שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה
שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

חירשת-אילמת בת 60 חשודה בכיוס שיטתי של קשישים באשדוד

המשטרה עצרה תושבת אשדוד שחשודה בכיוס וגניבת כספים מקשישים שרובם בני 80 ומעלה. סנגורה ביקש התחשבות בכך שהיא חירשת-אילמת, אבל השופטת פחות התרשמה מכך וזאת לאור העובדה שהיא ביצעה את עבירות הכיוס בתחכום רב והיא מסוכנת לציבור הקשישים

פורסם בתאריך: 8.7.21 20:54

     

המשטרה עצרה אישה בת 60 מאשדוד, בחשד שכייסה קשיש וגנבה ממנו 10 אלף ש"ח. אלא שבחיפוש בביתה נמצאו עשרות אלפי שקלים ועם התפתחות החקירה עלה החשד כי היא כייסת סדרתית של קשישים.

החשודה, תושבת אשדוד בת 60 אשר הינה חירשת-אילמת, נעצרה לחקירה ושם הוצג לה סרטון שבו היא נראית מבצעת את המעשים, היא הודתה שזו היא בסרטון אך טענה כי היא לא גנבה אלא עמדה ודיברה שם עם מישהו.

הכסף שנמצא בביתה של החשודה. צילום: דוברות המשטרה

היא הובאה להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, שם אמר נציג המשטרה כי האישה חשודה בכ-6 מקרים. הוא הציג לשופטת דורית בונדה שני סרטונים המציגים את המעשים, "מציג סרטון אשר משכו 18 שניות, בו נצפית המשיבה כשהיא נצמדת לקשיש בדרכו לעליה לאוטובוס ומוציאה מכיס מכנסיו על פי החשד עשרות אלפי שקלים אשר הקשיש הוציא לפני כן מהבנק", אמר נציג המשטרה, "כמו כן אני מציג סרטון אשר משכו דקה ו-7 שניות, שם נצפית החשודה שהיא בעצם נצמדת לאותו קורבן עקב לצד אגודל, בכל מקום בו הקורבן נמצאת המשיבה נצמדת אליה, ניתן לראות את ההתנהלות, בסופו של דבר גם שם המשיבה גנבה מאותה מתלוננת את כספה. סה"כ המשיבה חשודה ב-6 מקרים, שהחוט המקשר בין כולם זה גניבה מאותם אנשים מבוגרים, כאשר השיטה בחלק ניכר מהמקרים היא שיטה זהה".

סנגורה הכחיש את החשדות נגדה וטען כי למשטרה אין שום ראיה על כל המקרים אלא רק על מקרה אחד שגם בו לא ברור אם אכן היא גנבה כסף או לא. הוא דרש לשחרר את החשודה ממעצר וזאת בהתחשב במצבה, "היכולת של שב"ס במתקני הכליאה להביא מתורגמן שיאפשר לה לתקשר עם אסירים אחרים או סוהרים היא אפסית", אמר.

המשטרה דרשה להאריך את מעצרה בשישה ימים. השופטת דורית בונדה כתבה כי החשודה, "עקבה אחר אותם הקשישים לאחר שמשכו כסף ולאחר מעקב ביצעה את הגניבה של אותם כספים של הקשישים ושלשה את הכספים לידיה". השופטת תיארה מה ראתה בסרטון שהוצג לה: "מתלונת אותו קשיש שנצפה בסרטון הראשון עולה כי זמן קצר קודם לכן הוא משך מהבנק סכום של 10 אלף ש"ח, מיד לאחר משיכת הכסף שם הקורבן את פעמיו לאוטובוס כשבסרטון נצפית המשיבה כשהיא הולכת אחריו, נצמדת אליו והקשיש עולה לאוטובוס אך המשיבה נותרת מחוץ לאוטובוס. מיד לאחר עליית הקשיש לאוטובוס הבחין הקשיש כי אותם 10 אלף ש"ח אותם משך דקות ספורות קודם לכן, נעלם מכיסו".

ניידת

ניידת משטרה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

היא גם התייחסה לטענת הסנגור בנוגע לכך שהחשודה היא חירשת אילמת וכתבה, "שקלתי טענה זו אך בשלב הנוכחי מדובר בחשודה שכאמור לא חסה על פי החשד על קורבנותיה הקשישים. החשדות נגדה בעיני חמורים והמסוכנות לרכוש הציבור וכן לאותה אוכלוסייה ספציפית הינה ברף גבוה", כתבה השופטת בונדה ונעתרה לבקשת המשטרה במלואה כך שמעצרה הוארך בשישה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר