לסרי בישיבת מועצת העיר הערב. צילום: עיריית אשדוד
לסרי בישיבת מועצת העיר. צילום: עיריית אשדוד

לסרי: "עושים כל מאמץ לדחות את ההחלטה על סגר". צפו

לסרי בישיבת המועצה כעת: "היום השתתפתי בדיון עם המל"ל ובו דנו בהמשך ההגבלות, אם להחמיר אותן, ההמלצה של משרד הבריאות לצערי היא להטיל סגר מלא על ז', ג', ח'". מניין הנדבקים בעיר הגיע הערב ל-791 - גידול של 78 בני אדם לעומת אותה שעה אמש

פורסם בתאריך: 1.7.20 19:22

     

"תוך פחות משבוע ימים גדל מניין האנשים החולים, בפיזור בכל העיר ובאזורים שהממשלה החליטה להחיל עליהם מגבלות. וזה קורה למרות כל מאמצי ההסברה והאכיפה שלנו במהלך כך התקופה", כך אמר הערב ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בישיבת מועצת העיר.

לסרי דיבר ארוכות על התפשטות נגיף הקורונה ועל ההשלכות: "היום השתתפתי בדיון עם המל"ל (המטה לביטחון לאומי, א"ל) ובו דנו בהמשך ההגבלות, אם להחמיר אותן, ההמלצה של משרד הבריאות לצערי היא להטיל סגר מלא על ז', ג', ח'. זה אומר אי אפשר לצאת אי אפשר להיכנס, למעשה השבתה מלאה. לא שזה רק לא נעים זה גם מאוד קשה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"המדינה החליטה לאמץ מדיניות שנותנת עדיפות למשק הפתוח לפעילות כלכלית שגרתית כמעט רגילה לחלוטין.  האחריות למעשה עוברת לאזרחים. כל אחד חייב לנהוג באחריות בסביבה שלו כדי להישמר מהנגיף.

מכתבו של לסרי למנכ"ל משרד הבריאות

פתחו את מערכת החינוך, את העסקים, הבילוי והפנאי והתרבות. כי אי אפשר יהיה לחזיק מעמד מול המשבר בצורה פסיבית מול האיום של המשבר הכלכלי.

חוץ מהגנה מהתפשטות הנגיף, מי שלא הולך עם מסכה אומר בעצם אתם לא מעניינים אותי אני לא שותף למאמצים שלכם. הגענו למצב שבו משרד הבריאות שוקל להטיל סגר על כל העיר. האיום הזה הצליח לרדת ממש בשעות האחרונות רק מסיבה אחת, שהראינו להם שאין שום הצדקה מבחינת הגידול, 1 לאלף תושבים, זה לא מספר שמצדיק סגר. אבל בשלושת הרבעים יש שיעורי תחלואה של 3 עד 5 לאלף, שם היה מקום לשים מגבלות. לסגור את מערכת החינוך ולהטיל מגבלה להתקהלות לעשרה אנשים. עברו 6 ימים ואין תוצאה, הנגיף ממשיך להתפשט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אני חושב שאין הצדקה לסגר", הוסיף לסרי, "ההגבלות נמשכות רק 6 ימים, זה לא מספיק זמן. אני מכיר את המחזור והמהלך הטבעי של המחלה, חמישה-שישה ימים לא מספיקים כדי לראות את תוצאות ההגבלות. המצב הזה אם מטילים עכשיו על סגר, נניח ונראה ירידיה ודאי שהיא לא תהיה בגלל הסגר, מה שאנו רואים עכשיו זאת תוצאה של לפני החלת המגבלות, לכן אני המלצתי לחכות לתחילת השבוע. אם נראה עוד עלייה אז נטיל סגר מלא. אנו עושים כל מאמץ לדחות את החלטה על סגר עד שבוע הבא.

"אבל אני שואל אתכם ואת כולם, מה צריך לעשות שעדין לא עשינו, ההגבלות שמרנו. אני פונה אליכם, אנה שמרו על עצמכם, ברגע שהסוסים יוצאים אי אפשר להחזיר ואתם והתוצאות עלולות להיות מאוד קשות. שכל אחד יקח על עצמו את תחום האחריות".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר