן פתח במנוסה ונתפס בידי המשטרה בתום מרדף רגלי במהלכו ירה שוטר באוויר.

וכך נראתה סיום התקרית הבטיחות החמורה, שבנס הסתיימה ללא פגיעה בנפש.

כזכור- אירוע הבטיחות החריג התרחש בתאריך 21/11/17  עת התקבלה קריאה במוקד המשטרה, כי ישנו אדם אשר מתנהג בצורה מוזרה ומחשידה בתחנת הדלק "דור אלון" בכניסה לגן יבנה.

כוח משטרה, אשר הוזעק למקום, פגש במטופל, כשהוא עם ידיו בכיסים, אישוניו נראו מורחבים ואינו מגיב כלל לשאלות השוטרים. מתוך דאגה למצבו הבריאותי, הוזעקה ניידת מד"א למקום.

המטופל פונה בניידת מד"א לבית החולים אסותא באשדוד כשבמהלך הנסיעה בדקו אנשי הצוות הרפואי את הנאשם בדיקות שונות בניידת.

בהגיעם אל מיון בית החולים, בזמן שהצוות הרפואי הוציא את מיטת האלונקה מהניידת, כשהוא שוכב עליה, החל הנאשם לפתע להשתולל ולבעוט ברגליו ובידיו לעבר הצוות הרפואי. הנאשם התיישב על המיטה, ניתק את המכשירים הרפואיים שחוברו אל גופו, והמשיך לבעוט בידיו וברגליו בצוות הרפואי.

שני מאבטחים של בית החולים שהגיעו למקום ביקשו ממנו להירגע ולחזור אל חדר המיון, אולם הוא לא שעה לבקשת המאבטחים, דחף את שניהם מעליו והמשיך ללכת.

בשלב זה הצטרף מאבטח שלישי וכולם אחזו בנאשם על מנת להרגיעו. הנאשם התנגד והשתולל עם ידיו, דחף את המאבטחים עם ידיו מעליו ובמקום התפתח מאבק בין הנאשם למאבטחים.

תוך כדי המאבק, המטופל הושיט את ידו לעבר נרתיק האקדח שנשא המאבטח השלישי, הוציא את האקדח מסוג גלוק מהנרתיק והצליח להשתחרר מאחיזת המאבטחים, כשהוא אוחז באקדח בידו.

הוא נמלט מהמאבטחים בתוך שטח בית החולים תוך שהמאבטחים דולקים אחריו. כוח משטרה אשר הוזעק במקביל למקום, פגש בו כשהוא הולך בתוך שטח בית החולים, מחזיק את האקדח בידו, ומדי פעם מניפו כלפי מעלה.

השוטרים התקרבו לעברו, כשנשקיהם האישיים שלופים בידיהם, הזדהו בצעקה כאנשי משטרה והורו לו לעצור ולהשליך את האקדח לפני שהם יורים. האך הוא לא שעה להוראות השוטרים, והמשיך ללכת על הכביש לכיוון היציאה מבית החולים, כשהוא אוחז באקדח כל העת בידו.

אחד השוטרים התקרב לעברו והמשיך לצעוק לו שיזרוק את האקדח. הנאשם הרים את ידו עם האקדח וכיוון את האקדח לעבר השוטר מארק וצעק לעברו שירה בו.

השוטר בתגובה דרך את נשקו האישי וכיוונו לעבר ברכיו של הנאשם. בשלב זה, שוטרת אשר הבחינה במתרחש, ביצעה בתגובה ירי באויר.

כתוצאה מכך, השליך הנאשם את האקדח על הקרקע. ונמלט בריצה לכיוון רחוב אלטלנה באשדוד, עד שנעצר ע"י שוטר שעמד במקום.

כאמור, היום קיבלו ארבעת השוטרים – את הכבוד המגיע להם.

 

מנעה אסון גדול. רס"ר דניאל סבג

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר