ניר ברקת. צילום: יצחק הררי / דוברות הכנסת
אב ובנו. צילום: Freepik.com

"יש לבטל את המזונות": למה בית המשפט קבע שאב גרוש לא ישלם כלל מזונות?

במסגרת תביעת מזונות בהליך גירושין, ביטל בית המשפט את סכום המזונות שנקבע לאב, מאחר והאם מרוויחה כמוהו. בנוסף, הילדים ישהו אצל כל אחד מההורים באופן שווה, לכן החליט השופט כי לא ישולמו מזונות כלל

פורסם בתאריך: 3.8.22 11:46

     

לאחר שנקבע כי האב ישלם 250 שח מזונות עבור כל אחד משלושת ילדיו הקטינים, ביטל השופט את ההחלטה, וקבע כי לא יצטרך לשלם מזונות כלל. הסיבה: האב והאם מרוויחים כמעט את אותה משכורת, והסדרי השהות שווים.

עורך דין שרון קולסקי מאשדוד ייצג את האב במסגרת הסכם תביעת המזונות בהליך הגירושין. לאחר שקבע בית המשפט כי עליו לשלם 250 שקלים עבור כל אחד משלושת ילדיו הקטינים- סכום שנקבע בהתחשבות בקריטריונים הקשורים בהסדרי השהות של הילדים ומשכורות ההורים, הצליח עורך הדין להוכיח אחרת.

בתחילת תהליך התביעה סכומי השכר שהציגו ההורים לא היו מדויקים. האב הציג את משכורתו כסכום של 11,000 שקלים נטו, והאם טענה שמשתכרת ב-8,500 שקלים נטו, פלוס כמה מאות שקלים נוספים שמרוויחה כעצמאית. הסכום שנקב השופט בהחלטה הראשונה היה כאמור על בסיס נתונים אלו. אלא שבמהלך בדיקת הנתונים לעומקם, נמצא כי הבעל מרוויח 10,100 שקלים, קצת פחות ממה שנטען בהתחלה, ושכר האם עלה מאז תחילת התהליך ל-10,000 שקלים נטו מתפקידה כשכירה, פלוס כמעט 2,000 שקלים נוספים כעצמאית. "לאור העובדה כי הפער בין הצדדים אינו גדול כלל, בקושי קיים, מצאתי לקבוע כי יש לבטל את המזונות, כך שכל צד יישא בצרכי הקטינים עת הם עימו", נכתב בהחלטה.

עו"ד שרון קולסקי. ייצג את האב

עו"ד שרון קולסקי. ייצג את האב

יש להדגיש כי שני הצדדים יקחו אחריות שווה על גידול הילדים והסדרי השהות כאמור שווים. הוצאות החינוך והרפואה ישולמו באופן שווה. אל חשבון האם יועברו קצבת הילדים ומענק חינוך, והוצאות החינוך יקוזזו מאותו מענק. בנוסף, הוחלט כי האב יהיה זה שעושה את הרכישות עבור הילדים, על חשבון שני ההורים, והאם תצטרך להעביר לו מחצית מהסכום בכל פעם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר