ממירים קטליטיים גנובים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
ממירים קטליטיים גנובים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

"מכת מדינה": נתפס חשוד בגניבת ממיר קטליטי מרכב בחניית אסותא אשדוד

שלושה חשודים עסקו אמש בפירוק ממיר קטליטי מרכב שחנה בחניון של בית החולים אסותא. לאחר פעילות משטרתית שכללה הצבת מחסומים נלכד אחד מהם

פורסם בתאריך: 12.7.21 19:35

     

אמש בשעות אחר הצהריים הוזעקו השוטרים הפועלים בעיר אשדוד בעקבות דיווח שהתקבל אודות חשודים שנצפו מתעסקים ברכב ומוציאים ממנו חלק סמוך לחניון בית החולים אסותא.

 

עובר האורח שהבחין בנעשה, שלף את הטלפון והחל לצלם ואחד החשודים שהחזיק בידו את החלק של הרכב ירק לעברו ולאחר מכן נמלט מהמקום ברכב.

השוטרים שהגיבו במהירות, החלו לבצע סריקות תוך פריסת מחסומים גם בצירים בינעירוניים, והצליחו תוך זמן קצר לאתר ולעצור את החשוד סמוך לצומת ביל"ו. במקביל, השוטרים איתרו ממיר קטליטי שעל פי החשד פורק מרכב חונה על ידי החשוד, אותו השליך לשיחים סמוך לחניון.

מחסום משטרתי. צילום: דוברות המשטרה

מחסום משטרתי. צילום: דוברות המשטרה

החשוד, בן 25, מקרית עקרון, נעצר לחקירה בחשד לגניבת חלקי רכב. בינתיים בעל הרכב ממנו נגנב הממיר הקטליטי אותר. מדובר בחלק הנמצא מתחת לרכב ונחשב ליקר וקל לגניבה, שוויו של פריט כזה עשוי להגיע לאלפי שקלים.

הוא הובא לבית המשפט שם אמר נציג המשטרה כי מדובר במכת מדינה, "מדובר באירוע של פירוק וגניבת חלקי רכב, מדובר בתופעה בעל עניין ציבורי רחב היקף במדינה, עילות המעצר ברובה שיבוש הליכי חקירה, מדובר גם במסוכנות, עילת מסוכנות לאור כך שמגיעים 3 חושדים "כנופיה" שמגיעה ומפרקת ממירים קטליטיים מרכבים ופוגעת באזרחים שרוצים לצאת לעבודה או לקופ"ח".

השופטת דורית בונדה מתחה ביקורת על המשטרה שלא הציגה הפניה ראיות שיש בידיה, "אף שעולה מתיק החקירה ומהדיון שלפני כי ביד היחידה החוקרת קיים סרטון רלבנטי המהווה חלק מחומרי החקירה, לא טרחה היחידה החוקרת להציג בפני בית המשפט את אותו סרטון ואף לא דוח צפיה המתעד את הנחזה בסרטון. בהחלטות דומות באותו עניין, מצאתי להעיר ליחידה החוקרת כי עליה לטרוח ולהגיע לדיון בהארכת מעצרו של החשוד, כשמצויים בידיה חומרי החקירה הרלבנטיים ובכלל זה סרטונים ככל וקיימים המתעדים את אירוע העבירה או כל חלק ממנו. נראה כי החלטות דומות באותו עניין לא הותירו רושם רב על היחידה החוקרת אשר בחרה גם בתיק שלפני לעלות לדיון בהארכת מעצרו של חשוד מבלי שטרחה להציג בפני בית המשפט ראיות רלבנטיות אשר יש בהן כדי לשפוך אור על עוצמת החשדות. היחידה החוקרת אף לא טרחה לציין האם המשיב שלפני נעדר עבר פלילי, שכן לא צורף תדפיס גיליון המרשם הפלילי, אף שהדבר יכול להשליך על עוצמת המסוכנות".

מעצרו הוארך ביום אחד בלבד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר