ביה"ח אסותא אשדוד: מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי. מימין לשמאל: שאול סקיף, ליז חזות מוועד העובדים המנהליים, חיים שייב, אילנה כהן, ארנון בר-דוד (עומד מאחוריו: מאיר בן גוזי), ארז בירנבוים מנכ"ל בית החולים ותבור אנושי סמנכ"ל משאבי אנוש בבית החולים. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

הסכם קיבוצי ראשון ל-1,600 עובדי בית החולים אסותא אשדוד

בשורה לעובדי ביה"ח אסותא אשדוד: הסכם קיבוצי ראשון, שבין היתר, משווה בין תנאי שכר האחיות לאלו של המגזר הציבורי, לרבות באמצעות תוספות שכר. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מבנה ביה"ח מרשים, הציוד חדש, אך בסופו של דבר איכותו נמדדת בהון האנושי המקצועי והמסור אשר עובד כאן לילות כימים"

פורסם בתאריך: 22.12.19 12:33

     

הסכם קיבוצי ראשון נחתם היום (א') בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הנהלת בית החולים ונציגות העובדים. תוקפו שלוש שנים והוא רלוונטי לכ-1,600 עובדות ועובדים: אחיות ואחים, עובדי מינהל ומשק, כוחות עזר ועובדים פרא-רפואיים. ההסכם משפר את תנאי התעסוקה והרווחה של העובדים.

אסותא אשדוד נפתח ב-2017 והוא בית החולים הציבורי הראשון שהוקם בישראל מזה עשרות שנים. הוא נמצא בבעלות אסותא מרכזים רפואיים שבבעלות מכבי שירותי בריאות.

בין עיקרי ההסכם: הוא מייצר השוואה כמעט מלאה של תנאי שכר האחיות לאלו של המגזר הציבורי, לרבות באמצעות תוספות שכר. זאת, לרבות הצמדה עתידית של עדכון תנאי השכר של האחיות למגזר הציבורי. ההסכם מסדיר את תנאי העבודה של כלל העובדים בבית החולים, לרבות קביעת מנגנונים מוסכמים לקבלה ולסיום עבודה. כמו כן, יש בו מנגנון מובנה לשמירת זכויות וגובה השכר לעובדים הקיימים.

ההסכם מסדיר את התנאים הארגוניים של כלל העובדים, ואת התנאים הכלכליים של האחיות, כאשר הוסכם כי בתוך חצי שנה יוסדרו תנאי השכר של שאר העובדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במעמד חתימת ההסכם נכחו: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, יו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב, מנכ"ל הסתדרות האחים והאחיות עו"ד אורי פליישמן וסגן יו"ר המרחב מאיר בן גוזי. בגיבוש ההסכם לקחו חלק מוביל יו"ר חטיבת בתי החולים בהסתדרות האחים והאחיות שאול סקיף, עו"ד קרן קלפר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי ומזכירת איגוד מקצועי במרחב אשדוד עו"ד ג'ני שוד.

 

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: "אני נרגש להיות כאן היום, בבית החולים הציבורי של אשדוד, אשר נבנה לאחר שנים רבות של ציפייה מצד מאות אלפי תושבים באיזור. המבנה מרשים, הציוד חדש, אך בסופו של דבר איכותו של בית החולים נמדדת בהון האנושי המקצועי והמסור אשר עובד לילות כימים, שבתות וחגים, במשך שעות ארוכות. ההסתדרות, כבית של העובדים בישראל, פעלה ותמשיך לפעול כדי לחזק את הצוותים הרפואיים, לשפר את מעמדם התעסוקתי ולדאוג לביטחונם במקומות העבודה. אנו מוקירים ומעריכים את פועלם להצלת חיי אדם. אני מודה לכל מי שנטלו חלק במו"מ על הסכם זה ומאחל לכולם חג חנוכה שמח".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, מסרה: "כל האחים והאחיות במדינת ישראל הם חלק ממשפחה אחת חזקה ומיוחדת, ואני מברכת את ציבור האחים והאחיות באסותא אשדוד על הצטרפותם למשפחה שלנו, עם הסכם מצוין המבטיח את מעמדם ותנאי העסקתם. נמשיך לפעול יחד לחיזוק מעמד האחים והאחיות ומערכת הבריאות הציבורית".

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב: "אני חש תחושת גאווה וסיפוק אדיר להביא את בשורת הביטחון התעסוקתי לעובדי אסותא. זהו סיומו של מסע שהחל עם פתיחתו של בית החולים, עת צעדנו יחד עם ועד העובדים לתוך משא ומתן הוגן וענייני עם הנהלת אסותא. עובדי אסותא עושים עבודת קודש בהצלה וביצירת חיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר