תומר אלפסי, נדב בוחניק. צילומים: טוהר פדידה, פייסבוק
תומר אלפסי, נדב בוחניק. צילומים: טוהר פדידה, פייסבוק

"זלזול בוטה בחיי אדם": 29 שנות מאסר לתומר אלפסי שרצח את נדב בוחניק

אמו של נדב בוחניק אמרה בבית המשפט כי מאז הרצח הבית שלה הוא "בית של גיהינום". הרוצח מצידו ביקש סליחה מהאמא ואמר לה: "עשיתי כל מה שאני יכול לעילוי נשמתו של בנך"

פורסם בתאריך: 28.2.23 15:11

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום את דינו של הרוצח תומר אלפסי שהורשע ברצח של נדב בוחניק בשנת 2020. העונש הוא 29 שנות מאסר, פיצוי בגובה 258 אלף ש"ח למשפחת בוחניק וכן עונשי מאסר על תנאי.

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי כתב בגזר הדין: "אין חולק כי מעשיו של הנאשם משקפים זלזול בוטה בחיי אדם, כאשר בצהרי היום בלב העיר אשדוד, פגע הנאשם במנוח עם רכבו והמשיך לפגוע במנוח עד אשר דקר אותו למוות. מדובר במנוח אשר היה רק בן 23 במותו הטראגי, אשר חייו נגדעו בטרם עת, ביחד עם חלומותיו, רק משום שהנאשם בחר לנקוט בדרך של אלימות קשה לפתרון הסכסוך שהיה לו עם המנוח. לכן, מדובר בנסיבות שנמצאות
ברף החומרה הגבוה של עבירות מסוג זה".

תיעוד רצח נדב בוחניק:

בית המשפט התייחס גם לשבר שנגרם במשפחת בוחניק בעקבות הרצח וכך נכתב: "לא ניתן להתעלם מכך שגדיעת חייו של המנוח על ידי הנאשם גדעה למעשה את חייה של משפחת המנוח… מעדותה של אימו של המנוח בשלב הראיות לעונש, עת עמדה מעל דוכן העדים וכל שנותר לה הוא לבכות על לכתו של בנה בטרם עת מבלי שהספיקה להיפרד ממנו. בנוסף, הובאו בפנינו גם השלכות מותו של המנוח על אחיותיו ואחיו הקטנים, אשר נאלצים להתמודד כיום עם שברון לב אותו הם מתקשים להכיל בעיקר נוכח השבר והקרע שנוצר בביתם על רקע מות אחיהם, המנוח, ועל כן מדובר בנזק רב וקשה בעוצמה גבוהה".

ליליאן בוחניק ובנה נדב ז"ל

ליליאן בוחניק ובנה נדב ז"ל

אמו של נדב בוחניק העידה כאמור, בבית המשפט וציינה כי הוא בנה הבכור, שילדה אותו בהיותה בת 19 וכי החיים שלה ושל משפחתה נחלקים בין החיים שהיו עד הרצח ובין החיים שאחרי הרצח: "עד 20.2.10 היו לנו חיים של משפחה והיום הבית שלנו הוא בית של גיהינום" כלשונה. לדבריה, תומר רצח למעשה את כל בני המשפחה, והיא שאלה בכאב מדוע עשה זאת, וביקשה כי בית המשפט ימצה עמו את הדין.

גם אחיותיו של נדב העידו ושתיהן העידו בהתרגשות רבה ובכו במהלך עדותן. האחות הקטנה סיפרה על תחושת ההחמצה שהיא חשה לאחר מותו של המנוח, על שלא הספיקה לחוות מספיק את הקשר עם האח הבכור, וסיפרה עוד על המשבר הקשה שכל המשפחה עוברת בעקבות מותו. האחות הגדולה יותר סיפרה כי הייתה קרובה בגילה לגילו של נדב והם גדלו כשני אחים תאומים, חוו חוויות ילדות ביחד, וחסרונו ניכר בחייה, והותיר את כל בני המשפחה כאובים, כלשונה.

הרוצח עצמו ידבר בבית המשפט ופנה למשפחה, הביע את צערו על מה שקרה וציין כי "מהיום שבו קרה האסון הזה" כלשונו, הוא מתאבל על נדב: "אני רוצה שתדעו שכל השנה הראשונה הרגשתי שאני אתכם באבל, עשיתי כל מה שאני יכול לעילוי נשמתו של בנך, כל תפילה, כל ברכה, כל הלכה, כל דבר הכי קטן לעילוי נשמת נדב בוחניק. כל השנה הראשונה הייתי עושה קדישים לעילוי נשמתו. יום פטירתו של המנוח הוא ט"ו בשבט, ביום פטירתו שנה שעברה עשיתי לו אזכרה, אעשה לו כל החיים". הוא גם ציין כי לא הייתה לו כוונה להרוג את נדב, וביקש תוך כדי בכי, סליחה ומחילה מבני משפחת בוחניק.

תומר אלפסי. צילום מתוך אינסטגרם

האירוע הקשה הזה התרחש בחודש פברואר 2020, בשעה 18:14, כאשר אלפסי נהג ברכב מרצדס והבחין לפתע בבוחניק שרכב על אופנוע וביניהם, עוד קודם לכן היה סכסכוך. בשלב מסוים בהגיעם לרחוב מונטפיורי, בסמוך למרכז טופז בעיר אשדוד, התקרב אלפסי עם רכבו אל האופנוע של בוחניק, נצמד אליו מאחור והחל להאיץ את מהירות נסיעתו עד שפגע בו בעוצמה. כתוצאה מכך, האופנוע התרומם ונזרק לכביש, בוחניק הושלך מהאופנוע לכביש, ואז אלפסי דרס אותו עם רכבו. עובר אורח שהבחין בך רץ לסייע לו ואילו אלפסי נסע ברכבו לאחור. בשלב זה קם בוחניק על רגליו והתרחק מהרכב, ואלפסי התקדם ברכבו עוד כמה מטרים עד שנעצר, יצא מרכבו כשהוא נושא על גופו סכין, ניגש אל בוחניק ואז החל מאבק ביניהם, שבמהלכו הצליח בוחניק להשתחרר מאחיזתו של אלפסי והחל לברוח, אך אלפסי שב ותפס אותו, והקסדה שחבש בוחניק הורדה מראשו.

אלפסי שלף את הסכין שהייתה על גופו, ואחז בה בידו, כשמנגד ניסה בוחניק להגן על עצמו, היכה את אלפסי באמצעות הקסדה וניסה לברוח מהמקום. אולם אלפסי הצליח לתפוס אותו ודקר אותו 3 דקירות באמצעות הסכין, שתיים בחזה ואחת בבטן.

שד רוטשילד. צילום: לירון מולדובן

שוטרים בזירת הרצח בשד' מונטיפיורי ליד מרכז טופז. צילום: לירון מולדובן

שד רוטשילד. צילום: לירון מולדובן

זירת הרצח בשד' מונטיפיורי ליד מרכז טופז. צילום: לירון מולדובן

לאחר מכן אלפסי חזר אל הרכב ונסע מהמקום, כשבאותה העת בוחניק חצה את הכביש כשהוא פצוע ומדמם, ועלה במדרגות המובילות למרכז "טופז" כשהוא לוחץ בידו על פצע הדקירה מימין, עד אשר הבחין בעובדת של המרכז וביקש ממנה עזרה. היא פשטה את הסריג שלבשה, ובאמצעותו ניסתה ללחוץ על מקום הדקירה ולעצור את הדימום עד להגעתם של כוחות ההצלה שהגיעו למקום, ומצאו את המנוח מדמם באופן מסיבי, חסר הכרה וללא נשימה.  כעבור זמן קצר ליבו של המנוח הפסיק לפעום, ומותו נקבע במקום.

"הנאשם פעל לבדו באופן מחושב וקר רוח, באור יום, לעיני עוברים ושבים, ושלט באופן מלא ובלעדי על מה שנעשה בכל שלבי האירוע", נכתב בגזר הדין, "הנזק שנגרם בפועל מביצוע העבירה הוא החמור מכל, של אובדן חיי אדם צעיר, שהיה רק בן 23 בהירצחו, והותיר אחריו משפחה – זוג הורים וארבעה אחים – משפחה מרוסקת וכואבת, שהרצח הנורא ניפץ באחת את חייהם… כפי שנקבע בהכרעת הדין, הרקע לפגיעת הנאשם במנוח היה סכסוך קודם ביניהם, אך אין חולק כי ביום האירוע נשוא כתב האישום לא קדמה התגרות מצדו של המנוח כלפי הנאשם. הנאשם הבין היטב את הפסול במעשהו, והיה יכול בנקל להימנע מביצוע העבירה, או לפחות לצמצם את הנזק שנגרם ממנה בשלבים המוקדמים יותר של האירוע, אולם הנאשם היה נחוש לפגוע פגיעה קשה במנוח, שהלכה והסלימה, עד כדי דקירתו של המנוח, באמצעות סכין שהיה בידיו, שתי דקירות קטלניות שגרמו למותו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר