המרכז לרפואת ילדים בבית החולים באשדוד. צלם: עודד קרני
המרכז לרפואת ילדים בבית החולים באשדוד. צלם: עודד קרני

מה יעלה בגורל המחלקה לכירורגיית ילדים בביה"ח באשדוד?

חבר המועצה אלי נכט פנה במכתב דחוף להנהלת רשת אסותא בטענה שהחלטתה לסגור את המחלקה מסכנת את הילדים. אולם ראש העירייה לסרי מבהיר: "מהומה על לא מאומה, כירורגיית ילדים תמשיך לפעול כסדרה"

פורסם בתאריך: 22.3.19 13:56

     

האם המחלקה לכירוגיית ילדים בבית החולים אסותא אשדוד עומדת בפני סגירה?

"לפני כחודש התקבלה החלטה מפתיעה על סגירתה של המחלקה להפיכתה ליחידה", כתב חבר מועצת העיר עו"ד אלי נכט ששיגר פניה דחופה להנהלת רשת אסותא."למיטב הבנתי הסיבה היא 'כלכלית' אך חשוב לזכור כי אין מחיר לבריאותם ולחייהם של ילדים", מציין נכט במכתבו.

מתוך הארכיון: בית חולים אסותא אשדוד אילן אסייג

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

"להחלטה זו", הוא מוסיף, יש משמעות דרסטית עבור הילדים של כולנו. הדבר יגרום לירידה ברמת הטיפול והפסקת פעילות המחלקה במתכונת של 24/7 שכה חיונית לעיר. הצעד האמור הוא בפועל 'חיסול' ההתמחות בכירורגיית ילדים שהיא כה חיונית, עקב מחסור של רופאים מומחים בתחום".

לדברי נכט, אם לא יהיו שירותי כירורגיה לילדים, הורים ייאלצו לקחת את ילדיהם לבתי חולים מרוחקים והדבר עשוי להיות מסוכן עוד יותר בזמן הסלמה ביטחונית וירי רקטות לעיר.

נכט. צילום: פבל

נכט ורעייתו אינה. צילום: פבל

העתקים מהמכתב נשלחו לראש הממשלה, סגן שר הבריאות, שר האוצר וראש העירייה.

בחודשים האחרונים עובר בית החולים באשדוד טלטלה. לצד גירעון ענקי, הנהלת קופת החולים מכבי, חברת האם של אסותא, החליטה להיכנס לניהול בית החולים בצורה ישירה והדבר גרר שינויים פרסונאליים. יו"ר הדירקטוריון פרופ' שוקי שמר פינה את מקומו לטובת מנכ"ל מכבי רן סער וגם מנכ"ל בית החולים ד"ר דודו דגן עזב.

מבית החולים אסותא אשדוד נמסר בתגובה: "כירורגית הילדים תמשיך לפעול באסותא אשדוד במתכונת של יחידה ותספק את כל צרכי העיר וסביבתה".

לסרי בהשקת בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין

ד"ר יחיאל לסרי: מסר בתגובה: "השמועה המופרכת מרחפת באוויר כבר כמה שבועות והיא אינה נכונה. כבר לפני חודש פניתי להנהלת ביה"ח וקיבלתיי הבהרה חד משמעית שכירורגיית ילדים תמשיך לפעול כסדרה כפי שהיא פועלת ביום עם כירורג ילדים וצוות לצדו שימשיכו לתת את השירות לילדי אשדוד.

המקור לשמועה הוא שינוי פיזי שבו יש כוונה לאחד את כירורגיית ילדים עם יחידה נוספת כדי לפנות מקום להרחבה של עוד יחידה (מחלקה נוירולוגית, ד"ג). בעניין פנייתו של חבר הקואליציה אלי נכט, הבעתי בפניו את מורת רוחי על פניה מיותרת זו ועל הריצה לתקשורת שזורעת בהלה ומהומה על לא מאומה בקרב התושבים. הוא יכל לפנות אליי כמי שידוע לו נמצא בקשר ישיר עם הנהלת בית החולים ומעודכן בכל שינוי, או אפילו להרים טלפון".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר