משה פונטה, היום בבית המשפט
משה פונטה, היום בבית המשפט

פרשת שמעוני: עבודות שירות לאיש העסקים האשדודי, משה פונטה

משה פונטה, איש סודו ומקורבו של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, הורשע בעבירות של הפרת אמונים בכך שגייס מאות אלפי שקלים עבור שמעוני. למרות שלא לקח את הכסף לכיסו, נגזרו עליו 9 חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 120 אלף ש"ח

פורסם בתאריך: 24.1.21 21:35

     

היום נגזר דינו של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, והוא נשלח לרצות 4 שנות מאסר בפועל וכן קנס בגובה 400 אלף ש"ח. לצידו על ספסל הנאשמים ישב גם איש סודו, משה פונטה, פעיל פוליטי ואיש עסקים מקומי מוכר באשדוד. פונטה בן 56, נשוי ואב לשניים, הוא דמות מוכרת בעיר, הוא היה הבעלים של "קפה גרפיטי" ברוגוזין בשנת ה-90', בהמשך נודע כפעיל ליכוד בכיר שאף כיהן כעוזרו של שר הבריאות, דני נווה, ובימים אלה הוא עוסק ביזמות והתחדשות עירונית.

שמעוני ופונטה, היום בבית המשפט

שמעוני ופונטה, היום בבית המשפט

פונטה הורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים בכך שגייס עבור שמעוני במקרה אחד 100 אלף ש"ח מאיש העסקים גבי מגנזי וכן בכך שגייס 550 אלף ש"ח ממקורות שאינם ידועים עד היום.

הפרקליטות דרשה לגזור על פונטה 20 חודשי מאסר, אך שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא חשב אחרת.

כך הוא כתב על פונטה ומעשיו בהכרעת הדין: "פונטה לא רק ריכז את הכספים ולא רק טיפל בהעברתם ותשלומם, אלא היה המעורב הפעיל מכולם בהליכי גיוס הכספים, והוא שפנה לאותם גורמים עלומים וביקש מהם כסף וידע בהכרח מיהם אותם גורמים. הוא גם מי שהחליט לפנות לגורמים שבמובהק יש קושי לפנות אליהם מחמת מעמדם מול שמעוני או מעמדם בעיר וזיקתם האפשרית לראש העיר. פונטה אף שיתף פעולה באופן מלא עם הסוואת גיוס הכספים, הרחיק לכת ויזם וערך הסכמים ורישומים כוזבים והוגדר כמי שנאמנותו 'לא ידעה גבולות וגם החלטתו לשתוק לאורך כל החקירות מצביעה על נחישותו למנוע אפשרות לחשוף את המקורות הכספיים, על כל המשתמע מכך'", כתב השופט שגיא.

מנגד, ציין השופט שגיא לזכותו של פונטה את העובדה כי הוא נעדר הרשעות קודמות וכן את העובדה כי הוא לא גרף את הכסף לכיסו, "בניגוד ליתר הנאשמים, לא נטען וממילא לא הוכח כי מדובר במי שגרף סכום כלשהו לכיסו או כל תמורה אחרת, נוכח מעורבותו במעשים בהם הורשע", כתב השופט שגיא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לאור זאת, הוא קבע כי פונטה, ירצה 9 חודשי עבודות שירות אותם ירצה בדואר אשדוד ברחוב הבושם כבר ב-21 בפברואר, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 120 אלף ש"ח.

בפרקליטות כבר הודיעו לפני כשנה כי יערערו על הכרעת הדין שזיכתה את פונטה מאישומים רבים והותירה על כנן רק שתי עבירות של הפרת אמונים.

עו"ד עמיר ג'ורג'י, סנגורו של משה פונטה, טען כי העונש הוא חמור מדי, "יש לנו הרבה טענות לאיך התנהל ההליך הזה ואיך הפרקליטות ניהלו אותו, על היושרה שהם הם ניהלו אותו ועל השופטת. כנראה שנערער, לא תהיה לנו ברירה, אנחנו לא מרוצים מרמת הענישה, חשבנו שהעונש צריך להיות בערך מחצית ממה שהוא קבע", אמר גו'רג'י.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר