משמאל לימין: האחות חנה קסטן, רן סער ד"ר ארז ברנבוים, ופרופ' מוטי פנסקי. צילום: גלעד קוורליץ

לראשונה: מסלול ייחודי ליולדות בבית החולים אסותא אשדוד

מטופלת במחלקת יולדות: "בהתחלה מאוד חששתי להגיע לבית החולים, אבל כשראינו את המסלול, זה ללא ספק מרגיע"

פורסם בתאריך: 7.4.20 13:11

     

לאור התפשטות נגיף הקורונה, חלק מהאתגר של בתי חולים בארץ מלבד כמובן עבודה בחירום, הוא המשך מתן שירות יעיל ובטוח לשאר החולים והמטופלים הזקוקים לשירותם. למשל ואף במיוחד, נשים הריונות ויולדות הזקוקות באופן בלתי נמנע לסיוע רפואי. בבית החולים אסותא אשדוד החליטו לנסות לסייע לזוגות המגיעים ללדת בבית החולים ככל האפשר ולספק ליולדות כניסה בטוחה ומהירה למחלקת יולדות.  

היום, נחנך לראשונה "המסלול הוורוד ליולדות" – המסלול, המסומן בשילוט ורוד עוד מהכביש המוביל לבית החולים, כולל שער כניסה נפרדכביש גישה ייעודי וחניה שמורה.  כמו כן, כל מלווה שמגיע את מטופלת מחויב לענוד מדבקה המציינת כי הוא מלווה יולדת. על כל פנים, גם המטופלים מתבקשים להישאר באזור הסגור להם ככל האפשר. 

אלקסלסי, הריונית בשלב מתקדם שהגיע למחלקת מיון יולדות יחד עם בעלה, סיפרה על המסלול החדש"זה היה מגניב ממש, אתה לא נתקל בכל הפחד של המיון, של האנשים, יפה שחשבו על זה. בהתחלה מאוד חששתי להגיע לבית החולים, אבל כשראינו את המסלול, זה ללא ספק מרגיע. היה יפה לראות את השילוט שמכוון את היולדות בדרך." 

 

המסלול הורוד ללידה בטוחה

באירוע ההשקה שהתקיים הבוקר השתתפו רן סער יו"ר אסותא אשדוד ומנכ"ל מכבי, מנכ"ל בית החולים ד"ר ארז ברנבוים, מנהל מערך נשים ויולדות פרופ' מוטי פנסקי, וחנה קסטןאחות חטיבתית מערך נשים ויולדות. 

היוזמת המובילה מאחורי הפרויקט היא מאירה אלדר, מנהלת השירות וחוויית מטופל בביה"ח אסותא אשדוד, מתוך הצורך לאפשר ליולדות כניסה בטוחה ומהירה למחלקה, בימים אלו ובכלל.

"רצינו להבטיח ליולדות, הממשיכות להגיע אלינו ללא הפסקה גם בתקופת הקורונה, איזשהו מסלול ייחודי שמביא אותן בצורה בטוחה מהכניסה לבית החולים, ישירות למעלית שמובילה לחדר מיון יולדות ובעצם נותן את השקט הנפשי ללידה בטוחה גם בתקופת הקורונה." סיפר ד"ר ארז ברנבוים לכתב כאן דרום. "אנחנו מזהים שבניגוד למקומות אחרים, אצלנו יש עליה בלידות. אנשים רוצים לבוא ללדת כאן.

"המסלול הזה עונה על הצורך הזה. זהו בית חולים חדשני ביותר בישראל היום." המשיך ד"ר ברנבוים, "למרות תקופת הקורונה אנחנו משמרים את האפשרות ללדת באופן בטוח, מוגן ומופרד לגמרי משאר בית החולים. בעצם לתת לאישה שנמצאת במצב שהיא מאוד חוששת, שקט נפשי כשמגיע זמנה ללדת."  

"מלווה בתפקיד", אמצעי זיהוי חובה לכל מלווה במחלקה

בעניין השוני שיוצר המצב החדש באופן בו מופרדים האימאות מהוולדים הטריים השיב ד"ר ברנבוים"אנו מנסים שהתינוקות לאחר הלידה יהיו בסמוך לאימאות ככל האפשר, ולא יהיו בתינוקייה כמו שהיה בעבר. חזרנו למצב של כמעט אפס הפרדה בין האמא לתינוק." 

פרופסור מוטי פנסקי, מנהל מערך נשים ויולדות באסותא הוסיף: "הרעיון היה לנסות להקטין לאנשים את החששות מפני חשיפה לקהל שהוא נגוע או חשוד. יצור של מסלול שיבטיח כמעט באופן מלא שהם לא נחשפים לקהל הרחב אלא בכניסה נפרדת לבית החולים אשר מובילה אותה ישר למתחם המיועד לנשים בהריון ויולדות. בחרנו את המסלול הנ"ל כשאנו מקצים בסמוך לכניסה הייחודית גם חניות." 

אלקסלסי, הריונית בשלב מתקדם שהגיע למחלקת מיון יולדות יחד עם בן זוגה, סיפרה על המסלול החדש"זה היה מגניב ממש, אתה לא נתקל בכל הפחד של המיון, של האנשים, יפה שחשבו על זה. בהתחלה מאוד חששתי להגיע לבית החולים, אבל כשראינו את המסלול, זה ללא ספק מרגיע. היה יפה לראות את השילוט שמכוון את היולדות בדרך." 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר