צילום: דוברות מד"א

32 נערות ונערים סיימו בהצלחה קורס עזרה ראשונה במד"א

החבר'ה הצעירים שהחלו את לימודיהם בכיתה י' באשדוד סיימו קורס מגישי עזרה. המדריכה, אנאל בן ציון: "הגיעו אלינו שלושים ושניים יהלומים עם רצון עז לתרום לחברה, לנו נותר רק ללטש אותם"

פורסם בתאריך: 8.9.19 15:16

     

מכשירים את דור העתיד: 32 מתנדבי נוער עלו על מדי מד"א בסיום קורס מקצועי שארך כארבעה חודשים. מתנדבי הנוער החדשים מתחילים בימים אלה להתנדב באמבולנסים של מד"א באשדוד והסביבה, להעניק טיפול רפואי לחולים ופצועים, ולסייע בהצלת חיים.

במהלך הקורס, שהחל באפריל, והסתיים באוגוסט, למדו החניכים כיצד להעניק עזרה ראשונה במקרי חירום רפואיים שונים, בהם: שברים, כוויות, מצבי חוסר הכרה, טביעה, התחשמלות, טיפול ראשוני בפצועי תאונות דרכים, ועוד.

נוסף על ההתנדבות באמבולנסים של מד"א, בוגרי הקורס ישתתפו בפעילויות הומניטריות במסגרת מגן דוד אדום (איסוף מוצרי מזון, פעילויות בבתי החולים בחגים, ועוד), וחלקם יהפכו בהמשך למדריכי קורסי נוער בעצמם.

 

"לפני כשנה, אחי הקטן נפל במהלך משחק בפארק, ושבר את ידו. צוות מד"א הגיע במהירות למקום, והעניק לו טיפול רפואי מהיר ומקצועי", סיפרה אחת מבוגרות הקורס, מריה ספינדלר (16) מאשדוד, "האירוע הזה הביא אותי להחלטה שאני רוצה להתנדב במגן דוד אדום, על מנת לסייע בעצמי לחולים ופצועים. אני מקווה גם להיות חובשת צבאית, לאחר גיוסי בעוד כשנתיים. הקורס היה מאתגר אבל מאוד מעניין ומהנה, וכיום, עם סיום הקורס, אני מרגישה שמצאתי במד"א משפחה שנייה, ואני מאוד שמחה על כך".

מדריך הקורס מיכאל לוקיץ, סיפר: "כמי שליווה את המתנדבים החדשים במהלך כל הקורס, אני גאה בכל אחת ואחד מהם, ובטוח לגמרי שהם יצליחו בהמשך דרכם במד"א".

מדריכת הקורס אנאל בן ציון, הוסיפה וסיפרה: "הגיעו אלינו שלושים ושניים יהלומים, עם רצון עז לתרום לחברה. לנו נותר רק ללטש אותם בתחום העזרה הראשונה. כעת הגיע זמנם לפרוש כנפיים, ולצאת לדרך במשימה החשובה כל כך – טיפול בנפגעים ובחולים, והצלת חיים".

מנהל מרחב לכיש במד"א, מושון וקנין: "כמי שהתחיל את דרכו במד"א כמתנדב נוער, ליבי מתמלא בהתרגשות ובגאווה, בכל פעם שמצטרפים מתנדבים צעירים לארגוננו. כל הכבוד לבני הנוער בעיר אשדוד, התורמים מזמנם ומרצם, למען משימת הצלת החיים, במסגרת ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. אין לי ספק כי רבים מהם יצמחו ויתפתחו במסגרת מד"א".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר