לשכת התעסוקה באשדוד. צילום: פבל
לשכת התעסוקה באשדוד. צילום: פבל

דמי אבטלה תמורת כסף: פקיד בלשכת התעסוקה באשדוד הורשע בשוחד

מיכאל גולדברג, פקיד השמה בלשכת התעסוקה באשדוד, היה דואג להאריך זכאות של דמי אבטלה לדורשי עבודה וזאת בתמורה לתשלום של 500 ש"ח לחודש. הפרקליטות דורשת לשלוח אותו ל-11 חודשי מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 5.10.21 15:13

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום את מיכאל גולדברג, פקיד השמה וייעוץ בלשכת התעסוקה באשדוד, בביצוע עבירות רבות של לקיחת שוחד מדורשי העבודה. שותפתו למעשים, נטליה קמינסקי הורשעה בריבוי עבירות של תיווך לשוחד.

השניים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון כי קיבלו כספים ומתנות מדורשי העבודה בלשכת התעסוקה, בהיקף של כ-35,000 ש"ח. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי תעתור לעונש מאסר בפועל של 11 חודשים וקנס לשני הנאשמים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רוית מרום מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), במסגרת תפקידו של גולדברג בלשכת התעסוקה הוא גרם לכך שלא תוצע לדורשי העבודה עבודה מתאימה במהלך תקופת זכאותם לדמי אבטלה. מי שפעלה מול דורשי העבודה היא קמינסקי שפעלה בחלק מהמקרים לכך שדורשי העבודה לא יישלחו לכל עבודה מתאימה בתקופת זכאותם לדמי אבטלה על ידי כך שדאגה שלא תמצא עבורם עבודה מתאימה, וזאת בתמורה לסך של 500 ש"ח בעבור כל חודש מתקופת הזכאות.

קמינסקי הנחתה את דורשי העבודה שאם ברצונם שלא להישלח לעבודה מתאימה בתקופת זכאותם, עליהם להגיע ביום ההתייצבות אשר נקבע להם בלשכת התעסוקה, להניח את אצבעם במכשיר ה"התייצבומט", לקחת בידיהם את הפתק המונפק ממנו, ולסור חזרה לביתם, גם במידה שההנחיה על גבי הפתק מורה להם להגיע לדלפק הפקיד המטפל.

בטרם השלכתם את הפתק, הונחו דורשי העבודה על ידי קמינסקי לצלם לה באמצעות אפליקציית ה"וואטסאפ" את הפתק באופן שפרטיהם יופיעו בו בבירור. את הפתק העבירה קמינסקי לגולדברג, אשר איתר את פרטיהם של דורשי העבודה במערכת הממוחשבת ושם סימן כי דורשי העבודה הגיעו ללשכה והתייצבו בפני פקיד מטפל, זאת למרות שידע כי לא כך הדבר וכל זאת בתמורה לכספי שוחד.

התייצבומט בלשכת התעסוקה. צילום: שירות התעסוקה

התייצבומט בלשכת התעסוקה. צילום: שירות התעסוקה

בחלק מן המקרים, הנחתה קמינסקי את דורשי העבודה, לפנות לפקיד מטפל, במידה שגולדברג נעדר מעבודתו באותו היום, או מכל סיבה אחרת, אשר לא מאפשרת לה להעביר לו את פרטיהם במעמד ההתייצבות. עוד הסבירה קמינסקי לדורשי העבודה, כי במקרה בו יופנו לעבודה מתאימה – תטפל בכך באופן אשר בו לא יצטרכו להגיע לראיון עבודה וזאת בתמורה לשוחד.

במקרים בהם הופנו דורשי העבודה לראיון עבודה על ידי פקיד מטפל אחר, סימן גולדברג במערכת הממוחשבת, כי דורשי העבודה אינם מתאימים לעבודה אשר אליה הופנו וזאת על מנת להימנע מקבלתם של דורשי העבודה לעבודה מתאימה, וכל זאת בתמורה לשוחד.

בכתב האישום צוין, כי ב-24 הזדמנויות שונות, קיבלה כסף מדורשי העבודה שחלק ניכר ממנו היא העבירה לגולדברג. היו מקרים שבהם התקבלו מתנות במקום כסף כמו מארזי שוקולד ובקבוק ויסקי.

עקב הרישומים הכוזבים, קיבלו דורשי העבודה קיצבאות להן לא היו זכאים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר