עמוס לביא. צילום ארכיון: מוטי מילרוד
עמוס לביא. צילום ארכיון: מוטי מילרוד

הותר לפרסום: ראש ארגון הפשיעה עמוס לביא נעצר בחשד לפיצוץ מטען חבלה

שוטר ימ"ר נגב של המשטרה עצרו הבוקר את לביא ועוד שלושה חשודים במעורבות בפיצוץ מטען חבלה בבאר שבע בסמוך לביתו של בן משפחה של ראש ארגון הפשיעה בני שלמה

פורסם בתאריך: 29.3.22 19:26

     

בתאריך 12.2.22 אירע פיצוץ סמוך לביתו ברחוב אביה השופט בבאר שבע. בסמוך למקום הפיצוץ מתגורר בן משפחה של ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה ממושב חלץ.

כתוצאה מהפיצוץ נגרם נזק לבית ואילו עובר אורח שחלף במקום נפצע פצעים קלים. שוטרים הגיעו למקום ונפתחה חקירה אשר הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב.

זירת הפיצוץ בבאר שבע

זירת הפיצוץ בבאר שבע

בין ראשי הארגונים לביא ושלמה שורר סכסוך ארוך שנים, שיאו של הסכסוך התרחש בפיצוץ מטען חבלה בגן יבנה, בשנת 2012, ממנו נהרג אחיינו של עמוס לביא, גל נועם, בן 19.

כאמור, היום שוטרים הגיעו לבתי חשודים במרכז הארץ ובדרום וביצעו מעצרם.

זירת הפיצוץ בבאר שבע

זירת הפיצוץ בבאר שבע

החשודים, הם לביא, בן 32 מרחובות וכן שלושה תשובי רהט בני 27, 38, 20. השלושה הובאו היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, היזק מכוון בחומר נפיץ, גרימת פיצוץ חומר נפץ ונסיון להרוס נכס בחומר נפיץ.

נציג ימ"ר נגב אמר בדיון כי "חומרי החקירה שנאספו מאז קרות האירוע, מקימים חשד כי המשיב יחד עם אחרים הם אלו שעומדים מאחורי הנחת המטען האמור".

סנגורו של לביא הגיב ואמר כי יש לשחרר את מרשו, "ההחלטה הנכונה היא לשחרר. לא מדובר על אירוע מאתמול או שלשום ששמו צץ היום בבוקר. זה אירוע מלפני חודש וחצי. הגיע מז"פ הייתה חקירה, היחידה נכנסה לעובי הקורה, ישבה ואספה ראיות. הלכו ולפני שבוע הוציאו צו מעצר, כנראה שלא חשבו שהוא כל כך מסוכן אבל לא טרחו לבצע מעצר על אתר. מגיעים היום בבוקר בפני המשפחה שלו משפילים אותו מרחובות וגוררים אותו לב"ש, ואז לוקחים לחקירה וממהרים לבית משפט כדי שיוכלו לומר שלא הטיחו כלום כי רק עצרו אותו".

השופט רון סולקין אמר כי בידי המשטרה ישנן ראיות חזקות: "תיק החקירה מבסס החשד הסביר, ברמה שהיא אף מעבר לנדרש בשלב הדיוני הנוכחי. המדובר, לכאורה, בפעילות עבריינית מאורגנת; מתוכננת; בחבורה; תוך הסתייעות באמצעים 29 לוגיסטיים והנחת מטען חבלה. בנסיבות אלה – יש לאפשר ליחידה החוקרת מרווח זמן מספק להתקדמות בחקירה".

מעצרם של החשודים הוארך בשמונה ימים.


עוד חדשות פלילים:



רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר