ד"ר אורי רפלביץ
ד"ר אורי רפלביץ

לא וירוס אלא התקף סוכרת: חייו של בן 3 ניצלו

הפעוט הגיע למיון טרם באשדוד כשהוא מעורפל הכרה ונזקק לסיוע נשימתי. לאחר האבחנה הוא טופל בדחיפות והועבר בבהילות לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים אסותא

פורסם בתאריך: 25.2.19 19:08

     

 

חייו של פעוט בן שלוש מאשדוד ניצלו הודות לאבחון מהיר של רופא מיון טרם בעיר.

הילד הובא על ידיו הוריו למקום לאחר ימים מספר שבהם לא חש בטוב. לדברי ההורים, הרופא בקופת החולים סבר כי מדובר במחלה ויראלית, אך לנוכח העובדה שקוצר הנשימה החמיר והילד היה אפאטי הם החליטו להביאו לבדיקה במיון טרם ברובע ג' – החלטה שלמעשה הצילה את חייו.

מבדיקה ראשונית עלה כי הילד מעורפל הכרה וכי הוא זקוק לסיוע נשימתי. רופא טרם אבחן שהוא חולה סוכרת, וכי הוא בסכנת חיים מיידית. לאחר טיפול ראשוני, חיבור לנוזלים וייצוב מצבו, הובהל הילד בחיפות לבית החולים אסותא ואושפז ביחידת טיפול נמרץ ילדים.

ד"ר אורי רפלביץ רופא פנימאי במיון טרם שטיפל בפעוט "הילד הגיע רגע לפני שהיה מאוחר. המצב יכול היה בדקות להידרדר לחוסר הכרה המצריך שימוש בעזרי הנשמה, ובמצב כזה המצב עלול גם להיות קטלני, ולכן המטרה הראשונית הייתה לשמר את מצב הכרתו וייצוב מצבו ולאחר מכן הוא הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים".

 

מנהל 'טרם' אשדוד אלעד כ"ץ קורא להורים להיות ערניים בעת הופעת תסמינים שאינם שגרתיים ולגשת לבדיקת רופא. סימנים שעלולים להעיד על סוכרת נעורים כוללים צמא, ירידה במשקל, השתנה מרובה, אכילה מוגברת, עייפות וחולשה, טשטוש הראייה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר