יוסי קריחלי
יוסי קריחלי

מלחמת הכנופיות באשדוד: העבריין יוסי קריחלי מאושפז לאחר ניסיון חיסול

לא עובר שבוע ללא אירוע פלילי הקשור למלחמת הכנופיות המתחוללת באשדוד. לעתים המשטרה מצליחה לעצור את העבריינים בדרכם לפגוע, אך לעתים כמו הלילה העבריינים מצליחים לבצע ניסיון חיסול ושני עבריינים מאשדוד נפצעים בו לאחר שגופם ספג קליעי אקדח

פורסם בתאריך: 25.7.21 20:53

     

הלילה בסביבות השעה 2:00 נשמעו יריות ברחוב רבי טרפון באשדוד, למקום הוזעקו כוחות משטרה וכוחות של מד"א. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהעניקו טיפול רפואי לגבר כבן 30 במצב בינוני, עם פציעה חודרת.

בזירת האירוע היו שני פצועים מירי, העבריין יוסי קריחלי ואליעזר אלקלעי, שניהם פונו לקבלת טיפול רפואי, כאשר קריחלי שנפצע מקליע ברגלו נשלח לבית החולים אסותא אשדוד ואילו אלקלעי שנורה בזרועו נשלח לבית החולים ברזילי.

"זה נראה כמו אירוע של כיפה אדומה, או כמו מפגש יזום", אמר גורם המעורה בפרטי המקרה, "כי כנופיה אחת באה מצוידת בנשק חם והפתיעה את הכנופיה האחרת".

זירת האירוע ברחוב רבי טרפון

זירת האירוע ברחוב רבי טרפון. אם ידוע מי צילם, אנא עדכנו אותנו

זו אינה הפעם הראשונה שקריחלי ניצל מניסיון חיסול, לפני מספר שנים ישב קריחלי ברכב הBMW בו הוטמן מטען שהתפוצץ והרג את מנשה מאור. קריחלי אז רק נפצע.

גם במקרה שהתרחש הלילה, סבורים במשטרה כי מדובר בניסיון חיסול על רקע מלחמת כנופיות באשדוד.



בינתיים חוקרי המשטרה הגיעו לבתי החולים ועצרו את שני הפצועים, וביצעו עליהם חיפוש, על גופו של קריחלי נמצא אגרופן ועל גופו של אלקלעי נמצא סכין. השניים מאושפזים כעת תחת השגחת שוטרים בבתי החולים השונים.

זירת האירוע ברחוב רבי טרפון. צילום: דודו חן

זירת האירוע ברחוב רבי טרפון. צילום: דודו חן

המשטרה אף ביקשה להאריך את מעצרם של השניים בחשד לעבירה של ירי מנשק חם, פציעה והחזקת סכין.

בדיון שנערך בעניינו של קריחלי אמרה המשטרה כי מדובר בשתי כנופיות בעיר אשדוד שמסוכסכות כאשר קריחלי קשור לאחת מהן. הוא נחקר אך שמר על זכות השתיקה, אך במשטרה טוענים כי יש מידע מודיעיני בעניינו כי היה מעורב באירוע ירי.

עורכת הדין ורד איטח שלו שמייצגת אותו, תהתה הכיצד הלקוח שלה שהוא הקורבן נעצר בחשד לירי, "הדבר מאוד אבסורדי, מדובר בקורבן ירי ולא במישהו שחשוד בירי ובמקום שיחפשו את מי שירה, הם כרגע מתעסקים במי שנורו… למעט מידע מודיעיני אין ראיה שקושרת אותו".

השופט חיים נחמיאס כתב בהחלטתו כי לאור זאת שקריחלי שומר על זכות השתיקה, הוא מקבל את בקשת המשטרה במלואה ומאריך את מעצרו בשמונה ימים.

בדיון שהתקיים בעניינו של אלקלעי, אמר נציג המשטרה כי אלקלעי היה מעורב בסכסוך בין כנופיות ונפצע, אך "יחד עם זאת אנחנו סבורים כי ידו הייתה גם בירי".

המשטרה ניסתה לחקור אותו בדומה לקריחלי, אך מצבו הרפואי לא איפשר זאת.

עו"ד רז קרן ישועה שייצג את אלקלעי אמר בדיון כי מרשו פצוע ומרותק למיטת חוליו בבית החולים וכי אין סיבה לעצור אותו על בסיס מידע מודיעיני בלבד.

השופט נחמיאס חשב אחרת והאריך את מעצרו בחמישה ימים.

עו"ד ורד שלו

עו"ד ורד איטח שלו

עו"ד ורד איטח שלו המייצגת את קריחלי מסרה בתגובה: "מדובר במעצר אבסורדי ומקומם של מרשי שהינו קורבן לניסיון התנקשות בנשק חם. בקשת המעצר כללה עבירות פשע חמורות המבוססות על מידע מודיעיני בלבד . אין ליחידה החוקרת בדל של ראיה לביסוס החשדות החמורות ואלה נועדו רק כדי לבסס עילת מעצר לגיטימית. עולה תמיהה רבה מדוע מידעים אלה לא הוטחו בפניו טרם האירוע ירי, אלא רק לאחריו ושבנס גדול מרשי נפצע רק ברגלו. לצערי הרב ביהמ"ש הנכבד קיבל את עמדת המשטרה במלואה תוך הבחנה בין מרשי לחשוד האחר בשל שימושו בזכות השתיקה כעילה המצדיקה החמרה עם מרשי ביחס למעורב האחר. לאור אלה משרדנו מגבש ערר למחוזי נגד החלטת המעצר".

עו"ד רז קרן ישועה

עו"ד רז קרן ישועה

עו"ד רז קרן ישועה המייצג את אלקלעי מסר בתגובה: "כרגע, ממה שעלה בדיון בבית המשפט, החשדות מבוססים על מידעים מודיעינים בלבד. אין כרגע שום ראיה שהלקוח שלי בכלל ביצע עבירה. כרגע, הראיות היחידות זה שהוא נפגע. בית המשפט האריך את המעצר כדי לאפשר למשטרה לבצע מספר פעולות על בסיס המידעים שיש בידם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר