בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע

11 שנות מאסר לתושב אשדוד שביצע מעשי סדום מזוויעים בקטין בבית כנסת

מסעוד יעקבי ביצע מעשי סדום קשים בילד בן 11, לא פעם כאשר הוא מאיים עליו בסכין מטבח. בחלק מהפעמים הוא הפשיט אותו בחדר בבית הכנסת וביצע מעשי סדום כואבים שגרמו לקטין לדמם. הפרקליטות דרשה לגזור עליו 20-25 שנות מאסר, אך השופטים החליטו רק 11 שנים כי יעקובי כבר אדם מבוגר וכי מעשיו גרמו לו למשפחתו לבושה וקלון

פורסם בתאריך: 10.3.21 17:15

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 11 שנות מאסר על מסעוד יעקובי, תושב אשדוד, בן 68. הוא הורשע בכך שבמשך שלוש שנים ביצע מעשי סדום בקטין בתוך בית כנסת שובה ישראל, באחת הפעמים עשה זאת תוך איום בסכין. בפרקליטות דרשו לגזור עליו בין 20 ל-25 שנה, אך בית המשפט התחשב בכך שהוא נעדר עבר פלילי וכי משפחתו התנתקה ממנו.

יעקובי התנדב בבית הכנסת שובה ישראל באשדוד במחלוקת אוכל וכך הוא התוודע לקטין שהיה בן 11 והיה מגיע לבית הכנסת להתפלל. זה החל כשפעם אחת ביקש יעקובי מהקטין להתלוות אליו למטבח בקומה השנייה של בית הכנסת. הוא דיבר עם הקטין על נשים ומין, ואז הצמיד אותו לקיר ונישק אותו בפיו. הקטין הסיט את ראשו, אבל יעקבי הצמיד את שפתיו בכוח.

בהמשך לכך הכניס יעקובי את ידיו מתחת לבגדיו של הקטין ונגע באיבריו המוצנעים. אבל יעקובי לא הסתפק בכך, הוא לקח את הקטין לחדר פנימי הסמוך למטבח בבית הכנסת ונעל את הדלת. הוא לקח סכין מטבח גדולה, הצמידה לגרון של הקטין ואיים עליו שאם מישהו יידע על מה שקרה עכשיו הוא יהרוג אותו. ושוב הוא הכניס את ידיו לתוך מכנסיו של הקטין, ובאמצעות אצבעו האו ביצע מעשה סדום בקטין וגרם לו לכאבים עזים. יעקובי גם לקח את ידו של הקטין והכניס אותה אל תוך מכנסיו, עד שבשלב כלשהו הוא עצר וביקש מהקטין שייצא מהמקום. הקטין יצא מהחדר, ירד למטה והחל לבכות.

בית כנסת. צילום ארכיון: חן גלילי

בית כנסת. צילום ארכיון: חן גלילי. אילוסטרציה. למקום המצולם אין קשר לכתבה

במשך כשלוש, בין השנים 2013-2016 לפחות פעם ביומיים, בשעות אחר הצהריים, ביצע יעקובי מעשי סדום ומעשים מגונים בקטין. זה היה מתרחש כך: יעקובי היה מגיע לבית הכנסת ומסמן לקטין לעלות לחדר. הקטין, אשר פחד ממנו, עשה כן. יעקובי, היה נוגע בגופו של הקטין, מבצע בו מעשי סדום, או לוקח את ידיו של הקטין ומבצע באמצעותן מעשים מגונים בעצמו.

בנוסף לכך, בשנים 2015-2016, במקרים רבים הוא היה מפשיט את הקטין ומבצע בו מעשים מיניים קשים וכואבים שגרמו לקטין לכאבים עזים ואף לדימומים. יעקובי היה מפסיק ממעשיו רק לאחר שהיה מגיע לסיפוקו.

פעמים רבות במהלך השנים הללו, איים יעקובי על הקטין כי אם יספר על מעשיו הוא ירצח אותו. בחלק מהאירועים הניח יעקובי סכין מטבח גדולה על השולחן בחדר. המעשים נפסקו בשנת 2016 רק כאשר הקטין עבר להתפלל בבית כנסת אחר.

רק כעבור שנתיים הוא העז לספר על המעשים הקשים שחווה והביא למעצרו של יעקובי. מתסקיר שנעשה לקטין עלתה "תמונת הנזק חמורה וקשה, חוויות מערערות של אימת מוות וחוסר אונים". צוין עוד בתסקיר כי יעקובי ניצל זאת כדי להעמיק את ה"שבי פסיכולוגי", שהוא בנה לחיזוק כניעתו וצייתנותו של הקטין אליו ולמעשיו, והובילה גם לקושי משמעותי מצד הקטין לשחוף את המעשים.

עוד תואר כי כתוצאה ממעשיו של יעקובי, נחשף הקטין "חשיפה מוקדמת ולא מותאמת, לתכנים מיניים בהקשר של יחסי כוחות, מרות וניצול, כשהוא נעדר כלים להתמודד עם כך", נכתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




התובעת שניהלה את התיק, עו"ד רחלי אטיאס, מפרקליטות מחוז דרום, דרשה לגזור על יעקובי עונש שהולם את מעשיו: בין 20 ל-25 שנים. לדבריה אי אפשר לטעון שיעקובי נעדר עבר פלילי, "בעת גזירת עונשו של אדם שהורשע בביצוע עבירות מין לאורך תקופה ממושכת המשתרעת על פני מספר שנים ובתדירות גבוהה, ספק רב אם יש מקום להתייחס אל הנאשם כבעל עבר פלילי 'נקי'".

עוד טענה אטיאס כי צריך לגזור עונש כבד כי "מדובר בנאשם אשר ביצע עבירות מין בקטין מאז שהיה בן 11 ועד הגיעו לגיל 14, כאשר המתלונן אזר אומץ וביקש מאביו להתפלל בבית כנסת אחר, ואלמלא עשה כן, ביצוע העבירות היה נמשך לתקופה ארוכה יותר תוך ניצול חולשתו תמימותו וחוסר הישע של המתלונן".

הסנגור לו טען כי מדובר באדם "שהיה מוכר בקהילה בעירו, וכאשר שמעו אנשים על ההליך הפלילי הפך הנאשם ידוע לשמצה, והוא ובני משפחתו הפכו נושא בושה וקלון. לדברי הסנגור מדובר בנזק עצום. הסנגור הוסיף וטען כי משפחתו של הנאשם התנתקה ממנו, כאשר לדיונים הראשונים הגיעו בני משפחתו של הנאשם וככל שחלף הזמן, משפחתו התנתקה ממנו ומעורבותה של אשתו בהליך פחתה, עד מאוד".

הרכב השופטים קבע כי יש לגזור עליו רק 11 שנות מאסר ופיצוי של 100 אלף ש"ח. הרקע לכך הוא "כי מדובר בנאשם יליד 1953, (בן כ-68) שהוא אינו אדם צעיר, הנאשם הוא בעל משפחה והוא נעדר עבר פלילי. התחשבנו בעובדה כי הטלת מאסר ארוך וממושך, תהא בעלת משמעות לאור גילו המתקדם של הנאשם. כמו כן, נתנו דעתנו לכך שמשפחתו של הנאשם 'התנתקה ממנו', כפי טענת הסנגור. ראיה לכך, היא אי הגעת בני המשפחה לדיונים האחרונים. בני משפחת הנאשם ובפרט אשתו ליוו אותו, עוד משלבי החקירה, ובדיונים האחרונים, לא התייצב מי מבני משפחתו או מכריו, ולא העיד אדם מטעמו במסגרת "הטיעונים לעונש". עוד נלקח בחשבון, כי מעשי הנאשם גרמו לו ולמשפחתו לבושה וקלון, בקהילה בה היה חי ומוכר", נכתב בגזר הדין.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר