ד"ר דרור רוזבברג. מתוך פייסבוק
ד"ר דרור רוזבברג. מתוך פייסבוק

הותר לפרסום: מנהל אשפוזית "דולפין" באשדוד נעצר

הפסיכיאטר, ד"ר עודד רוזנברג, חשוד כי תמורת תשלום במזומן הוא ניפק מרשמים לתחליפי סם המיועדים לנרקומנים כבדים ואלה הוברחו לאסירים בבתי כלא. את המעשים הוא ביצע על פי החשד בקליניקה הפרטית שלו. מעצרו הוארך עד היום והוא צפוי להישלח למעצר בית. צפו בתיעוד של מכירה כזאת לסוכן של השב"ס

פורסם בתאריך: 24.2.21 15:14

     

בחודשים האחרונים ניהלו יחידת 'דרור' של שירות בתי הסוהר והיחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, חקירה סמויה שעסקה בחשד לפיו, ד"ר עודד רוזנברג, פסיכיאטר העוסק בטיפול בהתמכרויות, המנהל את אשפוזית דולפין באשדוד, נוהג למכור מרשמים לתרופת מרשם נרקוטית המשמשת כתחליף סם למכורים לסמים.

באשפוזית שברחוב העבודה, אמור ד"ר רוזנברג לסייע לנרקומנים להיגמל מסמים, אלא שעל פי החשד, בקליניקה הפרטית שלו הוא ביצע מעשים הפוכים לגמרי.

במסגרת החקירה שוגרו למרפאה הפרטית של ד"ר רוזנברג, בלשים של יחידת 'דרור' ושוטרים במסווה שהתחזו כמכורים לסמים, ותמורת תשלום במזומן קיבלו מרשם לתחליף הסם.

החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני של יחידת 'דרור' בשב"ס, לפיו תחליף סם מסוג "סבוטקס" הוברח לתוך כתלי הכלא לשימוש אסור בקרב אסירים, ונמכר במאות שקלים לכדור. מדובר בתרופת מרשם נרקוטית המשמשת כתחליף סם לנרקומנים המכורים להרואין.

במהלך החקירה עלה חשד כי מקור הסם במרשמים שניתנו על ידי ד"ר רוזנברג, תושב רחובות בן 55. בעקבות זאת הוחלט לשגר לקליניקה שלו, בלשים של יחידת 'דרור' ושוטר במסווה מימ"ר מרכז שהזדהו כמכורים לסמים הזקוקים לתחליף סם. הבלשים והשוטר נשלחו לבצע בדיקת שתן בכדי לוודא שאכן מדובר במכורים לסם הזכאים למרשמים, ולמרות שתוצאות הבדיקה לא העלתה כי הם נרקומנים, הם התקבלו אצל ד"ר רוזנברג.

צפו בתיעוד של מכירת מרשם:

לאחר שיחה קצרה שכללה הסכמה על מחיר המרשם, הועבר תשלום בגובה 250-200 ש"ח במזומן לרופא הפסיכיאטר, ותמורתו הופק המרשם.

ראוי לציין כי מדובר בתחליף סם המחייב לצד נטילתו בטיפול פסיכו-סוציאלי, אך אלה לא בוצעו לבלשי השב"ס ולשוטר שפעלו במסווה.

"להביא לך 200?". מתוך תיעוד מכירת המרשמים. צילום: דוברות שב"ס

"להביא לך 200?". מתוך תיעוד מכירת המרשמים. צילום: דוברות שב"ס

עוד עלה חשד כי הרופא הכניס לפיהם של ה"מכורים" תיאור של תופעות פיזיולוגיות, בכדי להצדיק את מתן המרשם, ובנוסף, עלה חשד כי ניתנו מרשמים לפונים שטענו כי הן נועדו עבור אחרים.

אתמול בבוקר, עם הבשלת החקירה עוכב הרופא לחקירה ונערך חיפוש בקליניקה שלו, וכן עוכבו שני תושבי המרכז (58, 51) המועסקים בקליניקה.

השניים שוחררו לאחר החקירה ואילו ד"ר רוזנברג הובא הבוקר להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשל"צ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המשטרה דרשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. השופט טל ענר כתב בהחלטתו: "החשוד נעצר בסיומה של חקירה סמויה, מסועפת, שנמשכת מזה זמן מה שנעשו בה פעולות רבות לביסוס החשד. טרם הפיכתה לגלויה במעצרו של החשוד ולמעשה נראה שהחקירה נמצאת לקראת סיום וחומר הראיות מגובש ביותר… באשר לעילות המעצר, קיים חשש לסיכון שלום הציבור הנובע ממעשיו של החשוד לאורך זמן ממושך ובצורה שיטתית ומאורגנת כאמור, וקיים גם חשש מסוים לשיבוש הליכי חקירה". מעצרו הוארך הבוקר עד לשעות הלילה ולאחר מכן הוא יועבר למעצר בית.

השופט אף דחה את הבקשה למנוע את פרסום שמו של החשוד.

סנגורו של החשוד, עו"ד איציק שדה, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר ברופא חשוד ללא עבר פלילי, שנעצר בחשד שמכר מרשמים לתחליפי סם. למרות בקשת היחידה החוקרת להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בית המשפט קיבל את בקשתנו והורה על שחרורו בתנאים מגבילים. החשוד משתף פעולה ומסר גירסה למשטרה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר