אורן אברהם. מתוך מצלמות האבטחה
אורן אברהם. מתוך מצלמות האבטחה

שמרו על המפתחות: כך נפרץ עסק באשדוד באמצעות תמונה מהוואטסאפ

אורן אברהם מצא שיטה מיוחדת לפרוץ, הוא משתמש בתמונה של מפתח בלבד. כך הוא פרץ לעסק באשדוד וגנב ממנו כסף וצ'קים. אברהם מכחיש את מה שמיוחס לו, אך כתב אישום הוגש כנגדו

פורסם בתאריך: 9.1.22 10:15

     

מרחב לכיש של משטרת ישראל הגיש כתב אישום כנגד אורן אברהם, תושב אשקלון בן 29, בעבירות של התפרצות וגניבה.

על פי כתב האישום, אברהם קיבל יום אחד בוואטסאפ צילום של מפתחות של בית עסק לרכבים שנמצא ברחוב רבי מאיר בעל הנס שברובע ז' באשדוד. עם התמונה הוא פנה לחנות "חגי מנעולים" שבאשקלון, והסביר כי מדובר במפתח של חברה שלו וכי הוא צריך לשכפל את המפתח שבצילום. בעל העסק לקח את התמונה ויצר לו מפתח זהה בדיוק.

זמן קצר לאחר מכן, הוא הגיע לאותו עסק באשדוד יחד עם עוד שניים אחרים: נהוראי אלקובי ואחיעד ישראל חתואל ויחד הם נכנסו למשרד שברובע ז'. הם גנבו משם קופסה ובה 13 צ'קים של לקוחות וכסף מזומן, פנקס צ'קים של העסק ושני ארנקים. אבל דבר אחד אברהם ידע בשלב הזה, "אנחנו ישבנו עליו באופן סמוי", מספר מפקח יוסי מזרחי, קצין הפשעים בתחנת אשקלון, "אחרי שהבנו שהוא נמצא באשדוד, בוצע מעקב אחריו ואיתרנו אותו יחד עם החשודים הנוספים בעיר אשדוד שם הוא נצפה זורק דברים לפח אשפה ציבורי". השוטרים שלכדו אותם, מצאו בתוך הרכב של אברהם צ'קים שנגנבו מבית העסק באשדוד.

תיבת הצ'קים והכסף שנגנבה מהמשרד באשדוד

תיבת הצ'קים והכסף שנגנבה מהמשרד באשדוד

אברהם הכחיש כי פרץ לעסק הזה, אלא שטביעות אצבע שלו נמצאו בתוך הקופסה שנגנבה מאותו בית עסק וכן גם על הצ'קים הגנובים, "גם הטלפון שלו נפרץ והתגלו שם צילומים של המפתח בעסק באשדוד", מוסיף מזרחי.

אז למה המשטרה ישבה עליו באופן סמוי? זה קרה לאחר אירוע התפרצות "נקי" מאוד שהתרחש באשקלון ועורר חשד במשטרה בנוגע לשיטת ההתפרצות. הם ידעו מי פרץ, אבל הם גם רצו לדעת איך.

המקרה באשקלון התרחש כמה ימים לפני האירוע באשדוד, באמצע חודש דצמבר. יום אחד חזרה תושבת אשקלון ובתה לביתם שבשכונת פארק אלון בעיר. הבת הקטנה פתחה את הדלת ובהיסח דעת השאירה את צרור המפתחות תלוי במנעול מחוץ לבית. האם ובתה שגילו לפתע כי המפתחות אינם, החלו לחפש אותם, גם במנעול הדלת בחוץ הם חיפשו, אך לא מצאו.

הם המשיכו בחיפושים, וכעבור כ-20 דקות האם חיפשה שוב את המפתחות מחוץ לדלת ומצאה אותם תלויים שם. היא סברה שככל הנראה לא ראתה אותם בפעם הקודמת שחיפשה.

מה שהיא לא ידעה זה שבאותם 20 דקות, עבר אורן אברהם מול הדלת של הבית שלה, לקח את צרור המפתחות, צילם ושלח לחבר בוואטסאפ. הוא כנראה רצה לשכפל אותם כך, אלא שאז הוא החליט לעשות את הדברים באופן אישי ומהיר יותר, ולכן הוא מיהר לבית העסק "חגי מנעולים". פנה בתמימות לבעל המקום וביקש לשכפל את המפתח שבידו ולאחר זמן קצר קיבל מפתח משוכפל. הוא חזר מיד לבית ושם את המפתחות במנעול הדלת מבחוץ.

תמונת המפתחות שצילם אברהם

תמונת המפתחות שצילם אברהם

יום למחרת, בני המשפחה יצאו מהבית ונסעו לסוף שבוע בצפון הארץ. אברהם שעקב אחריהם, ניצל זאת, נכנס לביתם עם המפתח המשוכפל, והחל להסתובב שם ולחטט בארונות ובארגזי המצעים בחיפוש אחר שלל. והוא אכן מצא שם שלל בדמות תכשיטים כמו 4 טבעות זה ויהלומים בשווי 10 אלף ש"ח, צמיד בשווי 6,000 ש"ח, שרשראות מזהב, טבעת עם יהלומים, שעונים, כסף מזומן, פנקס צ'קים ואפילו את קופת החיסכון של הילדים ובה 3,000 ש"ח הוא לקח מהבית.

האישה הגישה תלונה במשטרה ושם בדקו במצלמות האבטחה וגילו את אברהם כשהוא יוצא ונכנס מהבניין באותם שעות, כאשר גם בעל העסק לשכפול מפתחות סיפר כי אברהם הגיע לשכפל אצלו מפתח. בשלב הזה כאמור, ההמטרה החלה לעקוב אחריו כדי להבין את השיטה שלו, רק לאחר ההתפרצות באשדוד והחיטוט בטלפון שלו, הם הבינו את השיטה המתוחכמת שלו.

 

אברהם בכל אופן, הכחיש כי פרץ לדירה באשקלון, הוא טען שהוא הגיע לאותו בניין כדי לבקר בן משפחה, אבל במשטרה הוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

כמובן שהמסר במקרה הזה הוא לא להניח את המפתחות לרגע בידי זרים ואם איבדתם אותם לזמן קצר, יכול להיות שהם שוכפלו. אבל מזרחי, גם מעביר מסר לבעלי העסקים לשכפול מפתחות, "כשאדם מגיע עם צילום של מפתח, צריך לחשוד ולבדוק קצת יותר לעומק. כי תמונה של מפתח זה משהו שמגביר את החשד וצריך לתהות על קנקנו של מי שמבקש לשכפל כך".

לצד כתב האישום הגישה המשטרה בקשה להאריך את מעצרו של אברהם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ובהחלטת בית המשפט מעצרו הוארך המעצר עד להחלטה אחרת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר