אחת מ-10 המועצות הירוקות ביותר לשנת 2022. בניין המועצה בבאר טוביה
בניין המועצה בבאר טוביה

השכנים סירבו, הוועדה דחתה: עו"ד הילה רווח הצליחה להשיג היתר בניה לזוג בכפר ורבורג

בגלל מובל מים שכלל לא הופיע בתכניות המגרש, מנעו השכנים והמושב מזוג לקבל היתר בניה למגורים. עו"ד הילה רווח הצליחה לשכנע את הועדה המקומית אחרת, והביאה לקבלת ההיתר

פורסם בתאריך: 21.8.22 16:45

     

זוג מכפר ורבורג שהגיש בקשה להיתר בניה למגורים במושב, בשטח פרטי שבבעלותם, אך נתקלו בסירוב מטעם המושב והשכנים.

הטענה של המתנגדים הייתה כי בשטח קיים מובל מים, וכי הבניה עליו תגרום לפגיעה בניקוז המים באזור. במקביל דרשו מהזוג חתימה על כתב שיפוי. עורכת הדין הילה רווח מאשקלון, שייצגה את הזוג, טענה כי מובל המים אינו סטטוטורי, לא הופיע בתוכניות החלות על המגרש, ומצוי בשטח פרטי שבבעלות המבקשים ולפיכך אינו יכול להוות פתרון ניקוז באזור.

לאחר שני דיונים בפני הוועדה המקומית בסיוע של הידרולוג מומחה מטעם המבקשים, ובניגוד לעמדת חוות דעתו של הידרולוג מטעם המועצה, השתכנעו חברי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה באר טוביה, כי לא יגרם כל נזק למגרשים כתוצאה מהבנייה וכי ככל שישנה בעיית ניקוז באזור, הרי שפתרון הניקוז לא יוטל בתוך שטחם הפרטי של המבקשים והינו באחריות המושב. בהחלטה נכתב כי "הועדה שוכנעה כי לא ייגרם נזק מקום בו תאושר הבקשה כפי שהוגשה. מחלקת ההנדסה תכין פתרון ניקוז בהקשר להרחבה העתידית המתוכננת באזור".

עו"ד הילה רווח. צילום: ענת אור קזולה

עו"ד הילה רווח. צילום: ענת אור קזולה

לגבי דרישת השכנים מהזוג לחתום על כתב שיפוי, הצליחה עו"ד רווח לשכנע את חברי הועדה כי הזוג ידרש בכתב שיפוי מצומצם, ורק ביחס להקלות שניתנו. "לא יעלה על הדעת כי ייעשה שימוש בקניינם הפרטי של המבקשים והם יחוייבו לחתום על כתב שיפוי, בשעה שהניזוקים היחידים הינם המבקשים. בסופו של יום, אני שמחה שהוועדה הנכבדה קיבלה את עמדתנו", אמרה עו"ד רווח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר