התעללות באחד הפלסטינים
התעללות באחד הפלסטינים

שבר שיניים והתעלל: 3 שנות מאסר לשוטר מג"ב מאשדוד ששדד פלסטינים באלימות

שוטר מג"ב מאשדוד הורשע בכך ששדד כסף מפלסטינים שהסתננו לישראל ואף התעלל בהם, היכה אותם וגרם להם לחבלות. הוא ירצה 3 שנות מאסר ויפצה את הפלסטינים

פורסם בתאריך: 12.9.23 13:29

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום את עונשם של ארבעה שוטרים ששדדו פלסטינים, התעללו ותיעדו את מעשיהם לפני כשלוש שנים במעבר "מיתר". השוטרים ובהם השוטר ט', בן 23 מאשדוד, הודו והורשעו, במסגרת הסדר טיעון, במעשים שביצעו וביהמ"ש גזר עליהם עונשי מאסר שונים וכן פיצוי לפלסטינים.

על פי כתב האישום, במסגרת תפקידם של הנאשמים כשוטרי מג"ב, הם אבטחו פרצה בגדר בסמוך למעבר "מיתר", במטרה למנוע כניסה של פלסטינים לשטח מדינת ישראל. במספר הזדמנויות, בעת שהיו הנאשמים בניידת משטרתית, כשהם לבושי מדי מג"ב וחמושים בנשק משטרתי, ותוך שהם מנצלים את סמכויותיהם ומעמדם, שדדו סכומי כסף מפלסטינים שנכנסו לישראל דרך הפרצה.

כך למשל, באחד המקרים שהתרחשו באמצע חודש יולי 2020, שירת ט' עם שוטר נוסף בשם עמית אדרי מהשעה 22:30 ועד השעה 07:00 למחרת, במשמרת משותפת עם שוטרת נוספת.

במהלך המשמרת, שוחח אדרי עם ט' על מעשי השוד שביצע כלפי פלסטינים והם תכננו לבצע כאלה יחד ללא ידיעתה של השוטרת שאיתם.

במהלך משמרת, סמוך לשעה 03:00 נכנס לישראל, דרך הפרצה, מ' א', פלסטיני בעל אישור כניסה לישראל.

ט' הורה לו להתיישב על ברכיו ואז בעט בו בפנים וכתוצאה מכך נשברו למ' שתי שיניים. הוא המשיך לבעוט במ' במותנו, גבו, בראשו ובפניו. מ' אמר לשוטר ט' כי הוא בעל אישור כניסה וכי הוא אב לילדים קטנים אך הוא המשיך לבעוט בו והורה לו לשתוק. כתוצאה מכך דימם מ' מפניו.

לאחר מכן הורה השוטר ט' למ' לקום ולהתלוות עמו לניידת, שם היו איתו באותה עת אדרי והשוטרת, תוך שהוא מכוון אקדח לעברו.

כשהגיעו סמוך לניידת, בנוכחותו של אדרי, הורה השוטר ט' למ' לשבת שוב על ברכיו ואז שוב בעט במ' בבטנו, בפניו ובגבו ודחף אותו. מ' נפל ונשכב על הקרקע וט' המשיך לבעוט בו. בעת ששכב מ' על הקרקע ובהיותו מדמם מפניו, בעט השוטר ט' בגבו ומיד לאחר מכן בעט בפניו המדממות. אדרי צפה במעשיו ולא עשה דבר להפסיקם.

בהמשך הורה השוטר ט' למ' להתפשט מבגדיו. בהתאם לכך, פשט מ' המדמם את החולצה שלבש וט' הורה לו לפשוט גם את מכנסיו אך מיד לאחר מכן הורה לו לרוץ ולברוח לגדר תוך שאמר לו "יש לך דקה להיות במחסום, אם לא…".  ט' תיעד את האירוע בצילום ווידאו באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו.

במשמרת אחרת, סמוך לשעה 05:00, נכנס לישראל דרך הפרצה ע' ב', תושב הרשות הפלסטינית בעל אישור כניסה לישראל, ביחד עם פועל פלסטיני נוסף. אדרי וט', שהיו באותה העת רעולי פנים, הורו לע' ולפועל לעצור ואיימו לירות בהם. בהמשך, בהתאם להוראתם, פתח ע' את תיקו ורוקן תכולתו. ע' ניסה להוציא מתוך ארנקו שטר של 200 ש"ח שהיה בתוכו כדי להעבירו אל כיסו אך אחד מהשוטרים בעט בארנק והורה לע' לשכב על בטנו ואף תפס בכתפיו וניסה להשכיבו, אך ע' סירב.

בהתאם להוראתם של השוטרים, ע' והפועל הסתובבו כך שגבם הופנה אל חפציהם ואל הנאשמים. אחד מהם ניגש אל ע' והפועל, הדליק את פנס הטלפון שלו, כיוון אותו אל עבר פניהם והחל לתשאל אותם, וזאת בעוד שהשני עמד מאחורי ע' והפועל, ערך חיפוש בחפציהם וגנב שטר של 200 ש"ח מתוך ארנקו של ע' ושטר של 20 ש"ח מתוך ארנקו של הפועל, ללא ידיעתם של ע' והפועל. בשלב מסוים הביט ע' לאחור לעבר השוטר שהתעסק בארנקו כדי לראות מה מעשיו. בתגובה סטר לו השוטר השני והורה לו להישיר אליו מבט.

שוטר מג"ב

שוטר מג"ב

כעבור מספר דקות הורו השוטרים לע' ולפועל לארוז את כליהם ולחזור חזרה דרך הגדר לשטחי הרשות הפלסטינית. ע' והפועל החלו לצעוד לכיוון הגדר. בשלב מסוים הבחין ע' כי הכסף שהיה בארנקו חסר וצעק לעבר השוטרים "איפה הכסף יא גנב", אך הם התעלמו מקריאותיו, נכנסו לניידת והתחלקו ביניהם בכסף ששדדו.

במהלך המשמרת שלהם יחד, סמוך לשעה 23:38, נכנסו לישראל, דרך הפרצה, י' א' ו-מ' פ', פלסטינים ללא אישורי כניסה לישראל.

השוטרים, בעודם רעולי פנים, רצו לעברם והורו להם להניח את תיקיהם בצד ולשכב על הקרקע. בהתאם לכך, הפלסטינים שכבו על בטנם על הקרקע. והשניים ערכו חיפוש בתיקיהם של הפלסטינים.

בעת שהמתלוננים היו שכובים על הקרקע בעטו בהם השוטרים. השוטר ט' דרך על גבו של מ', בעט במותנו, דרך על ראשו בסמוך לאוזנו והורה להם לשתוק. לאחר מכן ניגש השוטר ט' לי', בעט קלות פעמיים בלחיו, דרך על עורפו, הצמיד ראשו לקרקע ובעט במותנו. ט' אף תיעד את מעשיו בסרטון וידאו באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו.

בהוראתו של ט' רוקנו הפלסטינים את תכולת כיסיהם. לאחר מכן, הוא הורה להם לאסוף את חפציהם והם הובילו את הפלסטינים לעבר הניידת. בהוראתו של ט', ישבו הפלסטינים על ברכיהם ואדרי וט' בעטו בהם. בעקבות האלימות, החל מ' לבכות ובתגובה אמר לו אדרי: "למה אתה בוכה כמו קוקסינל?!".

בשלב מסוים, שלפו השניים אגרופנים ואחזו בהם בידיהם, וט' הכה את י' בכתפיו באמצעות האגרופן מספר פעמים.

משרדי מח"ש. צילום: אמיל סלמן

באירוע אחר שהתרחש כמה ימים לאחר מכן, סמוך לשעה 21:00 נכנס לישראל מ' א', פלסטיני שהיה באותה העת ללא אישורי כניסה לישראל דרך הפרצה. השוטרים כיוונו לעבר מ' את נשקיהם והובילו אותו לעבר הניידת. במהלך ההובלה, אחד מהם הכה באמצעות אקדח את מ' במותנו ולאחר מכן בעט בו באמצעות ברכייה במותנו.

כשהגיעו בסמוך לניידת, הם הורו למ' לשבת על ברכיו ולרוקן תכולת כיסיו. מ' מסר לידיהם את ארנקו. הם לקחו את הארנק, גנבו ממנו 270 ש"ח ולאחר מכן החזירו למ'. בהמשך, הם הביאו אלה מהניידת ואחד מהם הכה באמצעות האלה את מ', במכות מצד לצד בידיו וכן בגבו, בעוד השני בעט בגבו של מ', וזאת בנוכחותו של שוטר אחר בשם לידור צפרירי. לאחר מכן הם הורו למ' לאסוף את חפציו ולחזור לגדר.

לאחר חקירה של צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים, הוגש כתב אישום נגד חמישה שוטרים, ובמסגרת הסדרי טיעון בין הצדדים הודו הנאשמים והורשעו, כל אחד על פי חלקו, בעבירות רבות וחמורות שיוחסו להם בכתבי האישום, בין היתר, ביצוע עבירות של שוד מזוין, הפרת אמונים, תקיפה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.

במסגרת הטיעונים לעונש טענה המחלקה לחקירות שוטרים, באמצעות עו"ד עדי וולנרמן, כי השוטרים ניצלו לרעה את כוחם ומעמדם ואת האמון שניתן בהם וניצלו את חולשתם של הפלסטינים, לעיתים תוך שהם מאיימים עליהם בנשק ואף מכים אותם, ומתוך הנחה שמכוון שמדובר בשוהים בלתי חוקיים הם לא יפנו לרשויות אכיפת החוק להתלונן נגדם.

על ט' נגזרו 3 שנות מאסר וכן פיצויים בגובה 13,500 ש"ח לפלסטינים, וקנס בגובה 4,000 ש"ח. על אדרי נגזרו 4 שנות מאסר וכן פיצויים בגובה 12 אלף ש"ח וקנס בגובה 5,000 ש"ח.

ביהמ"ש קבע כי "הנאשמים הסבו נזק לא רק לתדמית גורמי אכיפת החוק אלא גם לשמה הטוב של מדינת ישראל שאגב ניהול מערכה קשה אל מול גורמים עוינים, שונים ורבים המבקשים לפגוע בה וביושביה, נאבקת להוכיח את מוסריותה וטוהר נשקה בכל זירה אפשרית, גם בהקשר של ההתנהלות מול האוכלוסייה הפלסטינית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר