אברהם נניקשווילי. צילום: עופר וקנין
אברהם נניקשווילי. צילום: עופר וקנין

בית המשפט העליון החמיר את עונשו של איש העסקים האשדודי אברהם נניקשווילי

ערעוריו של נניקשווילי נדחו ואילו ערעור המדינה התקבל. כזכור, נניקשווילי הורשע במתן שוחד של מאות אלפי דולרים לשר לשעבר, בנימין פואד בן אליעזר שהלך לעולמו במהלך המשפט

פורסם בתאריך: 6.1.22 12:27

     

בית המשפט העליון קיבל היום את ערעורה של המדינה והורה להחמיר את עונשו של איש העסקים אברהם נניקשווילי מ-14 חודשי מאסר ל-21 חודשי מאסר. ערעוריו של נניקשווילי נגד הרשעתו בעבירת שוחד ונגד חומרת עונשו נדחו.

"דעתי היא כי עונש מאסר בפועל של 14 חודשים אינו מרתיע ואינו הולם, בהינתן מקום המעשה בשורת המעשים השונים של שוחד", כתב המשנה לנשיאה, השופט ניל הנדל, "דעתי היא כי יש להוסיף תקופה מסוימת בעלת משמעות לעונש המאסר. על בסיס האמור, החלטתי כי יש לגזור על המערער עונש מאסר בפועל של 21 חודש תחת עונש המאסר של 14 חודשי מאסר".

בנוסף, נגזרו על נניקשווילי עונש מאסר על-תנאי וקנס של מיליון שקל שבהם לא יהיה שינוי.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בשנת 2019 את נניקשווילי במתן שוחד לשר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל בסכום של כ1.5 מיליון ש"ח.

ג'קי בן זקן ונניקשווילי. צילום: ארכיון כאן דרום

ג'קי בן זקן ונניקשווילי. צילום: ארכיון כאן דרום

נניקשווילי טען להגנתו כי הכסף ניתן במסגרת החברות ביניהם, אך בית המשפט דחה טענה זו, "המדובר במתן כספים בסכום של 1,490,000 ש"ח, תוך הבנה שהכספים לא יוחזרו", ציין השופט הנדל, "הנתון בדבר אישיותו של בן אליעזר, אשר הינו אדם בעל מעמד בחברה, חבר כנסת בהווה שאף שימש בעבר כשר בכיר, אף הוא רלוונטי. ולכך יש להוסיף שניים: המטרה הפסולה שעמדה ביסוד המתת, דהיינו, הסתייעות בעדותו של בן אליעזר בהליך המס לצורך תמיכה בטענת תושבותו, אשר אמנם נדחתה, אך הוכחתה עשויה הייתה להוביל לביטול שומת מס הכנסה בסכום של כ-350 מיליון ש"ח; ומנגנון ההסתרה שהתבטא בהסוואת השוחד באמצעות חתימה על הסכם הלוואה פיקטיבי. אלו נתונים מחמירים ולא ניתן שלא לתת להם את המשקל הראוי רק נוכח הקשר החברי בין המערער לבן אליעזר".

שותפו של נניקשווילי לחלק מהעסקים הוא ג'קי בן זקן שהורשע באותה פרשה בסיוע להפרת אמונים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר