אסירת תודה. הילה עזיז ובתה הלל. צילום: זיו חושבי פוטומגנט
אסירת תודה. הילה עזיז ובתה הלל. צילום: זיו חושבי פוטומגנט

אוויר לנשימה: חייה של הלל הקטנה ניצלו

בתה התינוקת של הילה עזיז מאשקלון פיתחה מצוקה נשימתית. רופאי בית החולים אסותא אשדוד אבחנו שהיא סובלת ממום נדיר שסיכן את חייה והכניסו אותה לניתוח דחוף, ראשון מסוגו. השבוע, כשהיא בת כמעט שלושה חודשים, שוחררה הביתה

פורסם בתאריך: 12.4.19 21:24

     

בחודש ינואר הילה עזיז ילדה את בתה בבית החולים ברזילי באשקלון, עיר מגוריה בשנים האחרונות. לאחר לידה ארוכה וקשה החליטו הרופאים, היא מספרת, להשאיר את התינוקת להשגחה עקב בעיות נשימה. אולם כעבור כשלושה שבועות סברו שהיא יכולה להשתחרר הביתה.
הבעיות לא חלפו, אלא להפך. “בברזילי אמרו לי שבתי הָלל סובלת ממום בדרכי הנשימה, שאינו מסכן אותה ושיסתדר מעצמו, והחליטו לשחרר אותנו”, אומרת עזיז. “אבל כשהיינו בבית קשיי הנשימה וקוצר הנשימה הלכו והחריפו. הנשימה הפכה לרועשת וכבדה יותר.

“כשראיתי שהיא מתחילה להכחיל, הבנתי שהתינוקת שלי בסכנה, צלצלתי לד”ר יהודה שוורץ, מנהל אף—אוזן—גרון באסותא אשדוד, שעליו שמעתי ממקרה אחר שבו הוא טיפל באחיין שלי. כשהוא שמע בטלפון איך הלל נושמת, הוא אמר לי להגיע דחוף לבית החולים”.

הלל הקטנה הגיעה לבית החולים אסותא אשדוד כשהיא בת חודשיים. “ד”ר שוורץ אמר לי שהיא בסכנת חיים מיידית”, מוסיפה הילה. “כשהוכנסנו למיון, הרופאים נלחצו כשראו את הלל במצוקת נשימה, היא הועלתה מיד לטיפול נמרץ ילדים ושם חוברה לחמצן. במשך כשבוע הם ייצבו את מצבה, והיא עברה סדרה של בדיקות. אחר כך הלל הוכנסה לניתוח שאותו ביצע ד”ר שוורץ עם מומחים נוספים, ובסיומו הייתה מורדמת ומונשמת 48 שעות”.

הלל הקטנה התאוששה מהניתוח והלכה והתחזקה. ביום שני השבוע שוחררה סוף סוף הביתה, כשהיא נושמת היטב, אחרי שעלתה במשקל, אוכלת וחיונית.

 

מדובר בניתוח ראשון מסוגו שבוצע בבית החולים באשדוד. “הלל נולדה עם לרינגומלציה, רקמה עודפת בכניסה לדרכי הנשימה, שהקשתה עליה מאוד לנשום”, מסבירה מנהלת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים אסותא ד”ר נועה רוזנפלד. “לכן”, היא מוסיפה, “אחרי הלידה היא גם לא עלתה במשקל, היו לה אירועי הכחלות, והיא הגיעה למצב של סכנת חיים ממשית. הניתוח שבוצע הוא ניתוח מורכב ומסוכן, ואני מאוד שמחה שהוא הצליח ושהלל בריאה כמובן. הצלחה כזאת היא בזכות עבודה משותפת של מערך ריאות ילדים, אף—אוזן—גרון ילדים, הרדמה ילדים וטיפול נמרץ ילדים”.

בדומה לבתה, רק השבוע החלה הילה לנשום לרווחה. היא בת 38, אם יחידנית, וזוהי בתה הראשונה, שאותה ילדה אחרי סדרת טיפולים.

“ד”ר שוורץ וד”ר רוזנפלד הצילו לי את הילדה, בזכותם אני אימא. הם מלאכים”, אמרה.

ד"ר רוזנפלד. צילום: עודד קרני

ניתוח מורכב ומסוכן.
ד”ר נועה רוזנפלד. צילום עודד קרני

“הבת שלי יכלה, חלילה, למות לי בבית”, מוסיפה הילה. “עכשיו, כשהיא נושמת, גם אני נושמת. ההבדל הוא עצום. אם קודם הנשימה הייתה רועשת וקשה, עכשיו היא נושמת בשקט וברוגע. אני כל כך אסירת תודה לכל הצוות בבית החולים באשדוד. המסקנה שלי היא לבקש עוד חוות דעת רפואית ולא לחשוב שאם מישהו אמר לנהוג בצורה מסוימת, אז בזה זה נגמר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר