צילום: דור גפני

הנהלת בית הדר: כל ה"נדבקים" נמצאו שליליים לקורונה

מכון ויצמן: "5 בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית הדר שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על-ידי משרד הבריאות, לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כ'חיוביים'"

פורסם בתאריך: 18.4.20 13:33

     

הנהלת המרכז השיקומי סיעודי בית הדר באשדוד מודיעה: כל המטופלים הקשישים המונשמים והאחרים וכן העובדים שנמצאו חיוביים לקורונה – כלל לא נדבקו ומדובר בטעות.

השבוע פונו לבתי החולים אסותא אשדוד, קפלן וברזילי 14 מטופלים ואנשי צוות שלפי תוצאות הבדיקות במעבדה של מכון ויצמן נמצאו חיוביים לקורונה. אתמול נמסר שבבדיקות שבוצעו בבתי החולים הם נמצאו שליליים. ממכון ויצמן נמסר שהתוצאות היו גבוליות.

הנהלת בית הדר פרסמה היום בפייסבוק:

מבית החולים קפלן נמסר הבוקר, ש"בהמשך לבדיקה שנערכה על ידנו נמצא כי כל שלושת המטופלים מהמוסד הגריאטרי בית הדר שאובחנו כחולים בקורונה, נמצאו בבדיקה חוזרת של מעבדת בית החולים – שליליים. המטופלים עברו למחלקה אחרת בהתאם להנחיות משרד הבריאות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אתמול נמסר מבית החולים אסותא אשדוד, כי "בהמשך לבדיקה שנערכה על ידנו, נמצא כי כל תשעת המטופלים שאובחנו כחולים בקורונה, נמצאו בבדיקה חוזרת של מעבדת בית החולים אסותא אשדוד והודות לערנותו של ד"ר טל ברוש – מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים, כשליליים. המטופלים הועברו מחלקה ובית החולים עוקב מקרוב אחר מצבם".

 

 

 

תגובה ועדכון ממכון ויצמן למדע:

"לנוכח שמועות, פרסומים ותדרוכים של גורמים שונים, אנו מבקשים לעדכן ולחדד את העובדות והממצאים הבאים:

1. מכון ויצמן למדע העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת תחת ניהול של משרד הבריאות.

2. 5 בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מ"בית הדר" שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על-ידי משרד הבריאות, לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כ"חיוביים".

4. הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל-ידי משרד הבריאות – ונמצאה לא נכונה בעליל. לפי דו"ח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן 5 בדיקות "…נעוץ בפרשנות התוצאות ולא באיכותן".

5. מכון ויצמן למדע קורא למשרד הבריאות להמשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות, במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי ישראל. התחמקות מאחריות ו"חיפוש אשמים", מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר