"זרגי" סמים להברחה בתוך הגוף. צילום ארכיון: דוברות שב"ס

תושב אשדוד ניסה להבריח בתוך גופו סמים לכלא ונזקק לניתוח בבית החולים

האיש הכין את עצמו למעצר בכך שבלע מספר חבילות של סמים, חלקן בנות 50 כדורים. לאחר שכמה חבילות נפלטו מגופו, הוא נאלץ להתאשפז בבית החולים ולעבור שם ניתוח להוצאת אחת החבילות. בבית החולים הוא הסביר כי החדיר את החבילה לגופו דרך פי הטבעת

פורסם בתאריך: 6.6.23 20:42

     

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה לאחרונה לבית המשפט השלום באשקלון כתב אישום נגד אלכסנדר גולמבייבסקי (38) מאשדוד לאחר שבלע חמש חבילות המכילות סמים במטרה להבריחן לכלא.

מכתב האישום שהגישה עו"ד רותם חזן גרימברג, עולה כי במסגרת הליך פלילי המתנהל כנגד גולמבייבסקי הוא שוחרר לחלופת מעצר בקהילה הטיפולית. עם הגעתו לחלופת המעצר התברר כי הוא אינו נקי מסמים ולכן נאמר לו שעליו לחזור למתקן הכליאה. לאור האמור, ברח גולמבייבסקי מהמקום למרות שעליו היה לחזור למתקן הכליאה.

מספר ימים לאחר האירוע, בלע גולמבייבסקי חמש אריזות צרות ומאורכות שהכילו כ-320 טבליות של סוגי סמים שונים וזאת במטרה להחדירן לכלא. לאחר שבלע החל לשוטט בסמוך לבית ספר בעיר מגוריו באופן שעורר את חשדם של האזרחים שהזמינו משטרה.

כלא שקמה באשקלון

כלא שקמה באשקלון

כאשר הגיעו השוטרים למקום איתרו את גולמבייבסקי ועקב היותו חב במעצר, נקלט עוד באותו היום במתקן כליאה. בסמוך לקליטתו במתקן פלט הנאשם את אחת החבילות והחביא את תכולתה בנעלו. בחיפוש שנערך במתקן הכליאה אותרה החבילה.

בנוסף באותו היום פלט גולמבייבסקי עוד שתי חבילות ומספר ימים לאחר מכאן פלט חבילה נוספת. יום אחרי שפלט את החבילה הרביעית על רקע כאבים מהם סבל פונה לביה"ח שם עבר ניתוח להוצאת החבילה החמישית. בבית החולים הוא הסביר כי החדיר את החבילה לגופו דרך פי הטבעת.

בחקירתו במשטרה מסר גולמבייבסקי מספר גירסאות, חלקן מקוריות במיוחד.

בחקירותיו הראשונה והשנייה טען גולמבייבסקי כי הטבליות שתפסו עליו אינן סמים אלא כדורים נרקוטיים אותם הוא מקבל במרשם וכי מדובר בכדורים שנאגרו אצלו, אותם לא צרך כשהיה מחוץ לכותלי בית המעצר. הוא טען כי לא תכנן להכניס אותם לכלא וכי בלע אותם כשראה את השוטרים, לטענתו מהלחץ. בהמשך טען כי בלע את הסמים כי לא רצה שהשוטרים ייקחו אותם. לשאלה מדוע הסמים היה בתוך "זרגים" מוכנים טען שארז אותם בצורה כזו כדי שלא יתפזרו לו וכי מדובר בכ-200 כדורים.

סמים מחולקים למנות. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

סמים מחולקים למנות. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בחקירתו השלישית טען גולמבייבסקי כי הטבליות שנתפסו בחזקתו הן לשימושו העצמי  בלבד. הוא מסר כי היו לו "חשדות" שייעצר אך לא ידע זאת בוודאות כי "סך הכל" הפר תנאים. מסר כי בלע את הסמים באינסטינקט כדי שהשוטרים לא ייקחו לו אותם. הוא טען כי הכניס את הטבליות לכלא מאחר והוא לא רוצה "להתחנן"
לרופא שלא נותן לו כלום למרות שיש לו מרשמים.

בחקירתו הרביעית חזר על כך שבלע את הסמים כשראה את השוטרים, הכחיש כי תכנן להכניסם לכלא וטען שלא חשב שייעצר.

בחקירתו החמישית טען שהסמים היו עטופים באופן בו הם נמצאו כדי "שלא יתפרקו לי בבית" וכשהחוקר שואל אותו האם הסמים היו עטופים כבר מהבית הוא משיב בשלילה. כשהחוקר שואל אותו האם התחיל לעטוף את הסמים רק כשראה את השוטרים המשיב מסרב לענות. כשהחוקר מקשה עליו עם שאלות נוספות הוא מסרב להשיב אליהן ומבקש לסיים את החקירה.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו"ד חזן גרימברג כי :"אין להתעלם מהעובדה שהמשיב מבצע את המיוחס לו שעה שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בגין עבירות…, ולמעשה מנצל את שחרורו לחלופת מעצר של גמילה בקהילה סגורה, על מנת לצאת מהמעצר ולחזור לבית המעצר עם סמים מסוכנים – דבר המצביע על תחכום ותכנון במעשיו של המשיב באופן המגביר את מסוכנותו".

לנאשם יוחסו עבירות של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית; הכנסת והחזקת חפץ אסור מסוכן לפי פקודת בתי הסוהר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר