מעבירים את הידע. מתוך הפגישה עם בכירי בית החולים בוואהן

צפו: מפגש מקוון באסותא אשדוד עם ביה"ח במוקד ההתפרצות בסין

פורסם בתאריך: 23.4.20 12:20

     

בית החולים ג'ינינטן הוא בית החולים הגדול בוואהן, העיר שנעשתה מוקד ההתפרצות הראשוני של נגיף הקורונה בסין. הצוות הרפואי בבית החולים היה מהראשונים בעולם להתמודד עם הנגיף המסתורי שגבה ועוד גובה קורבנות רבים. היום בבוקר, התכנסו ראשי בית החולים ג'ינינטן לשיחה מקוונת עם בכירי בית החולים אסותא אשדוד במהלכה חלקו עימם מהידע והניסיון שהם צברו במהלך המאבק נגד נגיף הקורונה בסין.

כזכור, העיר וואהן היא גם בין הערים התאומות של העיר אשדוד ובמפגש אף השתתפו נציגים מהעירייה של ש,י הערים. מטעם עיריית אשדוד השתתפה אריאלה רוזנטל מנהלת קשרי חוץ ופרופסור יעקב גינדין, פרופסור אורח בסין ויו"ר סינויורומד בע"מ. מטעם בית החולים ג'ינינטן השתתפו נשיא בית החולים, מנהל הטיפול נמרץ, מנהלת המחלקה הפנימית והאחות הראשית. מבית החולים אסותא אשדוד השתתפו בכירים רבים בניהם מנכ"ל בית החולים ד"ר ארז ברנבוים, מנהלת מחלקת שירותים סוציאליים נורית טמסוט, ד"ר טל ברוש מנהל היחידה למחלות זיהומיות ובכירים נוספים בניהם מנהלי מחלקות קורונה וטיפול נמרץ.

השיחה כאמור נועדה להעברת הידע שנצבר אצל הצוותים הרפואיים בבית החולים בסין והערכה של בית החולים אסותא אשדוד את דרכי התנהלותו בזמן המשבר כולל דרכי שיפור או שימור. השיחה נגע בנושאים רבים בניהם אבחון של נגיף הקורונה במיון ובמחלקות בית החולים, ארגון מחדש של משאביים אנושיים ורפואיים במהלך המגפה ובידוד של מטופלים חולי קורונה ממטופלים אחרים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




השאלות התייחסו אומנם בעיקר לזמן בוא הנגיף עוד נפוץ בחברה כאשר הצוותים הרפואיים נאבקים בו, אך חלק מהשאלות התייחסו לעתיד, ולרגע שבוא המגפה תחלוף. ד"ר ברנבוים שאל את הצוות הרפואי בוואהן  לגבי חזרה של חולים "רגילים" לבתי החולים לאחר היחלשות המגפה. הם בתורם השיבו לו כי בניגוד להשערה, המטופלים שמגיעים לבית החולים במצב בריאותי סביר ולא נראית החמרה במצבם עקב חשש מוגזם לקבל שירות רפואי כלשהו בזמן התפרצות הנגיף.

טמסוט, הממונה על השירותים הסוציאליים, הפנתה את השותפים הסינים לנושא השמירה על קשר מול משפחות החולים, תפקיד שנופל על הצוות הסוציאלי פעמים רבות עקב חוסר הזמן של הצוות הרפואי העסוק בטיפול האינטנסיבי בחולים. כמו כן הוסיפה לשאול אלו שיטות נעשו בוואהן כדי לשמר את רווחתם ושלוותם הנשפית של צוותי הרפואה ומשפחותיהם, שלפעמים נאלצים להישאר בניתוק ממושך. בבית החולים בוואהן הסבירו שבזכות צוות מתנדבים רחב שדואג גם לסייע בצרכם של החולים ומשפחותיהם ובמיוחד מעניק עזרה מתמדת ורציפה לכל משפחות הצוותים הרפואיים, כולל טיפול והשגחה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר