ג'רום דרמון בבית החולים

צפו במפגש: "אני נתתי לו כליה, והוא נתן לי את הזכות להציל חיים"

ג’רום דרמון מאשדוד החליט לתרום כליה לאדם שאינו מכיר, והשבוע גם נפגש איתו לאחר ההשתלה. אשתו של המושתל, שהייתה אמורה לתרום לו כליה, תרמה כליה לילד בן 5. ארבעת הניתוחים בוצעו במקביל והסתיימו בהצלחה

פורסם בתאריך: 7.6.19 11:23

     

בבית החולים שניידר מתאושש הילד לאון מנדלוביץ’ בן ה-5 לאחר שבגופו הושתלה כליה. לאון נולד עם כליה אחת שתפקדה בצורה לקויה, והרופאים אמרו שהוא זקוק להשתלה באופן דחוף.

לפני חודשיים נמצאה תורמת מתאימה עם אותו סוג דם (O): מיכל משאלי מרמת השרון. לפני כשבוע בוצעה ההשתלה. אלא שמיכל הייתה בכלל מתוכננת לתת כליה לבעלה אילן, שנזקק בעצמו להשתלה. רק שרגע לפני פנו אליה הרופאים וביקשו שלאור הדחיפות וההתאמה תיתן את כלייתה ללאון הקטן וכך היה. ומי השלים את החסר? ג’רום דרמון מאשדוד שתרם כליה לאילן. ארבעת הניתוחים בוצעו במקביל: בשניידר הועברה הכליה של מיכל ללאון, ובבילינסון הושתלה הכליה של ג’רום בגופו של אילן. השבוע הוא נפגש גם עם אילן וגם עם מיכל ולאון הקטן והחמוד.

דרמון לא הכיר קודם לכן את אילן. הוא מה שמכנים תורם אלטרואיסטי — אדם שהחליט לעזור ולהציל חיים של אדם אחר מבלי שתהיה ביניהם היכרות.

“כל אחד אמר לשני תודה”, אמר דרמון ביום רביעי השבוע. “שנינו נותנים, אני נתתי לו כליה, והוא נתן לי את הזכות לתת לו כליה ולהציל חיים. אין לך מושג כמה אושר זה נותן”.

איך אתה מרגיש?

“מרגיש מעולה, מעולה. שוחררתי הביתה, ואמנם עוד לא יכול לרוץ, אבל גם זה יגיע”.

הוא בן 43, נשוי לסיון, המצויה בחודש השישי להריונה. לשניהם אלה נישואים שניים: לסיון יש בן 7 מנישואיה הראשונים, ולג’רום יש שני בנים בני 11 ו-9 מנישואים קודמים. יש להם שתי בנות משותפות, בנות 4 ו—2. דרמון הוא תלמיד בכולל ועובד כדוור, עד לפני כשנה וחצי היה בעל משרד נדל”ן.

אתה ואילן תשמרו על קשר? בכל זאת, חלק ממך נמצא אצלו.

“הכליה היא כבר שלו, אתה נותן מתנה, אז נתת, היא כבר של מישהו אחר. היא שלו ורק שלו. ואם הוא ירצה לשמור על קשר, אז בשמחה. הם משפחה טובה ואנשים טובים”.

מתי בעצם החלטת שאתה רוצה לתרום כליה למישהו?

“ההחלטה התחילה להתבשל אצלי לפני כמה שנים. לפני חצי שנה אחי תרם כליה למישהו שלא הכיר קודם. דיברתי איתו ודרכו הגעתי ל’מתנת חיים’ בראשות הרב הבר — עמותה שעוזרת לאנשים לתרום ולהיתרם והשאר היסטוריה”.

איזה מסר אתה רוצה להעביר?

“לכו להיבדק, ומי שיכול לתרום — יבורך. היום חסרים כ—1,000 תורמים של כליות בארץ. אם זה יסתדר ותימצאו מתאימים, תוכלו לתרום ולהציל חיים של אדם אחר, ואם לא — לפחות נבדקתם כמו שצריך ותדעו את מצבכם הרפואי, כי לפני התרומה עוברים סדרה ארוכה של בדיקות מאוד יסודיות. אני רוצה להגיד תודה גם לרופאים, לאחיות, למתאמים, כולם עוסקים בהצלת חיים נטו”.

ג'רום ואשתו סיון

ג’רום התחיל להתחזק בדת לאחר הטרגדיה המשפחתית שבה איבד את אחיו רפאל, שנהרג בזמן שהיה בשירות צבאי.

כאדם דתי יש איזושהי בעייתיות עם השתלות?

“כל רב שפניתי אליו דרבן אותי ואמר לי ‘מצווה גדולה אתה עושה’. לגבי חתימה על כרטיס אדי, יש רבנים שכן מסכימים, אבל לא התעמקתי בנושא”.

סיון, איך את הגבת כשג’רום אמר לך שהוא רוצה לתרום כליה?

“בהתחלה לא הבנתי על מה הוא מדבר. לא ממש קלטתי. אמרתי ‘בסדר’, והוא התקדם עם הבדיקות והוועדות, ואני רואה שהוא רציני. להיכנס לניתוח מבחירה, בהרדמה מלאה, זה לא דבר של מה בכך. אבל אני ממש תומכת בו ומעריכה אותו על זה. אנחנו בקשר עם משפחת המושתל, משפחה מקסימה מרמת השרון. הפכנו לחברים לחיים”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר