צילום: יוסי ברגר (מועדון גלישה WAVES)

צפו: מחלימות ונלחמות – "גולשות על גל החיים"

הכירו את קבוצת "הלביאות הוורדות" - נשים שמתמודדות עם סרטן השד וגולשות על סאפ

פורסם בתאריך: 7.11.19 22:31

     

הלביאות הוורודות הן קבוצה של נשים אמיצות החולות או מחלימות ממחלת הסרטן, בעיקר סרטן השד. אחת לשבוע הן נפגשות בחוף הים, חותרות בין הגלים, נאבקות במחלה ומפריכות את מה שחשבתם על גבולות של חולי סרטן.

הפרויקט קיים במדינות שונות בעולם אך הוא הגיע לארץ לפני יותר משנה ביוזמתה של אורית זיו שהקימה קבוצת חותרות "דרגון" (כלי שיט) הפועלת בצפון בחוף הכינרת וכיום מונה כמאה נשים.

החל מחודש אוגוסט האחרון קבוצת לביאות ורודות התחילה לפעול גם בעיר אשדוד בעיקר בזכות דחיפה ויוזמה חלי אלקיים, תושבת אשדוד בת 58 שכעת מחלימה מהמחלה. "אני הכרתי את הקבוצה הזו לפני שנה בערך, כשחליתי גם בסרטן אך מסוג אחר", מספרת חלי כיצד נולדה הקבוצה באשדוד.

"כשהכרתי את הקבוצה הצטרפתי אליה ונסעתי לכינרת מספר פעמים. נורא אהבתי את הרעיון של הגיבוש הקבוצתי, אחת בשביל כולן וכולן בשביל אחת. הן היו מאוד חיוביות ומלאות שמחת חיים. אך קצת אכזב אותי שאני צריכה לנסוע כל פעם 3-4 שעות לאימון. כך נרקם הרעיון שאולי נקים קבוצה באשדוד. יש לנו עיר מדהימה ים יפה למה לא לעשות את זה כאן? גם כאן יש נשים שחולות ומחלימות".

 

"יצרתי קשר עם חברת המועצה אורית אלמוזלינו-רייז הממונה על המשרד לקידום מעמד האישה בעירייה ומירי בן-דוד מנהלת מחלקת הבריאות באשדוד." היא ממשיכה לספר "שתיהן ישר קפצו על הרעיון ושמחו לעשות משהו בשביל הקהילה. התלבטנו איך לעשות את זה כי "דרגון" צריך ים כמו הכינרת, מה שלא מתאים לים פה, אז הוחלט לעבור לשימוש ב'סאפ'. בהמשך גם עמותת "גלשן" הצטרפה לרעיון וגם מועדון הגלישה 'וובס' של יוסי ברגר".

כרגע הקבוצה מורכבת מ-13 נשים, מכל גיל ומוצא, ונפגשות כל יום שני ב-6 וחצי בבוקר. כעת הקבוצה פונה לנשים נוספות  עכשיו הוא להעיר עוד נשים שיצטרפו אלינו. "אני בת 58 ואם אני גולשת כל אחת יכולה." טוענת חלי "אנחנו גולשות על גל החיים. לשימוש ב'סאפ' יש חשיבות של שני היבטים. ראשית, מחקרית הוכח שעצם החתירה מונעת חזרה של מחלת סרטן השד שכן זה מחזק את אזור הלימפה. בנוסף, כל מי שעברה את מחלת הסרטן ואת הטיפולים מאוד נחלשת. ההשהיה הים מרגיעה מבחינה נפשית והספורט מחזק את הגוף והשרירים".

בחודש שעבר צוין חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד שסמלו סרט ורוד..

נאבקת או מחלימה ממחלת הסרטן? הלביאות הוורדות מזמינות אותך להצטרף אליהן. לפרטים וייצרת קשר עם חלי אלקיים: 054-4890310

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר