ד"ר רועי בנגל ורבנים בוועידה "רפואה והלכה 2". יושב מימין: הרב שמואל גרוס. צילום: פבל

הרב שיינין: בית החולים באשדוד צריך לפעול לפי ההלכה

בוועידה משותפת לרבנים ולרופאים ממכבי שירותי בריאות ובית החולים אסותא, שנערכה היום באשדוד, דובר על הגעה להבנות בין הצדדים. "המטרה: רפואה על פי ההלכה", סיכם הרב שיינין, שהשתתף בכנס

פורסם בתאריך: 16.6.19 17:36

     

ועידת "רפואה והלכה" התקיימה היום באשדוד בהשתתפות רבנים ונציגים של מכבי שירותי בריאות.

מאות רבנים ומורי הוראה מאזור הדרום באו היום להשתתף בועידת "רפואה והלכה" 2 שנערכה ביוזמת מכבי שירותי בריאות ובית החולים אסותא אשדוד באולמי "כתר מלכות" ברובע ג' תחת הכותרת "דואגים היום לבריאות של מחר".

בפתח הוועידה נאם רבה של העיר אשדוד הרב יוסף שינין ושיבח את הפעילות של "מכבי" ובית החולים באשדוד. "באחד מן הימים", סיפר, "פנה אלי בטלפון אחד מרופאי בית החולים וסיפר לי שאצלו במחלקה יש אדם שנוטה למות אך יש לו שלושה איברים שאפשר להוציא ולתת לאחרים בזמן שהחולה לא רוצה, ואם לא אין לי שום צורך בו והרי שאני מוציא אותו ממכונת ההנשמה. ואני לאחר בירור אצל הרב יצחק זילברשטיין שמומחה בדברים אלה גם לפי ההלכה, הורה לי שבשום פנים ואופן לא להתיר לזה לקרות שהרי אין לזה שום היתר על פי ההלכה ואכן חזרתי לאותו רופא וכשאמרתי לו מה פסק לי הרב, הוא ניתק את הטלפון ולא שב".

לדבריו, יש להגיע להסכמה לבוא בדברים עם רבנים מומחים ולפעול לפי ההלכה.

הרב יוסף שיינין במרכז ולשמאלו הרב עובדיה דהן. צילום: המועצה הדתית אשדוד

 

ד"ר רועי בנגל ממכבי דיבר על הצורך "לעזור לציבור החרדי לדבר על מה שלא מדברים כמו פגיעות מיניות כאלה ואחרות שבגלל שעל פי ההבנה ההלכתית זה לא מקובל לדבר על זה. וחובה שנעזור לציבור שהוא קצת מוגבל בכך. אם זה בסדנאות ואם בכל דרך אחרת".

בין מאות הרבנים ועסקני הציבור נראו באירוע הרב חיים פינטו, רבה של העיר אשדוד ובנוסף רבה של באר שבע הרב יהודה דרעי, אב בית דין רבני הקריות אשדוד הרב שמואל גרוס, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, חברי הנהלת מכבי ואחרים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר