בין הפיתוחים: מתקן הנשמה לא פולשנית, אוהל עם לחץ שלילי.

ברוח הקורונה: גם בבי"ח אסותא אשדוד עובדים על הפיתוח הבא שיעזור לנצח את הנגיף

בין הפיתוחים החדישים: מערכת הנשמה לא פולשנית, מודל לחלוקת תרופות מרחוק ופיתוח תקשורת בין המאושפזים בבידוד ליקיריהם

פורסם בתאריך: 26.3.20 16:16

     

המחלקה לחדשנות בבית חולים אסותא אשדוד מקיימת מיזם טכנולוגי להתמודדות עם משבר הקורונה תחת  הכותרת: "COVID19-SPRINT: help for those that help us most". את המיזם מובילים יחד עם בית החולים מספר שותפים: החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל), "אמזון ווב סרוויס" בישראל, רפאל וחיל הרפואה.

שיתופי פעולה אלה הם חלק ממהלך בזק ארצי ליצירת פיתוחים טכנולוגיים שסייעו למאבק הלאומי בנגיף הקורונה. לטובת המיזם הוקם מערך שלם לניהול צוותים במימדים שלא היו קיימים עד היום. הצוותים מורכבים ממומחים בתחומים שונים, מכל הארץ, אשר התגייסו בהתנדבות למאמץ לפתח במהירות מוצרים נגישים וזולים שיסייעו לכוחות הרפואיים להתמודד עם מספר החולים שממשיך לזנק. החל ממהנדסים, אנשי רפואה, קלינאים, ועד מנהלי מוצר, מנהלי פרויקטים, חוקרים ועוד. הפיתוחים נועדו להעניק פתרונות לאתגרים בתחומים כמו מענה מרחוק למתן טיפול רפואי לחולה בבידוד, הנשמה, מיגון לצוות הרפואי, אבחון חולים (דיאגנוסטיקה) ללא מגע יד אדם, טיפול נמרץ ONLINE ורבים נוספים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

המיזם כולו פועל בסביבה וירטואלית הכוללת אתר הרשמה, חדרים וריטואלים, מנהלי צוותים, מנהלים תפעוליים ואדמניסטרטיבים וצוות היגוי ראשי, כאשר הצוותים מבצעים תהליכי פיתוח אונליין בזמנים קצרים במטרה להגיע לאב טיפוס במהירות. כך, גם במצב של הסגר חלקי או מלא, או אף בידוד, בו נמצאים חלק מהמשתתפים במיזם פעולות הפיתוח ממשיכות ללא הפרעה. אל צוותים שהרכיבו בית החולים אסותא ושותפיו התחברו אף אנשי תעשייה וחברות שונות במשק בכדי לסייע בהגשמת את הרעיונות למוצר מוגמר ומשם לעבור לשלב הייצור.

בין הרעיונות שעובדים על פיתוחן נמצאים גם פיתוח מכשיר להנשמה לא פולשנית, שכרגע כבר בשלב הניסויי; פיתוח מודל לחלוקת תרופות מרחוק בצורה בטוחה ויעיליה על ידי צוות 'טלמדיסין' של משרד הבריאות; ופיתוח מודל תקשורת של משפחות מטופלים עם יקיריהם שנמצאים במחלקת טיפול נמרץ בעזרת פלטפורמה אינטרנטית מתקדמת, פיתוח של צוות טיפול נמרץ בבית החולים.

בשלב הניסויי, מערכת הנשמה לא פולשנית.

"בית החולים הציב אתגרים קשים מתוך הבנת הצרכים הנדרשים להמשך ההתמודדות עם משבר הקורונה והתגובות למיזם הן מדהימות". סיפרה ד"ר טל פטלון, מנהלת המחלקה לחדשנות וליזמות רפואית בבית חולים אסותא אשדוד.

"למיזם התגייסו אנשים מוכשרים, טובים ומנוסים שרוצים לעזור ומתנדבים ועובדים ימים כלילות. זה מחמם את הלב והתוצרים משובחים במיוחד. אין לי אלא להודות לכולם על המאמצים האדירים שמושקעים כאן לטובת כלל הצוותים הרפואיים המטופלים ובני משפחתם בארץ ובעולם, המיזם הוא קוד-פתוח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר