המהומות בארץ. צילום: רמי שלוש
המהומות בארץ. צילום: רמי שלוש

"תכו אותם עד מוות": תושב אשדוד מואשם בהסתה לטרור בזמן מבצע "שומר החומות"

אראל זוהר כוכבי מואשם כי ניהל את קבוצת הטלגרם "צבא האזרחים - תגובת הימין" ובה הסית לפגיעה באזרחים ערבים תוך ארגון של קבוצות, עם קביעת מיקום וזמן הגעה. הפרקליטות כתבה לבית המשפט כי העבירות שבהן מואשם כוכבי "מקימות סיכון רב לביטחון הציבור, ואף סיכון לפגיעה בביטחון המדינה"

פורסם בתאריך: 24.5.21 15:40

     

במהלך מבצע "שומר החומות" ועל רקע האלימות הרבה בארץ, ניהל אראל זוהר כוכבי, בן 21 מאשדוד, כמה קבוצות טלגרם אשר הסיתו לפגיעה בערבים. בשל המצב בדרום, נסע כוכבי עם משפחתו לטבריה, אך שם הוא נעצר על ידי אנשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בחשד לעבירות של הסתה לטרור.

כתב אישום הוגש נגדו היום בבית משפט השלום באשקלון בגין העבירות הללו. לפי כתב האישום, ב-11 במאי הוא פנה באמצעות הטלגרם, לאדם שכינויו בטלגרם Secret Guy, וסיכם איתו על ניהול קבוצת טלגרם פומבית "שמטרתה להסית לאלימות ולטרור ולתאם פעולות כוחניות ואלימות נגד אזרחי ישראל הערבים, בשם 'צבא אזרחים – תגובת הימין!', אותה יצר סיקרט גאי באותו היום". מהרגע הזה הפך כוכבי לשותפו של סיקרט גאי בכל הנוגע לניהול הקבוצה, שליטה בתכניה ובהפצתם במסגרת הקבוצה, ושליטה בצירופם או השעייתם של משתתפי הקבוצה.

בניין יחידת לה"ב 433. צילום: ניר קידר

משרדי היאחב"ל ביחידת לה"ב 433. צילום: ניר קידר

בנסיבות אלה, פרסם כוכבי, בצוותא עם סיקרט גאי, בקבוצת הטלגרם, הודעות שפורסמו בשם הנהלת הקבוצה, ובהן קריאות לעשיית מעשי אלימות, דברי שבח, אהדה, עידוד ותמיכה במעשי אלימות וטרור כמו למשל: "אהלן מי שמאזור צפון מוזמן לדבר איתי לעשות סדר באיזור נצרת אגרופנים אלות הכל מאורגן". "…אל תצלמו מחר כלום פשוט תכו אותם עד מוות ושלא יהיו פה ראיות"; "מחר בירושלים ובנצרת בכל הכוח!".

בהמשך נכתב על הפעילות בנצרת "מחר בשעה 18:00 תשארו מעודכנים נשלח מיקום בקבוצה כשעה לפני המפגש(מחר בשעה 17:00) יש אלות ואגרופנים לכל משתתף. חברנו שבצפון שימו לב. מומלץ להגיע רעולי פנים. המון מצב רוח ואמונה. מומלץ מכות יבשות או לא לצלם בכלל. סכינים ודברים חדים לא להביא. כל כלי תקיפה אחר שישמש להגנה עצמית בלבד…".

בהמשך פורסמה ההודעה: "לא שוכחים מה שהיה, מחרימים את העסקים הערביים!"; "מחר מעדכנים איפה להתארגן על אמצעי תקיפה".

ביום 12 במאי, בשעות הערב התאספו אזרחים יהודים באזור הטיילת בבת ים, התפרעו, גרמו נזק לגלידרייה בבעלות אזרח ערבי ואזרחים רבים תקפו באלימות קשה אזרח ערבי שעבר במקום. על רקע זה פרסם כוכבי את ההודעה הבאה: "…כולם לצאת עכשיו לטיילת לגבות את הצד של היהודים!!! הלילה יהיה שמה קטלות מפחידות!"; "בת ים!!! התקדמו בטיילת לכיוון יפו הערבים מיפו מתקדמים בטיילת לכיוונם איפשהו באמצע הולך להיות פיצוץ ושמה יהיה מוקד רציני!!! כולם לנסות להגיע!! עכשיו חם חם!".

אלות וסכינים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אלות וסכינים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בקבוצת הטלגרם הזאת היו חברים 5,567 משתמשים, ועל פי כתב האישום בנוסף לתוכן שפרסם כוכבי יחד עם סיקרט גאי, שימשה הקבוצה להסתה לאלימות ולטרור, ולפרסום קריאות גזעניות גם בידי משתמשי הקבוצה, שפרסמו בה, את האמירות הבאות: "כל ערבי הוא מטרה"; "כל ערבי הוא בן זונה"; "אני עכשיו עם אקדח שיחררתי לערכים כדורים לרגליים עם משתיק"; "כוס אמא של כל הערבים אחד אחדדד לזיין, לקחת אחד אחד ולתת מכות חזקות בעורף של הראש בכדי לשבור את העצם, לשבור רגליים; לשבר ידיים כמו לעופות"; "…מחר בבאר שבע מגיעים לזיין את הערבים הבני שרמוטא…"; "אנחנו פה בשביל לזיין תערבים לא בחורות". על פי כתב האישום כוכבי היה יכול למחוק את ההודעות הללו ולא מחק אותן או השעה את המשתמשים שפרסמו את הדברים.

בנוסף לקבוצה הזאת הוא יצר 11 קבוצות טלגרם דומות שהוגדרו כקבוצות אזוריות כמו "צבא האזרחים – ירושלים", "צבא האזרחים – בת ים" ועוד, בהן היו מאות חברים נוספים.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

במקביל לכתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות המדינה, הוגשה נגדו גם בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ובה נכתב כי כוכבי "פעל לקידום מטרותיו האלימות באופן נמרץ, כשהוא פתח מספר קבוצות, כולן ייעודיות למטרת פגיעה בערבים. המשיב קרא קריאות, ופרסם קריאות של אחרים לבצע מעשי אלימות וטרור כלפי אזרחים ערבים בשל היותם ערבים. הקריאות שפרסם המשיב היו מאוד קונקרטיות (מבחינת מקום וזמן) ומאוד מפורשות(מבחינת התוכן האלים), והן הופנו לקהל יעד רלוונטי, שהיה נכון לבצע פעולות אלימות לפגיעה בערבים. עיתוי הפרסומים וכיוונם לקהל יעד רלוונטי הגבירו באופן ניכר את מידת ההסתברות שהדברים ייפלו על אוזניים קשובות, ולכך יש משקל נכבד בבחינת המסוכנות הנשקפת מהמשיב. נדגיש, כי מעשיו של החשוד לא דעכו מעצמם, ורק המעצר הוא שקטע אותם".

עוד נכתב כי העבירות שביצע כוכבי "בנסיבות בהן בוצעו, מקימות סיכון רב לביטחון הציבור, ואף סיכון לפגיעה בביטחון המדינה הגלום במעשי הטרור אליהם הסית המשיב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר