שלום דומרני. צילום: אליהו הרשקוביץ

באמצעות האינסטגרם: זה המידע שהדליף שוטר מג"ב לארגון של שלום דומרני

תמונות של יעדים משטרתיים, התראות לפני חיפושים ומעצרים, כך הפך שוטר מסיירת מג"ב למודיע של ארגון הפשיעה

פורסם בתאריך: 13.3.22 14:06

     

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שלו סבן, שוטר בסיירת מג"ב, וזאת לאחר שהעביר מידע משטרתי חסוי לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה.

הנאשם שירת כשוטר במשטרת ישראל, בצוות 46 של סיירת משמר הגבול 5 שבבסיס יד מרדכי. בשגרה, וכחלק מפעילותו, מסופח הצוות ליחידות משטרה שונות, לצורך תגבור בעת פעילויות מבצעיות שונות.

שוטר מג"ב

במהלך התקופה האחרונה ובמסגרת תפקידו, נחשף הנאשם למידע מסווג על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח הצוות, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים.

את המידע העביר סבן  במספר הזדמנויות ובמועדים שונים, לפעילים בארגון הפשיעה של שלום דומרני, והכל מתוך מטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד נטלי חגי, במהלך חודש ינואר 2022, במסגרת פעילות משטרתית חסויה בה נטל חלק במסגרת עבודתו במשטרה, קיבל סבן לידיו מידע חסוי לפיו עתיד להיערך חיפוש במספר יעדים בקריית גת המזוהים עם ארגון דומרני.

בסמוך לאחר מכן, העביר סבן הודעה לאחד מפעילי הארגון בדבר הפעילות המשטרתית ובה מסר לו את כל פרטי המידע החסוי וזאת כדי להזהירו או את מי מפעילי הארגון, ולסכל את הפעילות המשטרתית.

מעצר חשוד. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בפעם אחרת, במהלך החודשים האחרונים, שוב פעם במסגרת פעילות משטרתית חסויה בה נטל חלק במסגרת עבודתו במשטרה, קיבל סבן לידיו מידע חסוי לפיו עתיד להיערך חיפוש, במספר יעדים בקריית גת. הפעם הוא התקשר לאחיו מתוך ידיעה כי הוא מקורב למספר פעילי הארגון, מסר לו את פרטי המידע החסוי, וזאת כדי להזהיר באמצעותו את אנשי הארגון מפני הפעילות המשטרתית וכדי לסכלה.

במקרה נוסף שהתרחש בתאריך 2 במרץ השנה, בשעות הבוקר, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, בהשתתפות סבן והצוות וכן שוטרי תחנת אשקלון, הוא קיבל לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים 'יעדי פעילות' של משטרת ישראל, לרבות פרטיהם האישיים ותמונותיהם.

בנוסף, במהלך תדרוך שהועבר כחלק מהפעילות המשטרתית המתוכננת, בה הוא  אמור היה ליטול חלק, נמסר לנאשם מידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע לאותם  אנשים שפרטיהם היו במסמך החסוי.

סמוך מאוד לאחר שנמסרו לו המסמך החסוי והמידע החסוי, העביר הנאשם לשניים מפעילי הארגון – באמצעות האינסטגרם את המסמך החסוי ואת המידע החסוי.

סבן, כך על פי כתב האישום  עשה זאת כדי לעדכן את פעילי הארגון בדבר הפעילות המשטרתית המתוכננת וכדי לסכלה. לאחר מכן, הוא מחק את התכתובות וזאת כדי להרחיק עצמו מהמעשה וכדי למנוע התחקות אחר מעשיו.

משרדי מח"ש. צילום: אמיל סלמן

לאחר מכן, בשעות הצהריים, קיבל הנאשם הודעה לפיה הצוות יתלווה לפעילות משטרתית נוספת ויסייע לימ"ר לכיש בפעילות מבצעית המתוכנת לאותו יום, בשעות אחר הצהריים, הכוללת, בין  היתר, מעצר של אחד מיעדי המשטרה.

בהמשך אותו יום, בשעות אחר הצהריים, בעת שהצוות, לרבות הנאשם, המתינו בבסיס, ולאחר הגעתם של שוטרי ימ"ר לכיש לבסיס, צילם סבן, באמצעות הטלפון הנייד שברשותו, את בלשי ימ"ר לכיש ואת כלי הרכב המשטרתיים הסמויים של הימ"ר, לרבות את מספרי הרישוי שלהם, והעביר את התמונה, באמצעות האינסטגרם, לאחד מפעילי הארגון והתריע בפניו על הפעילות המתוכננת, לרבות על המעצר המתוכנן.

הוא הואשם בעבירות רבות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים.

החקירה הזאת נפתחה כחקירה סמויה על ידי ימ"ר לכיש שעלו על ההדלפה, על הזהות שלו, ואספו ממצאים וראיות שלבסוף הובילו למעצרו ע"י מח"ש והגשת כתב האישום נגדו.

במרחב לכיש ציינו, "מרחב לכיש על כלל יחידותיו ובפרט היחידה המרכזית, פועל ימים ולילות במסגרת המלחמה בארגוני הפשיעה והיכולת שלהם להוציא לפועל אירועים פליליים ופיגועים פליליים שעלולים לגבות חיי אדם. פעם נוספת הוכחנו שלא נאפשר לאף גורם לשבש ולפגוע בתכנית המבצעית הרחבה של המרחב, ולא נהסס לפעול נגד כל אדם בגלוי או בסמוי עד למיצוי מלוא הדין עמו והוצאתו מהמשוואה".

לאחר מעצרו נחקר סבן, ובחקירתו הודה בעבירות הללו. במח"ש הגישו לבית המשפט בקשה למעצרו של סבן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשה נכתב כי סבן, "ניצל ניצול בוטה את האמון שנתנו צוותי משטרה שונים ובניגוד לחובותיו בחוק, כעובד ציבור ושוטר במשטרת ישראל, העביר המשיב את המידע, במספר הזדמנויות ובמועדים שונים, לפעילים בכנופיה, והכל מתוך מטרה לסכל את הפעילות המשטרתית ולקדם את המטרות העברייניות של הכנופיה. לאור האמור לעיל, מתבקש בית המשפט הנכבד לעוצרו עד תום ההליכים ולחילופין להורות על שחרורו למעצר בית מלא הרמטי, שמיקומו רחוק גאוגרפית מפעילי הכנופיה ומאחיו המהווה חוליה מקשרת לפעילי הכנופיה, וכן להורות על תנאים נלווים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר