ד"ר שי פיין, מנהל מערך ההרדמה ביחידת הטיפול הנמרץ, בי"ח אסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא אשדוד

בביה"ח באשדוד קוראים למשרד הבריאות: קורונה, קורונה, אבל תנו לנו לחזור לעבוד

אחד מבכירי הרופאים בית החולים: "בהוראת משרד הבריאות, כבר למעלה מחודש, חל איסור על פעילות אלקטיבית, מדובר בעיכוב מיותר ומסוכן לחולים. הגיעה העת לשחרר את הרסן ולתת לנו לעבוד"

פורסם בתאריך: 26.4.20 09:34

     

מאז פרץ משבר מגפת קורונה בתי החולים דחו טיפולים המוגדרים אלקטיביים – טיפולים הנחשבים דחופים פחות. אולם בעיה רפואית שאינה מטופלת עלולה להפוך לקשה ומסובכת.

לכן, בבית החולים אסותא אשדוד קוראים למשרד הבריאות להסיר את ההגבלות ולאפשר להם לחזור ולבצע ניתוחים וטיפולים אלקטיביים לאלתר. מדובר למשל בכריתת כיס מרה, ניתוחי עמוד שדרה, שחזור שד לחולות סרטן שד, ניתוחי בקע לילדים והחלפת מפרקים.

בחודש רגיל נערכים כ-700 ניתוחים אלקטיביים כאלה ואחרים בבית החולים. אך בשל המשבר הם נדחקו הצידה ונדחו למועד בלתי ידוע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מנהל מערך ההרדמה בחדרי הניתוח ובטיפול נמרץ ואחראי מרפאת הכאב בבית החולים, ד"ר שי פיין, אומר: "על משרד הבריאות לשחרר את הרסן ולתת לנו לעבוד":

"בהוראת משרד הבריאות, כבר למעלה מחודש, חל איסור על פעילות אלקטיבית", מסביר ד"ר פיין, "בצעד אגרסיבי שנועד היה להתמודד עם גל חולי הקורונה – דבר שלא קורה. נכון לעכשיו, מדובר בעיכוב מיותר ומסוכן לחולים ולדורשי הטיפול.

"טיפולים אלקטיביים אינם פריווילגיה, כי אם טיפולים מסודרים, וככל שהזמן עובר, הנזק הבריאותי למטופל גדל ועלול להיות בלתי הפיך. אסותא אשדוד, כמו גם שאר בתי החולים ערוכים לטפל בחולי הקורונה, לצד הימצאותם של טיפולים אלקטיביים. הגיעה העת לשחרר את הרסן ולתת לנו לעבוד, הדבר יעשה תוך שמירה מקסימלית עלינו ועל המטופל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר