שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי ופרופסור עמי מויאל. צילום: יח״צ

שיתוף פעולה פורץ דרך בין ישראל לאיטליה במלחמה בנגיף הקורונה

לקראת גל שני פוטנציאלי: מכללת אפקה ואוניברסיטת קתוליקה דל סקרו ברומא יפתחו כלי לאבחון מהיר של נשאי קורונה פוטנציאליים באמצעות טכנולוגית עיבוד דיבור ובינה מלאכותית. נשיא אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, הפרופסור האשדודי עמי מויאל אמר: "שיתוף הפעולה צפוי לספק לנו כלים להתמודדות עם התפרצויות עתידיות של וירוס הקורונה כמו גם של וירוסים אחרים"

פורסם בתאריך: 16.6.20 17:03

     

לאחר מספר חודשים קשים שבהם התמודדו איטליה, ישראל ושאר העולם עם אתגרי הקורונה, בימים אלו מתגבש שיתוף פעולה לגיבוש פתרונות טכנולוגיים חדשים שיובילו את המאבק בקורונה. המתווה הראשוני לשיתוף פעולה עמד במרכז פגישה שנערכה היום (שלישי) בין שגריר איטליה בישראל, מר ג'אנלואיג'י בנדטי, ונשיא אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, הפרופסור שמתגורר באשדוד, עמי מויאל, וצוותיהם.

את שיתוף הפעולה יובילו המרכז לעיבוד שפה (ACLP שבמכללת אפקה, ומרכז מקביל אליו באוניברסיטת קתוליקה דל סקרו ברומא, ובמסגרתו יפותחו פתרונות בתחום עיבוד הדיבור ובינה מלאכותית לשם איתור תסמיני קורונה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תקופה זו של חודשי הקיץ והסתיו מהווה תקופת ביניים המחייבת מוכנת גבוהה לתרחיש של התפרצות נוספת ולאור זאת התגבש שיתוף הפעולה, שעשוי להוות פריצת דרך במאבק הבינלאומי נגד נגיף הקורונה. הניסויים הקליניים שיתבצעו במדינות השונות יערכו באותו הפרוטוקול בדיוק, ויכללו כלים טכנולוגיים חדשים שיאפשרו זיהוי ואבחון מוקדם של נשאים פוטנציאליים באמצעות ניתוח קול, דיבור ואפילו שיעול של מטופלים. גיוס החולים ותחילת הבדיקת יערכו בהשתתפות בתי חולים איטלקיים כמו "Fondazione Policlinico Gemelli" ברומא, והמרכז הרפואי רבין, תל אביב.

שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי ופרופסור עמי מויאל. צילום: יח״צ

שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי, הדגיש כי: ״שיתוף הפעולה בין שני מרכזי המצוינות הללו הוא אחת התוצאות הפוריות של המגעים האינטנסיביים ארוכי הטווח בין קהילות המדע האיטלקיות והישראליות, שהתחזקו עוד יותר מאז השלב הראשון של המגיפה".

הפרופסור האשדודי עמי מויאל, נשיא אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, סיכם בסוף הפגישה: "אנו מצפים לשיתוף פעולה מוצלח בין מכונינו ומדינותינו בפיתוח כלים מבוססי טכנולוגיה שיסייעו לאזרחים, מדינות ולאנושות כולה במאבק נגד נגיף הקורונה ויחד נציל חיים. התוצאה הצפויה של שיתוף הפעולה צריכה לספק לנו כלים להתמודדות עם התפרצויות עתידיות של וירוס הקורונה כמו גם ווירוסים אחרים.״

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר