עו״ד שלומי סהר. צילום: הילה שייר

בית המשפט ביטל צו הריסה שהוציא מהנדס העיר אשדוד לשער חשמלי

פורסם בתאריך: 23.11.20 12:25

     

בית משפט השלום באשדוד קבע לאחרונה כי צו הריסה מנהלי שהוציא מהנדס העיר אשדוד, דורון חזן, שקבע כי יש להרוס שער חשמלי שנבנה בכניסה לשטח פרטי אינו חוקי. השופט יהודה ליבליין ביטל את הצו וקבע כי מדובר בצעד דרסטי מדי וכי המהנדס לא בדק את כל העובדות שהוצגו בפניו לפני שהחליט על הוצאת צו הריסה, שבין העובדות שלא נבדקו התאמת השער לתקנות הפטור מהיתר בניה.

חברה יזמית בעלת זכויות באזור התעשייה באשדוד. באמצעות עו"ד שלומי סהר ממשרד גרשטיין סהר המתמחה בתכנון ובניה, טענה שהקמת השער החשמלי אינה מחייבת היתר בניה, כיוון שמדובר בפעולה החוסה תחת התקנות המקנות פטור לכך. לטענת החברה, השער החשמלי הוקם באזור בו קיימים עשרות שערים חשמליים, וכי בשטח היה קיים שער חשמלי ישן, שהוחלף. לטענתה, מהנדס העיר אשדוד היה פזיז מדי ולא בדק את כל האינפורמציה, אלא מיהר להוציא צו הריסה, גם לאחר שבית המשפט איפשר לוועדה המקומית לתקן את הפגמים בצו ההריסה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הוועדה המקומית אשדוד טענה מנגד, כי מהנדס העיר פעל בהתאם לסמכותו המנהלית והחלטתו תואמת את התיקון לחוק לפיו יש לטפל באופן מהיר בעבירות בניה שהפכו ל"מכת מדינה". לדברי הוועדה, ממדי השער החשמלי (18 מ') סוטים מהמותר ובמקרה זה לא מתקיימים התנאים לפטור מהיתר בניה.

השופט קבע, כי שוכנע שהקמת השער עומדת בתקנות הפטור, כי טרם הוצאת צו ההריסה המהנדס לא בחן כלל את האפשרות כי בנייתו שלהשער נעשתה בהתאם לתקנות הפטור וכי מדובר בצעד דרסטי מדי.

לדברי עו"ד שלומי סהר, מדובר בפס"ד חשוב שכן בעיריות היד קלה מדי על ההדק בכל הקשור להוצאת צווי הריסה מנהליים, מבלי לבדוק את כל הנתונים הרלוונטיים טרם הוצאתו, דבר שמצריך את האזרחים לנהל הליכים משפטיים ארוכים ויקרים. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר