צעדים קשים: ראש הממשלה הערב. צילום מתוך השידור של לע"מ

משבר הקורונה: גני הילדים ומקומות הבילוי ייסגרו; איסור על התקהלות של יותר מ-10 אנשים

אין לימודים, מקומות עבודה רבים מושבתים, הקניונים נסגרים, אי אפשר לשבת במסעדות ובתי קפה. ראש העירייה לסרי וראש מועצת גן יבנה אהרון דרור במסרים לתושבים

פורסם בתאריך: 14.3.20 23:20

     

ראש הממשלה ונציגי משרד הבריאות הודיעו הערב, מוצאי שבת, על החמרה ניכרת בהגבלות על הפעילות בעקבות מגיפת הקורונה. עד עתה ידוע על 193 חולים בישראל, אך מעריכים שהמספר האמיתי גבוה בהרבה, כנראה פי 10 ויותר.

מעתה ועד להודעה חדשה חל איסור על התכנסות של יותר מעשרה בני אדם. גני הילדים ייסגרו, וגם החינוך המיוחד והפנימיות לא יפעלו. בכך הגיעה מערכת החינוך להשבתה מלאה לאחר שבחמישי הוחלט על סגירת בתי הספר.

מקומות הבילוי, כמו מסעדות, ייסגרו גם הם אך הם יוכלו להפעיל שירות משלוחים ו"לקחת לדרך". קניונים, בתי קולנוע, אולמות אירועים – לא יוכלו לפעול.

מקומות עבודה רבים ייסגרו או יעברו למתכונת של עבודה מהבית. יש סכנה לפיטורים המוניים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפי ההנחיות החדשות, הציבור מתבקש להימנע מנסיעות לא חיוניות בתחבורה הציבורית. לפי הודעת משרד התחבורה, מיום שלישי יופסק התשלום במזומן בכלל אמצעי התחבורה הציבורית. זאת כדי לצמצם את המגע בין הנוסעים לנהגים. עוד נמסר כי ציבור הנוסעים נדרש להיערך למהלך ולהצטייד בכרטיס רב-קו.

בנימין נתניהו הודיע שבתי המרקחת, הבנקים ותחנות הדלק ימשיכו לפעול כרגיל, אך "כל מה שקשור לתרבות הפנאי יופסק". הוא אמר עוד, כי "אנחנו הולכים להבטיח שירותים חיוניים לכל המשק. יש די והותר מזון. אין שום מחסור וגם לא יהיה שום מחסור. הסופרמרקטים ימשיכו לתפקד ויהיה מזון. "אנחנו במלחמה מול אויב בלתי נראה", הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו יכולים לנצח את הנגיף, אבל זה מחייב שגרת חיים חדשה".

סגנית ראש עיריית אשדוד, שרון מרק והאגף לקידום עסקים יצאו הערב בקריאה לעסקים מקומיים אשר מספקים משלוחים עד לבית – להצטרף לקבוצת ״עושים עסקים באשדוד״ ולפרסם את העסק.

 

ראש העירייה, ד״ר יחיאל לסרי, מסר הערב: "לאחר סיום דיון והתייעצות מקוונת עם הדרג המקצועי בעירייה, בעקבות ההנחיות החדשות של ראש הממשלה ומשרד הבריאות, מבקש לעדכן כי החל ממחר בבוקר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך, כולל מעונות, פעוטונים וחינוך מיוחד. כמו כן, כל מקומות הבילוי והפנאי יסגרו לרבות קניונים, מסעדות וחדרי כושר.

במשרדי העירייה לא תתקיים קבלת קהל אך ניתן לבצע את כל השירותים דרך אתר העירייה או באפליקציה אשדודית. אני שב ומדגיש את הנחיות להתנהגות האוכלוסייה: אנא הקפידו על שטיפת ידיים לעתים קרובות, יש להימנע מהתקהלויות מעל 10 אנשים, להימנע מלחיצות ידיים וממגע פיזי ולשמור על מרחק סביבתי של 2 מטרים.

מוקד 106 עומד לרשותכם 24 שעות ביממה.

לכלל השירותים הדיגיטליים >> http://bit.ly/שירותים_בקליק
להורדת האפליקציה אשדודית >> http://bit.ly/ashdoditapp
לקבלת עדכונים שוטפים בוואטספ העירוני >> https://bit.ly/2PFaNAa

אנא הישמעו להנחיות – נעבור את זה יחד חזקים, ואחד עבור השני".

ראש המועצה המקומית אהרון דרור הודיע לתושביו הערב: "בשיבה מצומצמת (בהתאם להנחיות) שקיימנו זה עתה 14.3.2020 בשעה 23:00 ובהתאם להנחיות הממשלה התקבלו ההחלטות הבאות –

1. החינוך לא פועל באופן גורף כולל הגנים והחינוך המיוחד. הרישום לחטיבות הביניים כרגע נדחה וניתן יהיה לפנות באופן מקוון. פעילות פורמלית ולא פורמלית כולל תנועות נוער לא יפעלו.

2. מתנ"ס – הספרייה סגורה, פעוטונים, חוגים לא יפעלו.

3. קאנטרי – הקאנטרי ייסגר לתקופה הקרובה, הודעה מעודכנת תועבר ברשימת התפוצה והמינוי יוקפא עד להנחיות חדשות שיתקבלו מהממשלה.

4. שיטור עירוני ופיקוח – הנחיתי להתחשב בתושבים בתקופה הקרובה ולעסוק בעיקר בסיוע לתושבים שיזדקקו לכך – אנחנו כאן למענכם.

5. פינוי אשפה ותברואה – יתקיימו כרגיל נכון לרגע זה.

6. כלכלה ומסחר – לגבי דחיית תשלומי הארנונה וסיוע נוסף לעסקים הקטנים במועצה, הנושא נמצא בבדיקה אל מול משרד הפנים והחלטות תתקבלנה ביומיים הקרובים יחד עם משרד הפנים.

7. מעונות פרטיים, כולל פעוטונים של עד 6 ילדים – יש להתעדכן ישירות מול משרד העבודה והרווחה ומשרד החינוך.

8. מענה לתושבים במשרדי המועצה – לא תהיה קבלת קהל במשרדי המועצה, ניתן יהיה לפנות בקשר טלפוני ובאופן מקוון למשרדי המועצה בשאלות ולקבלת סיוע.

עומדים לצידכם ולמענכם בכל דבר שתזדקקו לו, אנא שמרו על ההנחיות, שמרו על היגיינה ושמרו על עצמכם!".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר