חיילי מג"ב מפעילים מחסום ברובע ח' באשדוד. צילום: אסף ליבוביץ'

הסגר נמשך: קצין המבצעים של משטרת אשדוד – "מזהים משמעת אזרחית גבוהה"

כתב "כאן דרום" הצטרף אל קצין אג"ם במשטרת אשדוד, רפ"ק ליאור מצרפי, לסיור ברבעים שנתונים תחת ההגבלות בעקבות התפשטות הקורונה

פורסם בתאריך: 5.7.20 18:42

     

הבוקר, ראשון, נכנסה אשדוד ליומו הרביעי של הסגר על האזורים המזרחיים בעיר הצפוי להימשך עד חמישי 8:00 לכל הפחות. אך בינתיים, על אף שנראה שהציבור מתחיל להבין את המציאות החדשה, מספרי הנדבקים בעיר ממשיכים לטפס.

כמעט בכל הרבעים בעיר ניתן לראות את העלייה במספר חולי הקורונה, לרבות אלו המוגדרים כאסימפטומטים. אך עדין, ברבעים ג' ז' וח' אחוזי ההדבקה הגבוהים ביותר. רק היום ברובע ז' אותרו 7 חולים, וברובע ג' 17 נוספים.

מי שממונים על שמירת הסגר ופעולות אכיפה וההסברה בעיר הם כוחות המשטרה המקבלים סיוע של הרשות העירונית -פקחים וסיור עירוני וצה"ל עם שוטרי מג"ב וחיילי פיקוד העורף.

על כל מחסום ממונה קצין משטרתי שמקבל את ההחלטות בשטח. הצטרפנו לקצין האג"ם במשטרת אשדוד, רפ"ק ליאור מצרפי, לסיור בשטח וקיבלנו כמה תשובות לגבי איך בדיוק מתנהל הסגר בפועל.

"אנחנו נמצאים אחרי כמה ימים של סגר על מספר רבעים בעיר", אמר רפ"ק מצרפי. "אנחנו מזהים מספר דברים – משמעת אזרחית גבוהה, אזרחים שמבינים את המצב ומשתפים פעולה ולא מתנגדים למהלכים שמוצעים, שואלים שאלות ומתעניינים".

מצרפי מודה, עם תחילת הסגר אכן נצפה חוסר סדר ובלבול בקרב האזורים המוגבלים, לצד כעס ותסכול רב של התושבים. אך לדבריו, כעת אפשר לראות שהרוחות נרגעו ויש הבנה ברורה של המצב בקרב הציבור. "רוב האזרחים ברבעים האלה מבינים ומשתפים פעולה עם משטרת אשדוד", המשיך. "כמובן שיש את אלו שפחות אוהבים את המצב. זה מובן ואנו משתדלים לגלות סבלנות ולהסביר באורך רוח, אפשר לציין שעד עכשיו כמעט ולא היו אירועים חריגים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

חייל פיקוד העורף בפעולה בשטח. צילום: עיריית אשדוד

"מטרת הסגר למעשה היא לבודד את שלושת הרבעים שהוגדרו לנו על ידי משרד הבריאות, כרבעים בהם רמת התחלואה היא גבוהה יותר מאשר אזורים אחרים", מסביר מצרפי. "באותם רבעים אנו מבצעים סגר – למעשה חסימה של מספר צירים, שנועד למנוע כניסה או יציאה שלא לצורך לאותם מקומות". 

באשר להנחיות עצמן, מי בדיוק מורשה לצאת, להיכנס, ולאיזה מטרות מותר להסתובב ברבעים המוגבלים ענה: "יש לא מעט הגדרות על פי תקנות לשאת חירום שהוגדרו לנו במשטרת ישראל, ההנחיות הן לא קצרות. למעשה תושבי הרבעים מנועים לצאת ולחזור לרובע למעט מקרי רווחה כמו טיפולים רפואיים ואירועים מיוחדים או בעלי עבודות חיוניות. התקהלויות בתחום הרובע עשרות עד עשרה איש. בכל מחסום יש לנו את ההנחיות בצורה מסודרת, ואזרח שמגיע ושואל יכול לקבל תשובה עניינית לגבי ההגבלות". 

רפ"ק ליאור מצרפי. צילום: פרטי

גורם במשטרת מרחב לכיש אמר ל"כאן דרום": "אנחנו מזהים את המגמה המדאיגה, הליך האכיפה למעשה הפך להיות לא בגדר הצעה. אדם שאינו מקשיב להוראות המשטרה יעוכב ואף ייעצר במידת הצורך. אנחנו כמובן שרוצים כמה שיותר להימנע מזה, כי מטרת הפעילות שלנו היא אחת ויחידה – הבריאות של הציבור, מי שלא יציית נאלץ לבצע פעולות אכיפה" 

"אנחנו ממשיכים במלוא העצמה", הוסיף, "במאמץ הלאומי להאט את קצב ההדבקות. באשדוד אנחנו הגענו למצב שאנשים באמת מצייתים וכעת אנחנו ממשיכים בהסברה ומניעה וגם באכיפה, וזה יהיה המצב שנחייה איתו בשבועות הקרוביםבנוסף הקמנו מפקדות, כולל במחוז דרום, לאכיפה ממוקדת בבתי עסק, מסעדות תחבורה ציבורית, ואולמות אירועים, אלו בעצם המקומות שמזוהים כמקודי הדבקה, ופה אנחנו נפעל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר