דנה עם בני משפחה. ההורים אורה וחנן, והאחים אסף ויואב

תושבת אשדוד נאבקת במדינה כדי לקבל כיסא גלגלים המתאים לבתה

אורה, אמה של דנה קנר המרותקת לכסא גלגלים: "אני לא לוקחת שום כסף, אני רוצה להילחם בשביל דנה ובשביל עוד נכים שלא נצטרך לעבור את שבעת מדורי הגיהינום"

פורסם בתאריך: 14.6.20 21:02

     

דנה קנר, בת 25 מאשדוד, מרותקת לכיסא גלגלים. בחמש השנים האחרונות השתמשה דנה באותו כיסא גלגלים, אך כעת לאחר שהתבלה, הוריה מוצאים את עצמם נאלצים להיאבק בביורוקרטיה ממושכת ומדיניות אטומה.  

לאחר פניות רבות של הוריה של דנה, אורה וחנן קנר, משרד הבריאות נמנע מלממן את הכיסא החדש לו היא זקוקה, אלא מוכן לתקצב רק רכישת כיסא אחר בשווי חצי מהמחיר של הכיסא אותו מבקשת משפחתה של דנה. זאת על אף, שלטענתם, הציגו את האישורים הרפואיים המוכיחים כי דנה זקוקה לכיסא היקר יותר (מסוג IRIS) עם המפרט המתבקש, וכי על פי חוק משרד הבריאות מחויב לתת לנכים כיסא ללא עלות, על פי מפרט התואם לצורכיהם.

"על אביזרי ניידות משרד הבריאות מממן 90%, עם השתתפות של 10%, אבל יש אוכלוסיה הפטורה מהאחוזים האלה כמו דנה", מסבירה אימה. 

שימוש של חמש שנים, והכיסא הבלוי צריך חלופה. צילום: המשפחה

"משרד הבריאות לא אוכף את החוק", מסבירה אורה אמה של דנה, "הם פשוט נותנים סכום מסוים והם מתעקשים שאם אני רוצה כיסא שזה לא ברשימה של הכיסאות שהם מציעים, כיסאות בלתי ראויים לישיבה מאסיביים ומסורבלים, זה בגדר שדרוג ויש להוסיף את הכסף. הרבה אנשים שאני מכירה לא רוצים כיסא שכזה, אני מטיילת המון עם דנה, ואני לא מוכנה שמישהו יקרקע אותי כי אין לי איך להתנייד עם הילדה, אני מסרבת לקחת כיסא מסורבל שנשבר בקלות" 

הפוסט של אורה קנר, אמה של דנה בפייסבוק:

לדברי אורה, משרד הבריאות מוכן לסייע בהשתתפות בסכום של 16,426 שקלים, בעוד היא זקוקה למימון גבוה הרבה יותר, 38 אלף שקלים לרכישת כיסא מסוג IRIS עם המפרט המותאם לצרכיה. "לכיסא יש מנגנון המסיר את הלחץ מעמוד השדרה, זה הכיסא היחיד שמתאים לדנה" מסבירה אורה.

"בזכות זה שאני נלחמת לקחת כיסא שמתאים לה הילדה לא עיקמה את הגב ולא מפילה את הראש. אנחנו לא מבינים למה משרד הבריאות מחכה, שיהיה לדנה נזק בלתי הפיך עקב ישיבה בכיסא רעוע ולא מתאים למידותיה?!".

אורה מספרת כי דנה ילדה חייכנית ומלאת צחוק, ועל אף שהיא מרותקת לכיסא היא נהנית לחוות את העולם ככל יכולתה, כולל גלישה בים, שחייה בבריכה, ורכיבה על אומגה. בזמן שגרה היא נמצאת במסגרת יומית במרכז לילך באשדוד. הוריה, המשמשים כמטפליה העיקריים, עושים כל מאמץ שהיא תוכל לחוות ולראות הכל, על אף מצבם הבריאותי.

בני הזוג מסבירים כי המחשבה לנייד את דנה בכיסא כבד יחד עם משקל גופה, כפי שמציעים במשרד הבריאות, היא לא מציאותית או מתקבלת על הדעת במצבם ובכך משרד הבריאות למעשה מאלץ את דנה לוותר על שגרת חייה.

הוריה של דנה נתקלו בבעיה זהה עוד שרכשו את הכיסא הקודם של דנה לפני כחמש שנים. בפעם הקודמת בסופו של דבר גייסו את הפער החסר לרכישת הכיסא באמצעות קרנות ותרומות של אנשים שרצו לעזור לדנה. הפעם הזאת, הם מסרבים לקחת תרומות למשהו שאמור להגיע לדנה, שהם מסבירים שלפי החוק אמור להיות ללא עלות באופן פשוט.

"אני החלטתי שאני הפעם לא שותקת, אנשים הציעו לתרום אבל אני אומרת לכולם שכרגע אני לא לוקחת שום כסף, אני רוצה להילחם בשביל דנה ובשביל עוד נכים שלא נצטרך לעבור את שבעת מדורי הגיהינום האלה כל 5 שנים. זה מרתיח", זועמת אורה.

עד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת משרד הבריאות ונשמח לפרסמה לכשתגיע.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר