יחיאל אבו. צילום: דור גפני
יחיאל אבו. צילום: דור גפני

הסדר טיעון בפרשת הנבחרים והקבלנים באשדוד: יחיאל אבו הורשע בסיוע להפרת אמונים

בכתב האישום המקורי הואשם אבו בשוחד והלבנת הון. העונש הצפוי לו הוא עבודות שירות או קנס. ואילו האישומים נגד חברת אבו יחיאל שהועברה לפני כשנה וחצי לניהול בנו צחי - בוטלו

פורסם בתאריך: 22.10.20 13:18

     

היזם והקבלן הוותיק יחיאל אבו, בן 72 מאשדוד, הודה והורשע לפני זמן קצר בעבירה של סיוע להפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון בפרשת הנבחרים והקבלנים בעיר. האישום נגד חברת הבניה אבו יחיאל נמחק.

באפריל 2017 הוגש כתב אישום בתיק ואבו הואשם בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון במסגרת קידום פרויקט בית החלמה ליולדות בעיר. אולם במסגרת ההסדר הנוכחי כתב האישום בעניינו תוקן לעבירות הרבה פחות חמורות.

הצדדים הגיעו להסכמה גם בעניין העונש: חצי שנת מאסר בעבודות שירות ככל שהוא יימצא מתאים או קנס של 100 אלףך שקל ומאסר על תנאי. בית המשפט יקבע את גזר הדין לאחר שמיעת טיעונים לעונש וקבלת חוות דעת מאת הממונה על עבודות השירות.  


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




משפטם של סגני ראש העיר לשעבר, עמרם כנפו ויצחק דרי, המואשמים בעבירות שוחד באותה פרשה – נמשך בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת ההסדר:

באשדוד היה באשדוד מגרש בבעלות חברת אבו יחיאל ומאז שנת 1998 ייעודה של הקרקע היה בית החלמה ליולדות. זאת במסגרת שינוי הייעוד אשר נערך באוצה שנה ובמסגרתו אבו מימש את 37 יחידות הדיור שהיו למגרש זה והעבירן למגרש אחר.

שווי הקרקע כאשר ייעודה בית החלמה ליולדות, הוא נמוך באופן משמעותי  משוויו בייעוד למגורים. במהלך שנת 2004, בעוד עמרם כנפו משמש כחבר מועצה וחבר ועדת המשנה לתכנון ובנייה סיכמו כנפו ואבו ביניהם, שכנפו ידאג לשינוי ייעוד הקרקע למגורים ובתמורה לכך, לאחר שהועדה המקומית לתכנון ובניה תאשר להמליץ על השינוי, יקבל כנפו אופציה לרכישת הקרקע תמורת סכום של 2.1 מליון שקל, הנמוך משמעותית משווי המגרש לאחר שינוי הייעוד למגורים.

ב-13.7.05 הגיש נאשם 4 באמצעות האדריכל חיים ורדה בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד לשינוי ייעוד של הקרקע למגורים ובניית 28 יחידות דיור.

ב-20.7.05 התקיים דיון בועדת המשנה של הועדה המקומית לתכנון ובנייה ביחס לשינוי ייעוד הקרקע. ועדת המשנה קיבלה את הצעתו של יצחק דרי להמליץ לוועדה המחוזית לאשר 28 יח"ידות למגורים, מהן 10 יחידות ממאגר מאושר ו-18 בדרך של הטלת היטל השבחה. הצעה זו היטיבה את מצבו של אבו לעומת המלצת מהנדס העיר לפיה כל יחידות הדיור יגיעו ממאגר מאושר.

שבוע לאחר ששינוי הייעוד אושר בועדה המקומית לתכנון ובנייה התקשרו עמרם כנפו, אבו והחברה שלו בהסכם שאיפשר מעניק לעמרם כנפו אופציה לרכישת המגרש תמורת 2.1 מיליון שקל. נאשם 4 לא התכוון בפועל לקיים את ההסכם.

באוגוסט אותה שנה התקיימה ישיבה נוספת בועדת המשנה ביחס לבקשה ובה התבקשה הועדה לאשר תוספת 28 יחידות בלא הטלת חובה על היזם להשיג יחידות דיור ממאגר מאושר בכלל.

ב-6.2.06 חתמו אבו והוועדה המקומית על שומה מוסכמת על סך 100,000$ ועל תשלום היטל השבחה בגובה 50,000$.

באפריל אותה שנה נחתם הסכם בין כנפו לאבו וחברת אבו יחיאל לביטול הסכם האופציה, ובסופו של דבר לא זכה כנפו לתגמול כספי כלשהו בהתאם להסכם הביטול.

במעשיו, כך על פי כתב האישום המתוקן, יחיאל אבו סייע לכנפו להפר אמונים, ובשל עזרתו של כנפו "הפיק אבו טובת הנאה בסך 3.5 מליון שקלים".

היום הודה יחיאל אבו במיוחס לו בכתב האישום המתוקן, כאמור.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר