צילום: דוברות המשטרה

מתלונן אחד שילם 200 אלף ש"ח: אישום נגד הורים ובנם מאשדוד שסחטו קורבנות באינטרנט

שלמה והילה טל מאשדוד, הפעילו מערך של פרופילים פיקטיביים שבהם התחזו לצעירות, ניהלו קשרים עם גברים וקיבלו מהם תמונות אינטימיות וכספים. לאחר שהגברים חדלו מלהעביר כסף, הם אוימו כי התמונות המביכות יופצו לילדיהם, לנשותיהם ומכריהם. בסך הכל הם הצליחו להשיג בדרכים אלו כחצי מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 25.2.21 14:58

     

שלמה והילה טל, בני זוג מאשדוד מואשמים בשורה של מעשי סחיטה והתחזות שבאמצעותם הם גרפו לכיסם כחצי מיליון ש"ח. כתב האישום מונה עשרה אישומים ובאחד מהם אף נאשם בנם, שמואל כמי שהיה שותף למעשה.

 

דרך הפעולה שלהם שאותו ביצעו בהחל משנת 2019 היה זהה. שלמה והילה יצרו קשר באמצעות פרופילים שונים בפייסבוק עם המתלוננים, שוחחו עימם והתחזו לצעירה מסכנה שזקוקה לכסף. השיחות התנהלו תחילה בפייסבוק, ובהמשך לעיתים אף עברו לוואטסאפ ולשיחות קוליות. לפרופילי הפייסבוק השונים צורפו תמונות של אישה צעירה ומצודדת.

בחלק מהמקרים, הם התחזו לצעירה המבקשת כביכול שישלחו אליה תמונות אינטימיות שלהם, והיא מנגד הייתה מעבירה להם תמונות שהן כביכול שלה. כאשר היו הקורבנות מסרבים להמשיך להעביר את הכספים לבקשתה של ה"הצעירה", היו השניים מאיימים לפגוע ולהפיץ התמונות האינטימיות שלהם.

טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

הם גם היו מבטיחים לקורבנות כי לאחר שיעבירו את הכסף, הצעירה תיפגש איתם ותפנק אותם. כאשר הקורבנות רצו לשמוע עם מי הם מתכתבים, שוחחה עמם הילה כדי לבסס את אמינות הקשר.

כתב האישום כאמור, מונה עשרה אישומים כנגד עשרה קורבנות. אחד המקרים הקשים שם היה של א.ב, תושב ירושלים שהיה חבר בקבוצת פייסבוק שנקראת "חברים שאני עלול להכיר" צעירה בשם "רותם שנלר", שזה פרופיל מזוייף שאותו הפעיל שלמה ודרכו קיים קשר עם הירושלמי,  כאשר שלמה מתכתב והילה שולחת הודעות קוליות.

במסגרת הקשר, סיפרו שלמה והילה לאותו ירושלמי, כאילו רותם היא צעירה יתומה בת 26, מהעדה הפרסית, המתגוררת בירושלים אשר רוצה להתחתן. שבועיים אחרי שהכירו, "רותם" הבטיחה לירושלמי שהם יתחתנו והוא, כאדם מאמין, חיפש זיווג והאמין שהיא הגיעה אליו משמיים. אולם, במסגרת הקשר, השניים לא נפגשו מעולם.

ביום בו הכירו השניים, ביקשה "רותם" מהירושלמי עזרה כספית לצרכי שבת בסך של 300 ש"ח. הירושלמי השיב שאין ביכולתו לתת לה את הכסף ו"רותם" בתגובה אמרה לו שהוא לא רציני ולא רוצה לעזור לה ואיחלה לו בהצלחה. הוא שאל אותה למה היא מדברת ככה "לא הכל זה כסף", והיא השיבה "אני מבינה אותך… לא ראית אותי עדיין ובגלל זה אתה לא רוצה לעזור לי בכסף, אני מכבדת את ההחלטה שלך… שיהיה לך בהצלחה".

למחרת, הוא שלח הודעה לה הודעה "בוקר טוב" והיא השיבה "מה אתה רוצה??". הוא אמר לה שאם באמת היה לו כסף הוא היה עוזר לה והיא סיפרה לו שהיא בכתה כל הלילה כי אין לה כסף לצרכי שבת. הירושלמי השתכנע וביקש ממנה את מספר הטלפון שלה והשניים התחילו להתכתב בוואטסאפ. באותו היום, במהלך ההתכתבות בוואטסאפ, "רותם" שאלה אותו באיזה בנק הוא מנהל חשבון וביקשה ממנו להיכנס לאפליקציה ולהעביר לה 300 ש"ח. הוא עשה כדבריה ומכאן מתחילה מסכת הניצול.

כעבור יומיים ביקשה "רותם" 1600 ש"ח עזרה בתשלום חשבון חשמל והוא סייע לה ב-700 ש"ח, עוד באותו הלילה, היא מספרת למתלונן שיש לה יומולדת והוא קונה לה טלפון סלולארי בסכום של כ־4,000 ש"ח, אותו הוא העביר אליה באמצעות נהג מונית שהם שלחו לו.

מספר ימים לאחר שהכירו, אמרה לו "רותם" שהיא תיסע עמו יחד לסופשבוע באילת ויום למחרת ביקשה ממנו שיעביר לה 2,000 ש"ח בשביל לקנות בגדים והוא העביר.

כך, בהזדמנויות שונות ורבות, יצרה "רותם" קשר עם הירושלמי וביקשה שיעביר לה כספים, כל פעם למטרה אחרת. במסגרת הקשר, הוא העביר ל"רותם" כספים, קנה לה תכשיטים, כ-12 מכשירי טלפון סלולרי, הלבשה תחתונה, וכן נתן לה את הסיסמא לחשבון הבנק שלו שתוכל לראות יתרת עובר ושב בחשבונו.

"רותם" נהגה לשכנע את הקורבן להעביר לה כספים בכך שהבטיחה לו בתמורה שתשלח לו סרטונים ותמונות אינטימיות שלה, כביכול. הוא האמין שהסרטונים והתמונות האלה הם אותנטיים ושלח לבקשתה של "רותם" תמונות וסרטונים שלו כשהוא עירום.

זה נמשך כך עד שבשלב מסוים, אחיו של הירושלמי גילה על העברות הכספים, הוא הזהיר אותו ואז הוא החליט להפסיק את הקשר עם "רותם". בהמלצת אחיו, המשיך המתלונן להתכתב עם ״רותם״ משום שהיא הציגה לו מצג שווא שהיא יתומה הצריכה לקבל ירושה של 3 מיליון ש"ח וכך תוכל להחזיר לו סך של 170,000 ש"ח. הירושלמי האמין שרותם תחזיר לו את הכסף כשתקבל את הירושה, והסתמך על כך ולכן המשיך הוא להתכתב עם רותם בהמלצת אחיו.

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

אלא שהוא עצמו נקלע לחובות ואחיו נאלץ לעזור לו והעביר לו 10 אלף ש"ח. שלמה והילה ראו מיד בחשבון שנכנס כסף ומיד "רותם" שלחה לו הודעה עם בשורה עבורו כי לפני חג סוכות היא תעביר לחשבונו את הכסף מהירושה. אחרי ההודעה היא ביקשה ממנו 1,500 ש"ח, וכשהוא סירב הוא החל לקבל איומים כי היא תעשה לו בושות ותפיץ לכל אנשי הקשר, למשפחה ולרב שלו את תמונות העירום והוסיפה שלא כדאי לו להתעסק איתה. מאותו הרגע הוא הפסיק את הקשר איתה.

אלא שהם לא הרפו כאן, בשלב הזה התחזה שלמה לעורך הדין של רותם, שמטפל לה בירושה וביקש את פרטי החשבון שלו בשביל להעביר לו כביכול סך של 420,000 ש"ח, אך אמר לו כי הוא צריך להעביר לו 10 אלף ש"ח לצורך ביצוע ההעברה והוא העביר.

בהמשך, התחזה שלמה לאביה החורג של רותם, ופנה אל הירושלמי והציג את עצמו בשם שלומי אמויאל. האב החורג כביכול, הטיח בירושלמי שהוא נוכל ורמאי, ושכל שהוא רוצה זה לקחת את הכסף של רותם.

שוטר משטרה. צילום: משטרת ישראל

התחזה לשוטר. צילום: משטרת ישראל

כמה חודשים לאחר מכן, הוא החל לקבל הודעות בוואטסאפ מצעירה שהוא לא מכיר וממספר שלא מוכר לו. הצעירה לא הזדהתה בפניו, רשמה לו "ערב טוב" ושאלה האם הוא נשוי. בנוסף, צלצלה 4 שיחות קוליות, אך הוא לא ענה. וכשבדק באפליקציית ME, ראה שהמספר החדש רשום על שם רינת טל.

הוא פנה בווטסאפ לנאשמים אשר התחזו לרינת ושאל אותה למה היא שולחת לו הודעות ומתקשרת. הוא הציג עצמו תחילה כיוסי מתל אביב ו"רינת" בתגובה סיפרה שהיא באה ממשפחה גרוזינית, ושמה רינת טטיאשוילי והיא קיצרה את שם משפחתה ל"טל", עוד סיפרה כי היא באה ממשפחה מרובת ילדים, שאחותה נפטרה, ושהיא לומדת רפואה באוניברסיטה הפתוחה ונותרו לה שמונה חודשים לסיום התואר ושבינתיים היא עובדת בחנות בגדי נשים בירושלים.

"רינת" אמר לו שהיא זקוקה לכסף כדי לשלם על הלימודים שלה ושאם הוא ישלח לה כסף היא תשלח לו סרטון שלה שבו היא רוקדת. המתלונן בתגובה שלח לה 700 ש"ח דרך קוד למשיכה ללא כרטיס וקיבל סרטון של רינת רוקדת עם פנים מטושטשות. עוד באותו הלילה, שוב ביקשה רינת 400 ש"ח ואמרה שבתמורה לכך היא תשלח לו עוד סרטון אינטימי שלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במסגרת הקשר, המתלונן העביר לרינת העברות רבות של כספים, בסכומים שונים, בסך כולל של כ-40,000 ש"ח. כל ההעברות בוצעו בדרך של משיכה ללא כרטיס. ההעברות כאמור הועברו כאשר בתמורה הוא מקבל סרטונים של הסטודנטית רינת, וכי הוא משלם בגין לימודי הרפואה של רינת ובגין ביטוח הרכב של רינת.

חלק מהכסף הועבר לרינת כפיצוי על כך שהיא כביכול נתפסה מצלמת סרטון במקום עבודתה בחברת נייק וכי המנהל רוצה לפתוח לה תיק במשטרה על כך והכסף, בסך 13 אלף ש"ח, נועד כדי לפצות את המנהל. בהמשך היא הוציאה ממנו עוד כמה אלפי שקלים עבור פיצוי המנהל.

וכדי לבסס אמינות לסיפור התקשר שלמה והתחזה לחוקר בתחנת המשטרה בשם עמוס והוא דיבר איתו ואמר לו שהתלונה נסגרה. הם לא הסתפקו בזה ואף איימו עליו, כאשר הבן שמואל התקשר והתחזה לחוקר במשטרה ואמר לו שיש נגדו תלונה פתוחה, אך הפעם הוא סירב לשתף פעולה. בסך הכל הם לקחו ממנו 207 אלף ש"ח.

הם מואשמים, כל אחד לפי חלקו בעבירות של קבלת דבר במרמה, התחזות כעורך דין וכעבוד ציבור, וסחיטה באיומים.

כך מנה כתב האישום עוד סיפורים רבים, במקרה אחד היה אדם שאויים כי תמונות אינטימיות שלו יישלחו לבתו בת ה-10 ולגרושתו ובוא שילם 23 אלף ש"ח.

במקרה נוסף היה מדובר בגבר נשוי שאוים כי תמונות אינטמיות שלו יגיעו לאשתו וילדיו והוא שילם 75 אלף ש"ח. כדי ללחוץ עליו לשלם עוד, התקשרה הילה לביתו וכשאשתו ענתה היא הציגה עצמה כסוכנת ביטוח וביקשה לדבר עם הבעל וכשהוא ענה היא איימה עליו כי תספר לאשתו על הקשר ותפרסם את תמונותיו והוא שחש מפוחד שילם עוד 10 אלף ש"ח.

כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שלי אסף מפרקליטות מחוז דרום ולצד כבת האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר